Binnenste stuurkogel vervangen
pgscheffer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 13 maart 2005 04:17 PM

Ik heb wat ruimte op mijn binnenste stuurkogel (op het stuurhuis) aan de rechter kant(waar de stuurbekrachtigings cilinder op vast zit). Hoe kan ik deze vervangen? Ik heb de stofhoezen al verwijderd, maar ik kan nog geen moer of zoiets vinden waarmee ik hem van de heugel kan afdraaien. Wie kan mij daarbij helpen. Want ik heb een rammel bij gerapareerde weggedeelten. Waar teer over een scheur is gesmeerd.

Alvast bedankt,

Pieter

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 18 maart 2005 10:40 PM
  [ # 1 ]

Idea ik rij zelf een picasso maar mijn vader heeft een xantia 1.8/16v
en die had ook een rammel rechts voor.Na vervangen van de stabilisatie stang (zat wel erg vast) rechts voor was de rammel weg.Er moest zelfs een slijptol aan te pas komen.suc6 Frans

Profiel  
 
pgscheffer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 19 maart 2005 11:15 AM
  [ # 2 ]

Ja dat wil ook wel helpen. Maar ik heb de kogel speling opgemeten, want ik ben zelf apk keurmeester. En nu blijkt dat de kogel iets te ruim is. Dus wil ik hem graag vervangen. Maar hoe demonteer ik de kogel van de heugel en de cilinder het gemakkelijkst.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 19 maart 2005 05:41 PM
  [ # 3 ]
pgscheffer schreef:

Ja dat wil ook wel helpen. Maar ik heb de kogel speling opgemeten, want ik ben zelf apk keurmeester. En nu blijkt dat de kogel iets te ruim is. Dus wil ik hem graag vervangen. Maar hoe demonteer ik de kogel van de heugel en de cilinder het gemakkelijkst.

Stel je vraag eens op het forum van de Xantiaclub: http://www.xantiaclub.net
Misschien dat iemand daar het antwoord weet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook