1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
kachel lek -hoe vervangen?
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 24 maart 2005 05:53 PM

Mijn CX 2 liter uit 1983 heeft een fanatiek lekkende kachelradiateur.
Ik heb het systeem maar even snel kortgesloten, maar er schijnt een truukje te zijn dat niet het hele dashboasrd eruit moet.
Iets van de middenconsole opzij openzagen ofzo.
Wie heeft een tip of een link?
Met dank,
Maarten

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 maart 2005 06:02 PM
  [ # 1 ]

Re: kachel lek -hoe vervangen?

maartenbokslag schreef:

Iets van de middenconsole opzij openzagen ofzo.

Shocked  Shocked  Shocked

Dat zou ik absoluut niet doen. Dasboard demonteren en herinstalleren is misschien wel veel werk, maar als dat de enige nette oplossing is, zou ik het niet laten.
Ik heb het eens gedaan bij een R19, kosste mij 11 werkuren, maar bespaarde mij vele monteursuren!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 maart 2005 07:02 PM
  [ # 2 ]

Dat middenconsole openzagen heb ik ook wel eens gehoord… maar nog nooit gedaan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 24 maart 2005 10:03 PM
  [ # 3 ]

er is een werkwijze die zelfs in garage’s word gebruikt.
het verwarmingshuis word dan open gezaagd aan de passagiers kant en dan kan je de kachelradiateur er uittrekken.maar dat uitzagen gaat niet echt deftig dus achteraf heb je wel een probleem om de boel degelijk terug dicht te maken.

ik heb zelf een CX TRD waarbij dit zo is gedaan voor ik hem kocht Sad

zelf bouw ik de boel liever in zijn geheel uit het is wel een heel werk maar dan ben je zeker dat alles nog stevig in elkaar zit en en niet word rammelen enz…

hier is een link waarop wat info en foto’s staan

http://hem2.passagen.se/bluestar/index.html

klik op “workshop” en daarna op Heater matrix

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 25 maart 2005 11:01 PM
  [ # 4 ]

ja das een bekend probleem. Dat opzagen heb ik wel eens gedaan, echt een aanrader ben je zo klaar. Daarna weer netjes dicht lijmen, zie je niks van, kan verder geen kwaad. Ik ben er zelfs van overtuigd dat het beter is voor de cx. Het hele dashboard eruit halen wordt ie namelijk ook niet beter van, goeie kans dat er het een en ander afbreekt. Het is niet gemaakt om te demonteren. En als je pech hebt hou je er allei nare stroingen van over

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
jeroenvt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 02-11-2004

Gepost: 28 maart 2005 09:58 PM
  [ # 5 ]

Mijn garage heeft dat onlangs ook gedaan. Ik zie er niets van.

Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 30 maart 2005 07:40 PM
  [ # 6 ]

Ik ga zagen, want dashboarddemontage hou ik niet van. Met al dat plastic gaat er vast een hoop afbreken (en later rammelen)
maar waar moet ik dan precies de slijptol inzetten?
Rechts van de middeconsole begrijp ik. Moet de hele oppervlakte er dan uit?
Of maar een klein stukje? Heeft er niemand foto’s?
Groet,
maarten

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 30 maart 2005 07:54 PM
  [ # 7 ]

ik zou als ik jouw was niet gaan zagen de waarde van de cx gaat snel naar beneden dan

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 31 maart 2005 01:40 AM
  [ # 8 ]

Hallo Maarten,

Er staat in de fotoafdeling van het “andere” cx forum   een foto van een opengezaagde en weer dichtgeplakte kachel van een serie 2.
Wellicht is dat iets?

Als ik de (weinige) verhalen op het net erover goed heb begrepen dan gaat het om het van de zijkant opensnijden van het kachelhuis. (Dus alsof je bij de ID/DS het zwarte kachelhuis onder de motorkap aan de rechterzijkant zou openzagen om zo je kachelradiateur te verwijderen ipv ‘m via de bovenkant eruit te trekken…)
succes

gr

Eng bo Kho
Amsterdam

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 31 maart 2005 02:24 AM
  [ # 9 ]

nou de waarde gaat echt niet naar beneden hoor, je kunt het namelijk niet zien. En inderdaad als het dashboard eruit haalt gaat er echt veel afbreken.

Een slijptol zou ik niet gebruiken. Neem een stevig stanley mes.
maar eerst moet je de binnen bekleding van het midden console verwijderen aan de passagiers kant. Dat kan pas als je het dashboard kastje eruit hebt gehaald. Wanneer je die bekledinng eruit hebt zie heel veel draden etc zitten, maar ook een grote zwarte box. daar zit ie in. Als je zou zorgt dat je de nieuwe al hebt, kun je die je r naast houden en gokken waar die ongveer zit, ook omdat je de aansluitingen ziet lopen. En dan het mes in die zwarte doos.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 03 april 2005 01:27 PM
  [ # 10 ]

Nou ik heb de foto op CX-NL gezien, ik ga het maar gewoon proberen.
Dank voor de tips,
Maarten

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 03 april 2005 11:00 PM
  [ # 11 ]

Succes met de klus! Laat je nog weten hoe het gegaan is? Die van mij moet ook nog gebeuren, zat eerst te denken om het uit te besteden maar als ik dit lees misschien toch zelf doen. Ben benieuwd of je het te doen vindt. Waar heb jij je andere kachel vandaan?

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 05 april 2005 12:02 PM
  [ # 12 ]

Ik heb nog geen kachel. De Brezan zegt dat er 2 types zijn: Valeo en Chausson, en dat ik eerst de oude kachel los moet halen.
Ik heb het rechter dashboardkastje uitgebouwd maar het is me niet duidelijk waar ik het mes in moet zetten. Morgen maar eens voorzichtig proberen.

Werkt deze truc echt ook bij een Serie 1??

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
Gepost: 05 april 2005 04:02 PM
  [ # 13 ]

jep de het serie 1 kachelhuis is sinds ‘79 (dacht ik) veranderd naar een staande ventilator(Behr) tegen een liggende (oud type)en sindsdien niet echt veranderd buiten het feit dat er op de laatse serie1’s een optie was voor automatische klimaatregeling zoals op de serie 2 deze verschillen enkel door de electrische bedienings motortjes het huis is gelijk.

Ik heb enkele foto’s genomen bij de TRD maar kan ze niet online zetten maar ik wil ze wel mailen.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 05 april 2005 11:27 PM
  [ # 14 ]

Hallo Maarten,

Het is dus de bedoeling dat je de het beklede zijpaneel weghaald (hoe het vast zit weet ik niet, sorry) en dan in het zwarte kachel/aanjagerhuis (wat je dan te zien krijgt) ter hoogte van het radiateurtje een gat zaagt om het er via de zijkant uit te halen.
Nogmaals veel succes gewenst!
gr
eng bo

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 05 april 2005 11:36 PM
  [ # 15 ]

In aanvulling op het vorige bericht:
Het beklede zijpaneel zit vast met dacht ik 4 kruiskopschroeven, deze losschroeven en het paneel zit geklemd, een beetje wrikken en het komt los. Is echt simpel. Met de eerdere link van de foto van eng bo herken je het “huis”.
@TRXke ik ben benieuwd naar de foto’s, misschien wil je ze aan mij mailen dan kijk ik wel of ik ze online krijg.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook