4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Dikkere motor in een kleinere Citroën.
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 maart 2005 11:31 PM
  [ # 46 ]
WYD schreef:

En de verzekering????  Laughing
Elke niet gecertificeerde aanpassing die het vermogen doet toenemen is volgens zo goed als alle verzekeringsmaatschappijen verboden Wink

Ze deden er niet moeilijk over toen ik het meedeelde.

En zolang je met de APK maar aan de emissie eis voldoet en aan het aantal cilinders is het prima. Dus niet piep’n.

Gr,
Marten

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 16 maart 2005 12:54 AM
  [ # 47 ]
mpostma schreef:

En zolang je met de APK maar aan de emissie eis voldoet en aan het aantal cilinders is het prima. Dus niet piep’n.

Gr,
Marten

Inderdaad. Zolang je APK-eisen maar goed zijn en je kentekenbewijs nog klopt. Verder zou ik er niet te zwaar aan tillen Very Happy

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 maart 2005 01:24 AM
  [ # 48 ]
WYD schreef:
mpostma schreef:

En zolang je met de APK maar aan de emissie eis voldoet en aan het aantal cilinders is het prima. Dus niet piep’n.

Gr,
Marten

Inderdaad. Zolang je APK-eisen maar goed zijn en je kentekenbewijs nog klopt. Verder zou ik er niet te zwaar aan tillen Very Happy

Het is wel zo dat in NL het echt vaag geregeld is. In Duitsland moet je met de APK precies de juiste bandenmaat onder de auto hebben als op het kentekenbewijs staat.  Ze vermelden op niuewe kentekenbewijzen ook het motorvermogen. Hoewel we een kabinet hebben met een zekerer partij die claimde het aantal regeltjes te willen verminderen, zou het mij niks verbazen als men toch ineens de APK regeltjes gaat verscherpen.

Strikt genomen heeft Hugo natuurlijk gelijk met het feit dat je in essentie geen veranderingen mag aanbrengen aan de techniek omdat dan de typegoedkeuring komt te vervallen.

In NL wordt het alleen niet gecheckt met de APK. Zo kun je ook een AMI super chassis (4 cilinder) nemen, daar een Subaru 1.8 16v motor opzetten van 105 pk en daar een besteleend koets opzetten. APK technisch is het geen probleem. De emissie waarden van een hoogbejaarde Ami Super worden door zo’n modern Suburu blok natuurlijk zelfs zonder kat met 2 vingers in de neus gehaald. Het aantal cilinders klopt ook. Die Ami Super voldoet natuurlijk niet meer aan de originele typegoedkeuring, maar daar checkt de APK formeel gezien niet op.

Het kan natuurlijk wel lastig zijn als de auto bijv. geexporteerd moet worden of als ze de APK checknormen gaan verscherpen.

Groet,
Marten

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 05 juli 2005 05:16 PM
  [ # 49 ]

Die 205 met dat omgebouwde BX blok was geloof ik meer een project voor de leuk. Als je echt een auto gaat voorzien van een veel zwaardere motor voor dagelijks gebruik zou ik toch echt even bij de RDW langsgaan.  Als het vermogen is toegenomen met meer dan 40%, moet je ook de remmen en ophanging aanpassen. Die mag je van een zelfde auto gebruiken waar een veel zwaardere motor inligt. Vervolgens kun je via de importeur, een zogeheten ‘conformiteitsverklaring’ aanvragen waar de RDW dan weer genoegen mee neemt. Krijg je die verklaring niet om één of andere reden, bijv. dat je te veel vermogen hebt, of dat de desbetreffende auto nooit een zwwardere mototr gehad heefd, dan zul je toch echt naar het test-centrum in Lelystad moeten gaan. Moet je een remmen en geluidstest doen.

Quote van de RDW:


1- Als uw voertuig ouder is dan 01-10-1973 hoeft u niets te verklaren en wordt er gecontroleerd op technische eisen (deugdelijkheid), hierbij zijn aanvullende gegevens altijd welkom.
2- Als uw voertuig jonger is dan 01-10-1973 moet u als dit mogelijk is een Conformiteitverklaring overleggen die u kunt (kopen) bij de Fabrikant/erkende Importeur. hierin verklaart deze dat uw auto overeen komt met een door hun eerder gebouwd model.
3- Is deze verklaring niet verkrijgbaar moet u een verklaring overleggen waarin door de Fabrikant/Importeur het maximum motorvermogen en bijbehorende motor-toerental is aangeven (dit is dus verplicht!)
4- Als u volgens (2) geen conformiteitverklaring kan overleggen betekend dit, dat u altijd een geluidstest (aanvullende keuring) krijgt die plaats vindt op het Test Centrum Lelystad (TCL) hiervoor dient u eerst een door de keurmeester aangereikt (Opdrachtvervolgbeoordeling) te tekenen die door de keurmeerster naar TCL gefaxt wordt, deze aanvullende keuring kost op dit moment 348 Euro..
5- Blijkt uit de verklaring fabrikant/importeur dat het motorvermogen met 40% of meer is toegenomen krijgt u nog een aanvullende keuring weggedrag-test die op dit moment 275 Euro kost.
6- Als u geen conformiteitverklaring kan overleggen wordt de auto door de RDW gewogen (verslag van weging richtprijs 17,50 Euro).
7- Tenaamstelling richtprijs 10,25 Euro.

Een auto van voor 1973 kun je verbouwen zoals je wilt dus….

Test

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 juli 2005 12:38 AM
  [ # 50 ]

maar ja,...... ze hebben het over deugdelijk !!
als ik een xm V6 blok bouw in een DS is dat dan deugdelijk Confused  Confused:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 juli 2005 02:04 AM
  [ # 51 ]
citroen23 schreef:

als ik een xm V6 blok bouw in een DS is dat dan deugdelijk Confused  Confused:

dat durf ik niet te zeggen, maar het is op zijn minst een mooie prestatie, telt dat ook ?  Cool

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 06 juli 2005 03:10 AM
  [ # 52 ]
citroen23 schreef:

maar ja,...... ze hebben het over deugdelijk !!
als ik een xm V6 blok bouw in een DS is dat dan deugdelijk Confused  Confused:

Op Citromobile stond een DS Chapron uit het buitenland met een V6 maserati (Citroën) SM motor!!!  Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 juli 2005 11:30 PM
  [ # 53 ]

ja,... die heb ik ook gezien: een rode met licht beige leder Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 11 juli 2005 01:12 AM
  [ # 54 ]

Men zegt dat de regels van die “aanvullende keuring” verscherpt zijn.

Het schijnt dat een Golf I en II VR6 bijvoorbeeld niet meer goedgekeurd wordt. Waarom precies niet (welke regel het precies op afketst) weet ik niet. Dat zou ik graag willen weten…

Marcel

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 11 juli 2005 01:49 AM
  [ # 55 ]
WYD schreef:

Er is namelijk wel een 4-cilinder M3 motor maar die heeft “slechts” ongeveer 200 pk. Zijn 3 varianten, namelijk:

1. 1986 200PK
2. 1987 194PK
3. 1989 215PK


er is ooit een M3 Evolution geweest, in de tijd dat ze ermee in het DTM reden.
dat ding had 220 pk.

maar, die auto’s zijn ZOOO gezocht dat je het blok niet met goed fatsoen in een BX zult tillen…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 11 juli 2005 02:01 AM
  [ # 56 ]

Tja dan kun je beter de T16 uit een 405 erin lepelen.
Dan ben je met een paar rooitjes klaar en heb je ook heel leuk vermogen!  Very Happy

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 11 juli 2005 10:24 PM
  [ # 57 ]

T16 is bij mijn weten alleen de laatste modeljaren van de 405 gevoerd…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 12 juli 2005 02:39 AM
  [ # 58 ]

Klopt, super zeldzaam… kan je beter een S16 oid met turbokit kopen dan heb je nog meer vermogen ook!

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 juli 2005 02:42 AM
  [ # 59 ]

een turbo-kit voor de s16/16v wordt aan gewerkt…....... Cool

 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 12 juli 2005 01:57 PM
  [ # 60 ]

Die bedoelde ik inderdaad. Ken die jongens.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook