2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Kraken stuurinrichting
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 22 december 2005 11:32 AM
  [ # 16 ]

ho ho,

er zit verschil tussen een XM en een C5 met speling. Bij de XM is het het kruiskoppelingetje zelf, en bij de C5 is het de verbinding tussen de spiebanen en het kruiskoppelingetje.

Speling verdwijnt niet door te smeren, de enige juiste oplossing bij de C5 is een nieuwe stuurkolom

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43082
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 december 2005 11:36 AM
  [ # 17 ]
oldenhage schreef:

ho ho,

er zit verschil tussen een XM en een C5 met speling. Bij de XM is het het kruiskoppelingetje zelf, en bij de C5 is het de verbinding tussen de spiebanen en het kruiskoppelingetje.

Speling verdwijnt niet door te smeren, de enige juiste oplossing bij de C5 is een nieuwe stuurkolom

ok, Ik ging er even van uit dat er gesproken werd over het beruchte “schokkende” sturen, wat bij een BX en oudere XM vaak voorkomt!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 22 december 2005 12:03 PM
  [ # 18 ]

Nee Yuri, het gaat om speling in de stuurkolom, dus je kan het stuur heen en weer bewegen zonder dat de wielen draaien, (overdreven gezegd)

Wink

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
aktaion
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 22 december 2005 01:29 PM
  [ # 19 ]
oldenhage schreef:

Nee Yuri, het gaat om speling in de stuurkolom, dus je kan het stuur heen en weer bewegen zonder dat de wielen draaien, (overdreven gezegd)

Wink

Is dat kraken bij de C5 hetzelfde als speling dan? Want speling voel ik niet, alleen dat irritante gekraak is (nu was na smeren) te horen, en is dat echt noodzakelijk om te verhelpen. Dat wil ik nu zo graag weten.

———
NU:  C3 e-HDI 90 Airdream Collection
Eerder
Renault 4 (220000 km)
Fiat Uno carrara (75000)
citroen BX 14E (225000)
citroen BX 19D (309000)
VW Passat Variant 19 D (313000)
Citroen C5 2.0 Hdi LIgne Prestige (318.000)

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 22 december 2005 01:42 PM
  [ # 20 ]

dat was ook precies wat ik heb hoor, bij lage snelheden of stilstand hoor je kraken en voel je in het stuur knakken. Is dat ook jouw klacht?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 22 december 2005 05:59 PM
  [ # 21 ]

Ik heb intussen de importeur erop gewezen dat het hier schijnbaar om een tekortkoming in de fabricage gaat. Dit nu meerdere mensen het probleem hebben of hebben gehad.

Nu de stuurkolom rechtstreeks invloed op de veiligheid heeft, heb ik gezegd dat Citroen hieraan iets moet doen zonder kosten of tegen weinig kosten.

Antwoord was enerzijds dat het probleem hen niet bekend voorkwam, dus ik was uniek met die klacht,,

Anderzijds werd vermeld dat ze wel coulance wilden doen als de dealer dit concludeerde, maar dat bij deze klacht wat omvangrijk is qua aantal klachten moest ik daarmee ook nergens op rekenen.

Dus enerzijds ontkennen dat het probleem vaker voorkomt enanderzijds aangeven dat het heel veel voorkomt en dit te duur is om wat aan te doen voor Citroen.


Dus met andere woorden…..Kun je rekenen? Reken dan maar op niets, echt een importeur om op te bouwen…......................


Groet,


Gert

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 22 december 2005 06:42 PM
  [ # 22 ]

franse slag Laughing
als je service wil moet je naar lexus
maar dat rijd niet als een citroen Crying or Very sad

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
V strom
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 29-04-2005

Gepost: 22 december 2005 10:37 PM
  [ # 23 ]

Is dat kraken bij de C5 hetzelfde als speling dan? Want speling voel ik niet, alleen dat irritante gekraak is (nu was na smeren) te horen, en is dat echt noodzakelijk om te verhelpen. Dat wil ik nu zo graag weten.

OLDENHAGE ???????????? Dit bovenstaande willen we graag weten:
IS HET NOODZAAK DIT TE LATEN VERVANGEN ???????????

Profiel  
 
TonK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 07-10-2005

Gepost: 23 december 2005 12:20 AM
  [ # 24 ]

automatique schreef:

Antwoord was enerzijds dat het probleem hen niet bekend voorkwam, dus ik was uniek met die klacht,,

Hier begrijp ik niets van want dit probleem is bij alle dealers bekend dus moet dat zeker bij de importeur het geval zijn.
Bij mij is de gehele stuurkolom vervangen vanwege dit kraak probleem en onder garantie, Citroën vindt dit probleem groot genoeg om tot gehele vervanging over te gaan dus praten we kennelijk niet over een ondergeschikt probleempje.
Bij mij werd gezegt dat het euvel een rot lager was maar dat blijkt nu dus ruimte in de spiebanen te zijn. Het is wel zoals oldenhage zegt; smeren helpt misschien wel (even) maar de oorzaak wordt niet weggenomen.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 23 december 2005 12:40 AM
  [ # 25 ]
V strom schreef:

Is dat kraken bij de C5 hetzelfde als speling dan? Want speling voel ik niet, alleen dat irritante gekraak is (nu was na smeren) te horen, en is dat echt noodzakelijk om te verhelpen. Dat wil ik nu zo graag weten.

OLDENHAGE ???????????? Dit bovenstaande willen we graag weten:
IS HET NOODZAAK DIT TE LATEN VERVANGEN ???????????

Jullie hebben het over een kraak en een speling, de speling is niet te verhelpen met smeren, de kraak wel.
De speling kan leiden tot afkeur voor de APK, als je niet wil… zal je toch wel moeten, al zijn er ook veel keuringsstations die de auto klakkeloos goedkeuren.

Het i sniet gevaarlijk, er valt niets af en er breekt niets af,

Dat het euvel bekend is bij de meeste dealers zal ik niet ontkennen, maar ik wil zeker niet spreken van een structureel probleem. Het is lang niet zo dat iedere C5 er last van heeft.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook