1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C1
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 25 februari 2005 03:56 PM



















Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 25 februari 2005 04:06 PM
  [ # 1 ]

Echt een lelijke auto… sorry dat ik het moet zeggen, maar het is echt een raar model voor een citroën Sad lijkt wel op een deewoe maties Evil or Very Mad

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 25 februari 2005 04:20 PM
  [ # 2 ]
gti_styling84 schreef:

Echt een lelijke auto… sorry dat ik het moet zeggen, maar het is echt een raar model voor een citroën Sad lijkt wel op een deewoe maties Evil or Very Mad

Hij lijkt overal en nergens op, maar eerlijk gezegd herken ik er geen matiz in.
Het blijft lastig om een klein wagentje een eigen karakter mee te geven, helemaal als 99% van de onderdelen/plaatwerk gedeeld wordt met twee andere automerken (Peugeot en Toyota). Ik vind het wel een guitig alternatief voor de vele saaie kleintjes op de markt. Hier zijn saaie concurrenten:






De Aygo - C1 - 107 wordt in deze fabriek in Kolin Tjechië gebouwd:

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 25 februari 2005 04:21 PM
  [ # 3 ]

Wel een lekker kontje…

Vooraanzicht vink niks…

Wel een strakke fotoreportage…

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Coupé 1.8i 16v VTR
- Xsara Xsara Break 1.6i 16v Différence II
Gepost: 25 februari 2005 05:03 PM
  [ # 4 ]

Lelijk japans geval ja.. al vind ik de achterkant wel erg origineel! Dat vind ik dan wel weer erg mooi…

maar de neus is echt geen Citroën

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7061
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
Gepost: 25 februari 2005 05:06 PM
  [ # 5 ]

Ik vind “mooi” zowiezo niet gauw een predikaat wat aan kleine autos mee te geven is, maar ik vind deze wel erg geinig moet ik zeggen. Als ik een klein onzin ding erbij moest hebben voor iets zou deze wel leuk zijn in een snelle of zuinige uitvoering…  grappig ding. Niet bepaald revolutionair natuurlijk, maar ja, je kan denk ik maar een keer een eend bouwen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 25 februari 2005 05:43 PM
  [ # 6 ]

Een te heet gewassen Picasso….


Bah! Ik wil er niet in gezien worden…

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 25 februari 2005 05:49 PM
  [ # 7 ]
sans-pareil schreef:

Als ik een klein onzin ding erbij moest hebben voor iets zou deze wel leuk zijn in een snelle of zuinige uitvoering…  grappig ding. Niet bepaald revolutionair natuurlijk, maar ja, je kan denk ik maar een keer een eend bouwen.

We moeten ook niet pretenderen dat er ooit weer eens iets als een 2cv gaat komen. Overigens is dit wagentje niet bedoeld als snelle versie, daarvoor zijn de C2 (en C3) bedoeld. Met dit wagentje stapt Citroën in een nieuwe klasse. Het is gewoon een superzuinig dingetje, waar alleen een 1.0 motortje en klein dieseltje in past, in de Japanse stadsauto (Alto, Cuore)-klasse. Heel goedkoop, simpel en functioneel. Valt ook weinig meer over te zeggen Wink.

Ik vind trouwens het interieur wel grappig. Best wel onderscheidend voor deze klasse lijkt me. Het exterieur heeft geen enkele Citroën kenmerk. Voorkant Peugeot, zijkant Toyota, achterkant Smart Forfour.

Profiel  
 
citrocitrus
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 315
Geregistreerd: 09-02-2005

Gepost: 25 februari 2005 05:54 PM
  [ # 8 ]

Ze hebben bij Citroën de plank volledig misgeslagen met dit gevalletje.
Als ik er even naar kijk heeft het wel iets, maar blijf ik me er te lang op concentreren… neh… Confused

How to Raise your I.Q. by Eating Gifted Children…

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 25 februari 2005 06:35 PM
  [ # 9 ]

Vind het wel grappig ding. Zag op 1 van de foto’s een i-pod liggen boven de radio. Zouden ze nu eindelijk eens een aansluiting voor zo’n ding hebben gemaakt met de radio zodat je geen CD-wisselaar meer nodig hebt of een MP3 speler? Dat zou ik wel willen hebben in mijn C5. Nu begin ik na 7 CD’s weer van voor af aan en met zo’n i-pod kan je echt dagen muziek luisteren zonder ooit een keer hetzelfde nummer 2 keer te horen.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 26 februari 2005 01:13 AM
  [ # 10 ]

ik vind het zeker wel een mooie auto, het dashboard is een beetje druk maar toch veel mooier dan die van concurenten en de achterkant is wel redelijk geslaagd, alleen voorkant is iets minder origineel, die lijkt te veel op die van Peugeot zijn modellen

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 26 februari 2005 06:40 PM
  [ # 11 ]

Nog meer technische tekeningen:





Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 26 februari 2005 07:14 PM
  [ # 12 ]

Dit is nou echt een auto waar de maatschappij niet op zit te wachten. Een Citroen liefhebber koopt wel een C2. En de rest die serieus zo’n auto wil, koopt of een peug of een toyota

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 26 februari 2005 07:37 PM
  [ # 13 ]
Peteryed schreef:

Dit is nou echt een auto waar de maatschappij niet op zit te wachten. Een Citroen liefhebber koopt wel een C2. En de rest die serieus zo’n auto wil, koopt of een peug of een toyota

Citroën is natuurlijk aan het zoeken naar een grotere afzetmarkt. Daarvoor zijn gewoon een handvol wat ‘saaiere’ voitures nodig om nieuw publiek te trekken. En voor 1/3 meedoen/investeren in een goedkoop autootje/fabriek is natuurlijk een goede optie. Het is juist het aanboren van een nieuwe doelgroep. Net als bij de C2: daar stappen ook veel ex-Opel en -Alfa rijders in. Citroënliefhebbers stappen in de C3…

Profiel  
 
Ax_Mania
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 09-12-2004

Gepost: 27 februari 2005 09:34 PM
  [ # 14 ]

hij heeft ook wel weer veel weg van
smart four for

ik kan niet zeggen dat ik hem lelijk vind

een beetje de late opvolger van de ax P

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 07 maart 2005 04:34 PM
  [ # 15 ]
Handjes schreef:
sans-pareil schreef:

Als ik een klein onzin ding erbij moest hebben voor iets zou deze wel leuk zijn in een snelle of zuinige uitvoering…  grappig ding. Niet bepaald revolutionair natuurlijk, maar ja, je kan denk ik maar een keer een eend bouwen.

We moeten ook niet pretenderen dat er ooit weer eens iets als een 2cv gaat komen. Overigens is dit wagentje niet bedoeld als snelle versie, daarvoor zijn de C2 (en C3) bedoeld. Met dit wagentje stapt Citroën in een nieuwe klasse. Het is gewoon een superzuinig dingetje, waar alleen een 1.0 motortje en klein dieseltje in past, in de Japanse stadsauto (Alto, Cuore)-klasse. Heel goedkoop, simpel en functioneel. Valt ook weinig meer over te zeggen Wink.

Ik vind trouwens het interieur wel grappig. Best wel onderscheidend voor deze klasse lijkt me. Het exterieur heeft geen enkele Citroën kenmerk. Voorkant Peugeot, zijkant Toyota, achterkant Smart Forfour.

Waarom staat voor deze C1 / 1007 en die toyota dan een 1.6 16v turbo gepland eind 2006 met 143pk/170pk

Lijkt me toch snel genoeg Very Happy

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook