Problemen eerste serie Xantia’s?
Daverz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 01-03-2005

Gepost: 20 maart 2005 02:39 AM

Hey mensen,

Ik ben nieuw hier, maar houd het forum al een tijd in de gaten.  Ben ook een citroen-gek (zoals de meesten hier heeft mijn vader ook altijd citroens gereden (ami-eend-dyane-2xvisa-3xbx-xantia en nu picasso)).

Zelf nog weinig citroen-ervaring.  Ooit rondgereden in een oude Visa die ik voor 50 euro had gekocht, toen een tijdje een BX die het helaas maar een paar weken uithield, en nu even autoloos.

Maarr… ik blijf verlangen naar een Citroen, en wil dan ook een Xantia aan gaan schaffen.  BX-en worden mij iets te oud, en na mijn laatste ervaring het vertrouwen in die mooie auto een beetje verloren. 

Ik wil hem nog niet direct aanschaffen maar over een aantal maanden zou het moeten gebeuren.  Ik twijfel nog tussen een gewone en een Break (vind de Break versie héél mooi).  Maar zijn er (wat ik hier wel vaker lees) echte noemenswaardige problemen met de eerste Xantia’s?  En welke zijn dit, dan kan ik daar eventueel op letten.

Xsara Picasso 2.0HDi

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 maart 2005 03:44 AM
  [ # 1 ]

Ik heb het verhaal van de problemen met de vroege Xantias ook al een boel keer gehoord… nou had ik er een, zo’n vroege Xantia, en ik had wat pech met de koppelling en draagarmen enzovoort, dus het werd een beetje een dure grap, maar om nou te zeggen dat ik problemen heb gezien die 93’er specifiek waren… maar een ding eigenlijk, armpje van de achterste hoogte regelaar, maar dat was nou niet echt rampzalig te noemen ofzo. Op http://www.xantiaclub.net zijn ze echter wel weer wat ruimer geinformeerd, dus misschien weten zij waarin die 93’er xantia problemen zich zouden moeten uiten.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 maart 2005 04:08 AM
  [ # 2 ]

Denk aan draagarmlagers, ,te zien aan scheefstaande achterwielen en heftig gekraak bij het inveren(ouderdom, hebben ze allemaal, niet ‘93specifiek)

Kachelradiateur,  te herkennen aan een zoute koelvloeistof lucht in de auto(idem)

Achterlichten, bepaalde types willen nog wel eens wit uitslaan wat een APK afkeurpunt kan zijn(idem)

De break is pas vanaf 95 of 96 geleverd en heeft als bijkomende zwakke plekken:

Deurscharnieren voor die uitscheuren

Natte kofferbak doordat de afwaterings gaatjes dichtslibben.

Voor de rest moet je maar even kijk op het XCNL forum zoals hierboven al wordt verteld..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook