2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
CITROËN C1, AL HET ESSENTIËLE
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 06 maart 2005 02:46 PM
  [ # 16 ]

In de gauwigheid viel deze quote mij op:
De C1 is leverbaar in twee uitvoeringen:
    - een fris vormgegeven 3-deurs model voor mensen die vooral de voorstoelen gebruiken

Zijn er mensen die vooral de achterste stoelen gebruiken? (en dan bedoel ik niet stilstaand op een afgelegen bosweggetje   Wink )
Beetje ongelukkig in elkaar gezet, die zin. Dat had toch anders gekund.

En ja, ik vind het eigenlijk ook net een Smart Confused
En ja, ik ben het volledig met metro eens.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 06 maart 2005 02:50 PM
  [ # 17 ]

Beetje ongelukkig in elkaar gezet

Ach, dat past wel bij de C1…..

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 maart 2005 08:52 PM
  [ # 18 ]
arjan_verkade schreef:
mpostma schreef:

Laten we deze auto maar even in het rijtje waarin ie thuishoort.
?? (ik weet niet of er hiervoor al samenwerkingsverbanden waren?)

2CV
LNA (gezamenlijk Peugeot/Talbot)
Visa
AX
Saxo (106 kloon).
C1.

volgens mij zit de C1 niet in het rijtje van AX—> Saxo aangezien de C2 al kleiner is als een Saxo.
ik dacht dat de C1 gewoon een heel nieuw model was en citroën hier nu nog niks in had.

ik zie zelf iig de C2 als (mooie) opvolger van de Saxo Smile

of ik de C1 mooi ga vinden dat moet ik denk nog even in het echt zien Smile

De overeenkomst is natuurlijk wel dat het telkens het kleinste model was dat met partner Peugeot (en aanverwanten) wordt ontwikkeld. Idd is de C1 een slag kleiner en is de C2 in lijn de opvolger van de Saxo.

Het verbaast mij wel trouwens dat sommige mensen menen dat de C1 te klein is.  DAt het niet bij JOUW wensen aansluit wil nog niet zeggen dat er niet een markt voor zou zijn. Er zijn genoeg mensen (vaak zijn het toch wel de dames die kleine autootjes blieven) die gewoon niks zien in een grote bak en die gewoon een koekblikje zoeken om goedkoop van A -> B te kunnen.

Persoonlijk zie ik bijv. nauwelijks wat de C2 toevoegt. OK, het is een best geinig autootje, maar niet echt klein en ook niet echt groot.

In het segment van Alto/Twingo/Panda valt goed geld te verdienen dus ik zou niet weten wat er mis is dat Citroen hier in springt.

Over menesen die twijfelen over het nut van de achterbank. Heb je wel eens in een Twingo achterin gezeten? Het is bizar maar achterin zo’n koekblik is het nog verrassend ruim (mits je de verplaatsbare achterfbank wel in de achterste positie hebt staan). Ik kan me voorstellen dat dat met de C1 niet veel anders is.

Overigens wil dit alles nog niet zeggen dat de C1 wat voor mij zou zijn. Ik prefereer als het even kan toch iets meer auto. En ook de motor van 1.0 liter doet mij huiveren. Zal wel echt een stadsautootje zijn met zeer beperkte snelwegaspiraties. Toch zie ik wel een toekomst voor de C1. Ook well weer grappig dat ze hem met diesel leveren.  Ben benieuwd naar de specificaties. Ik denk dat de de bestaande 1.4 HDI nog wel een keer hebben geresized met paint ofzo..  Wellicht een ienimienie pietepeuterig 1.0 liter dieseltje met een lekkere dikke turbo erop.

Gr,
Marten

Profiel  
 
tafkak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 04-04-2004

Gepost: 15 maart 2005 03:09 PM
  [ # 19 ]
René van Maren schreef:

Ik verbaas mij dat niemad roept “smart”
Wat hij lijkt er verdomde veel op.

Geen bollen….geen karakter…....teveel smart gehalte…..dus…..
volgens mijn bescheiden mening.. :kotsen

Voor de goede orde kijken we dan maar even naar de smart four2x


Dus moet ik zeggen dat de Citroën c1 een “smart"ass heeft.


Koen

I’ve seen the future and it will B

Oja, spelstjekken is voor mietjes.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook