5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Citroën C1
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 14 april 2005 01:18 AM
  [ # 61 ]
Alcyone schreef:
Richard Kruizinga schreef:

Toyota benzinemotor! Dus 5 ton rijden en dan pas eens reviseren… Deden ze maar in alle PSA-auto’s Japanse motoren en versnellingsbakken…

Dacht je werkelijk dat het spul wat in de GS, CX en BX zit slecht is? Het enige waar je de fransen op kunt aanvallen is dat ze geen rubber kunnen maken. Voor de rest, als je een frans ontwerp kunt plaatsen, waarom dan in vredesnaam japans?

Helemaal mee eens. PSA motoren gaan lang mee. Oude Peugeots en de 11 CV stonden er bijvoorbeeld om bekend.  En wat dacht je van die aloude 1.9D van PSA, niet voor niets de meest geproduceerde dieselmotor ter wereld (voor hoelang nog?).
Btw, ik ben zeer tevreden over de versnellingsbak van mijn ZX, die geeft meer gevoel dan menig Japans bakje. Btw2, Japanse versnellingsbakken doen het minder goed dan vroeger. Wat hakeriger bijvoorbeeld, lees recente testen maar eens na. En ik blijf de C1 een kek karretje vinden. Maar eerst eens in het echt zien natuurlijk.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook