2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Misschien een nieuwe C2 rijder
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 09 maart 2005 12:55 PM
  [ # 16 ]

Peer, welkom bij de club van blije C2-rijders.  :51
You are a SMART guy! :schater

Profiel  
 
Peer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-03-2005

Gepost: 12 maart 2005 10:33 PM
  [ # 17 ]

Dank jullie wel!!  Razz

De C2 is echt

De ultieme testrit gemaakt: bij ophalen was het stralend weer, even langs familie en later op de dag terug. Regen, storm, sneeuw en harde wind, maar in vergelijking met de Smart is dit een verademing!

Beetje vreemd was ( en nog, kan iemand dit uitleggen? ) dat ik bij thuiskomst de ruitenwisser niet uitkreeg!  Shocked
Contact uit en de ruitenwisser blijven het doen. Na veel gemier gingen ze uit. Vandaag weer en toen maar in de auto blijven zitten tot dat ze uitgaan.

Ik ben geen Citroen gewend en misschien een domme vraag: Klopt dit dat de ruitenwissers pas na een minuut uitgaan? Zelfs en ook als ik het handeltje op de Nul-stand heb gezet?

Als dit zo is dan krijgen we nog veel reacties:“heej je ruitenwissers doen het nog Confused Kan ik dit uitlaten zetten?

Ik hoor het wel van jullie. Ik ben iig super blij en super trots!

Grtz Peer

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 13 maart 2005 10:08 PM
  [ # 18 ]

Beste Peer, normaal gesproken moeten je ruitenwissers gewoon stoppen. Regensensor of niet, als je stopt en je zet de auto van het contact af dan moeten de wissers kappen. Zo niet, dan is er iets niet in de haak en zul je even terug moeten naar je garagist. Je hebt toch garantie? Verder bevalt ie goed, geloof ik? Heel wat beter dan dit…. :smart

Profiel  
 
Peer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-03-2005

Gepost: 14 maart 2005 08:33 AM
  [ # 19 ]

Dank je wel Willibrord voor je reply!

Ja ik belde de oude eigenaar al op om te vragen of dit normaal was, want ik vond het toch wel een beetje vreemd!  Confused

“Ja hoor, dat hoort zo, de ruitenwissers gaan na een 30 seconden tot een minuut vanzelf uit” Ik dus even contact uit en in de auto blijven zitten en idd gingen ze na die tijd uit!

Ja heb idd nog een half jaar garantie bij de garage, maar ook fabrieksgarantie dus rij wel even langs! Bedankt voor je tippie!  Wink

Verschil tussen de Smart en de C2 zijn met geen pen te beschrijven. Wat een luxe, stabiliteit, rijcomfort. Heerlijk vind ik het om nu niet meer met beide handen aan het stuur te hoeven zitten als je boven de honderd rijdt.

Je schudde bij de SMart dan bijna van de weg. En te gek dat je bij 130 nog gas zat overhoudt!

Jullie hebben er dus een uitermate tevreden C2 rijder bij!

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 14 maart 2005 11:49 PM
  [ # 20 ]

Dat mag ik (mogen we) graag horen! :partytime

Profiel  
 
TDHS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-03-2005

Gepost: 18 maart 2005 12:12 AM
  [ # 21 ]

ja hoor

Ik ben dus zo’n lurker die elke dag even de C2 topics doorneemt en wat ziet mijn oog: de advertentie van de C2 die Peer heeft gekocht. Dat kenteken 30-NH-BH! hahaha! Ik heb exact zo’n C2 met als kenteken 29-NH-BH.

De mijne was (net als menig andere uit die kentekenserie, waar ik er al meerdere van heb zien rijden of heb gezien op internet) een demo van de dealer. Citroen NL heeft daar een hele trits van op kenteken gezet in september 2003.

Moest ik even kwijt. Smile  Fijne auto trouwens.

Profiel  
 
Peer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-03-2005

Gepost: 18 maart 2005 12:33 AM
  [ # 22 ]

Hahahaha, TDHS dit is wel toeval!

Dit is inderdaad de zelfde, dus ik kan ( hopelijk) mijn vraagjes over de C2 aan jouw kwijt. Onder andere van de ruitenwisser.

Leuk dat je even de moeite neemt om een foto te plaatsen!

Grz Peer

Profiel  
 
TDHS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-03-2005

Gepost: 18 maart 2005 12:54 AM
  [ # 23 ]

ruitenwissers

Ja dat van die ruitenwissers heb ik dus niet gehad. Wat ik wel vind van de ruitenwissers is dat de sensor af en toe wat traag is.

technische vragen kan ik trouwens niet beantwoorden hoor! dat van die draadjes? dan denk ik airbags, maar that’s all! Smile

Wat vind je van de sensodrive? schakel je zelf nog wel eens?

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 18 maart 2005 01:08 AM
  [ # 24 ]

Jullie hebben vast en zeker een regensensor. Die reageert af en toe inderdaad wat traag, maar dat is nog niks vergeleken met de regensensor die in mijn Xsara 1.6 16V VTR zat. Die deed het bij voorkeur niet wanneer ik dat wel wilde en deed het wel als het voor mij volstrekt overbodig was. Op de C2 werkt ie best goed.
Ik heb een C2 VTS met een gewone handbak. Vind dat persoonlijk fijner dan een sensodrive. Heb daar wel ‘ns mee gereden, vond het niet onaardig, maar had dat gepiel met die flippers op een gegeven moment ook wel gezien. Ben daar gewoon niet kapot van.

Profiel  
 
Peer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-03-2005

Gepost: 18 maart 2005 09:13 AM
  [ # 25 ]

Ik heb de C2 eerlijk gezegd nu precies een week en ben alles nog aan het uitproberen.

Enkele lange ritjes de CC uitgeprobeerd en dit was al nieuw voor me.

Het schakelen of juist niet was ik al gewend vanuit de

Echter daar schakelde ik vrij weinig, alleen als ik echt wat extra gas nodig had met inhalen of zo. De sensodrive bevalt me beter dan de Smart, voelt hem minder en bij de Smart had ik nog wel eens dat ik bijv in een bocht even “stil ” stond en dan in een keer vooruit schoot.

We hebben echter bewust gekozen voor de Sensodrive omdat mijn vriendin door handicap alleen maar automaat mag rijden. Sensodrive/ Semi automaat en dergelijke is dan een juiste oplossing!  Razz

Komt jou C2 ook uit de regio Limburg TDHS?

Grtz Peer

Profiel  
 
TDHS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-03-2005

Gepost: 18 maart 2005 07:48 PM
  [ # 26 ]

Limburg

Inderdaad. Onze C2 is in Limburg aangeschaft bij Koelman Maastricht. We gingen “alleen kijken” en natuurlijk manouvreert de verkoper ons voor een proefrit naar de meest luxe met sensodrive. Dat beviel ons uitermate goed.

Alleen… een nieuwe is wel duur! Dus stelde hij voor om te gaan rekenen met de demo. Dat was in juli 2004 en de rest is history.

We hadden er geen moeite mee om onze Ka daar achter te laten! Smile

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 18 maart 2005 08:03 PM
  [ # 27 ]

waarvandaan uit limburg komen zowel Peer als TDHS?

Profiel  
 
TDHS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-03-2005

Gepost: 18 maart 2005 08:05 PM
  [ # 28 ]

niet

De auto is alleen gekocht in Maastricht en komt daar nog maandelijks, maar zijn thuis(parkeer)haven is in Delft.

Profiel  
 
Peer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-03-2005

Gepost: 18 maart 2005 10:38 PM
  [ # 29 ]

De auto heb ik gekocht in Elsoo. De thuishaven van deze C2 is Oss

Razz

Grtz Peer

Profiel  
 
Peer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-03-2005

Gepost: 26 maart 2005 09:04 AM
  [ # 30 ]

Re: ja hoor

TDHS schreef:

Ik ben dus zo’n lurker die elke dag even de C2 topics doorneemt en wat ziet mijn oog: de advertentie van de C2 die Peer heeft gekocht. Dat kenteken 30-NH-BH! hahaha! Ik heb exact zo’n C2 met als kenteken 29-NH-BH.

De mijne was (net als menig andere uit die kentekenserie, waar ik er al meerdere van heb zien rijden of heb gezien op internet) een demo van de dealer. Citroen NL heeft daar een hele trits van op kenteken gezet in september 2003.

Moest ik even kwijt. Smile  Fijne auto trouwens.


Inmiddels het kenteken met beginletters 34 hier bij de garage zien staan!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook