1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Hij is er! En nu beginnen de vragen
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 05 maart 2005 08:25 PM

Vanochtend opgehaald, mijn BX TD Smile

Maar nu alvast twee vragen:

-Waar zijn de laagste en één na laagste hoogtestand? Ik kan me niet voorstellen waar je ze voor gebruikt, behalve dan dat het makkelijker is om het dak te wassen…  Rolling Eyes

-In de Haynes staat dat de olievuldop bovenop het kleppendeksel zit, maar daar zit bij mij een grote rechthoekige zwarte kunststof doos die vastgezet is. Ik kan verder geen olievuldop vinden, waar hoort ‘ie te zitten?

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 05 maart 2005 10:00 PM
  [ # 1 ]

Waar zijn de laagste en één na laagste hoogtestand? Ik kan me niet voorstellen waar je ze voor gebruikt, behalve dan dat het makkelijker is om het dak te wassen…

Ehm… de een-na-laagste hoogtestand is de rijstand… Bedoeld om mee te rijden. De allerlaagste heeft niet heel veel nut volgens mij

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 05 maart 2005 10:02 PM
  [ # 2 ]
Harm schreef:

Waar zijn de laagste en één na laagste hoogtestand? Ik kan me niet voorstellen waar je ze voor gebruikt, behalve dan dat het makkelijker is om het dak te wassen…

Ehm… de een-na-laagste hoogtestand is de rijstand… Bedoeld om mee te rijden. De allerlaagste heeft niet heel veel nut volgens mij

Okee, ik ging er van uit dat de middelse stand de rijstand was, omdat er een dikkere streep bij staat en het de gulden middenweg is.. thanks!

Nu de olievuldop van mijn rijdende vliegende tapijt nog lokaliseren…

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 05 maart 2005 10:05 PM
  [ # 3 ]

bx heeft diverse standen:

- laagste stand: gebruik je om het systeem drukloos te maken voor bv onderhoud aan het hydraulisch systeem (ook leuk voor de show Wink , scheelt je verlagingsveren)
- rijstand: hier staat de auto normaal gesproken in als je rijdt
- verhoogde rijstand: veranderd de auto in een stuiterbak en staat de auto hoger op z’n poten zodat je met gepaste snelheid (tot 40 of 50km/u dacht ik) over slecht begaanbaar terrein kan rijden
- hoogste stand: voor bv het wisselen van een achterband of om onder auto te kunnen werken (icm bokken uiteraard)

af en toe met de hoogteregeling spelen (paar keer van hoogste naar laagste stand, niet in 1x natuurlijk) om de boel gangbaar te houden.
LHM olie uiteraard op tijd verversen (om de 60.000km) en de bollen tijdig laten controleren (ook na ong. 60.000) op de juiste druk. als de druk in de veerbollen te laag wordt kan je ze weggooien.

hoop dat het zo duidelijker is.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 05 maart 2005 10:19 PM
  [ # 4 ]
Robin schreef:
Harm schreef:

Waar zijn de laagste en één na laagste hoogtestand? Ik kan me niet voorstellen waar je ze voor gebruikt, behalve dan dat het makkelijker is om het dak te wassen…

Ehm… de een-na-laagste hoogtestand is de rijstand… Bedoeld om mee te rijden. De allerlaagste heeft niet heel veel nut volgens mij

Okee, ik ging er van uit dat de middelse stand de rijstand was, omdat er een dikkere streep bij staat en het de gulden middenweg is.. thanks!

Nu de olievuldop van mijn rijdende vliegende tapijt nog lokaliseren…

euhmm… de dikke streep is toch de rijstand???!!!! of zit ik nou verkeerd? dus de dikke streep.

Groet Roy :cevr

Citroen xm 20 comfort leer
BX SPORT 1986

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 05 maart 2005 10:20 PM
  [ # 5 ]

dikke streep (2e van onderen) is de rijstand

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 05 maart 2005 10:21 PM
  [ # 6 ]

in het midden dus… Rolling Eyes

Roy :cevr

Citroen xm 20 comfort leer
BX SPORT 1986

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 05 maart 2005 10:22 PM
  [ # 7 ]

volgens mij zit er maar een dikke streep… Rolling Eyes  Surprisedops:  en dan heb ik zelf een bx en weet ik het niet eens met zekerheid ! Surprisedops:

Roy :cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 05 maart 2005 10:31 PM
  [ # 8 ]

Ik zou bijna zeggen: probeer eens in alle standen te rijden…Met de laagste stand kom je geen drempel over…1 standje hoger rijdt het lekkerst…standje daarna rijdt wat stugger, is ook bedoeld voor slechte wegen (niet te hard rijden!!)...en in de hoogste stand kan je bij iedereen naar binnen kijken, maar doe dat wel in stilstand, want dit is geen rijstand maar de bandenwisselstand en de ‘even onder m’n auto kijken stand’.

Je kan ook even de Kama-Sutra raadplegen inzake de standjes Wink

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 05 maart 2005 10:38 PM
  [ # 9 ]

Die dikke streep zit niet in het midden, er zijn namelijk 4 standen… die dikke streep is de rijstand, maar ook de een-na-laagste stand. Boven de rijstand zitten nog 2 hoge standen

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 05 maart 2005 10:44 PM
  [ # 10 ]
Harm schreef:

Die dikke streep zit niet in het midden, er zijn namelijk 4 standen… die dikke streep is de rijstand, maar ook de een-na-laagste stand. Boven de rijstand zitten nog 2 hoge standen

Dan zit ik mis want in deze stand staat mijn sport ook !! Surprisedops:

Roy :cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 05 maart 2005 10:46 PM
  [ # 11 ]

Je kan ook even de Kama-Sutra raadplegen inzake de standjes

geen verkeerd idee ! Laughing  Wink

Roy :cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 05 maart 2005 11:20 PM
  [ # 12 ]

@Robin, ligt er niet toevallig een instructieboekje in het dashboardkastje? Daar staan de rijstanden ook in Cool

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 05 maart 2005 11:21 PM
  [ # 13 ]
xm'metje schreef:

in het midden dus… Rolling Eyes

Roy :cevr

Citroen xm 20 comfort leer
BX SPORT 1986

een bx heeft 4 standen dus hoe kan ie dan in het midden staan Laughing

2e stand vanaf de voorkant van de auto gezien is de rijstand, met een dikkere streep erbij.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 05 maart 2005 11:23 PM
  [ # 14 ]
martijn78 schreef:

@Robin, ligt er niet toevallig een instructieboekje in het dashboardkastje? Daar staan de rijstanden ook in Cool

Daar had ik al naar gezocht, ook ivm. de onvindbare olievuldop. Maar die zit er helaas niet bij…

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 05 maart 2005 11:28 PM
  [ # 15 ]
Robin schreef:
martijn78 schreef:

@Robin, ligt er niet toevallig een instructieboekje in het dashboardkastje? Daar staan de rijstanden ook in Cool

Daar had ik al naar gezocht, ook ivm. de onvindbare olievuldop. Maar die zit er helaas niet bij…

Bij de Diesel zit de olievulPIJP voor het motorblok(dus niet op het kleppendeksel), het peilstokhandvat is oranjeachtig van kleur, je kan hem er zo uittrekken om te peilen. Om bij te vullen moet je het deksel erafhalen dmv het omhooghalen van de twee klemmetjes, het deksel komt dan los. Cool

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook