vacuümsensor Visa 650cc
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 01 april 2005 09:43 PM

Ik heb deze namiddag een visa-blok gedemonteerd met de module enzo om in mijn 2cv te leggen. Ik dacht alle toebehoren te hebben maar er wordt hier nog gesproken over een vacuümsensor. Waar zit deze en hoe ziet hij eruit (ook de draadkleurtjes zou ik graag weten) aangezien de eigenaar morgen de visa laat ophalen als schroot.

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 01 april 2005 10:58 PM
  [ # 1 ]

Re: vacuümsensor Visa 650cc

B.elgi.X schreef:

Ik heb deze namiddag een visa-blok gedemonteerd met de module enzo om in mijn 2cv te leggen. Ik dacht alle toebehoren te hebben maar er wordt hier nog gesproken over een vacuümsensor. Waar zit deze en hoe ziet hij eruit (ook de draadkleurtjes zou ik graag weten) aangezien de eigenaar morgen de visa laat ophalen als schroot.

Zit onder de motorkapsteun. Er zit een vacuumslangetje aan richting carburateur. Neem ook een flink stuk kabelboom mee als je de computer er uit haalt. Anders is het zo’n gezoek…

Is de Visa niet meer goed dan? Zou zonde zijn als hij alleen voor de motor gesloopt werd. Er zitten aan Visa’s trouwens vaak nog veel zeldzaam wordende onderdelen die vaak kapot gaan en waar je Visa-eigenaren blij mee kunt maken: remklauwen (!), draairaampjes, aanjager, koplampen,  achtertrommels, goede stoelen, etc.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 08 april 2005 09:06 PM
  [ # 2 ]

De Visa is op zijn vlaams gezegd ‘plukkevort’, het chassis is helemaal roest, staat al een paar jaar buiten en hij heeft zijn beste tijd gehad. Er is door de eigenaar al wat afgehaald voor zijn andere visa, dus veel goede dingen zitten er niet meer op.

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
Diek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 13-04-2005

Gepost: 18 april 2005 06:59 PM
  [ # 3 ]

Ik heb ook vrij lang met een Visa blokje gereden, beviel goed. Vooral de acceleratie in combinatie met een afgedraaid vliegwiel was erg goed. (benzineverbruik ook overigens…)
Topsnelheid viel een beetje tegen.
In de vraagbaak van de Visa staat/stond een mooi elektrisch schema voor de ontsteking, heb ik destijds zelf nagebouwd, bestaat uit slechts 7 draden dus kan nooit moeilijk zijn (en elektra is echt niet mijn sterkste kant!)
Uit ervaring weet ik dat die vacuüm doosjes vaak kapot zijn of dat de werking eigenlijk te wensen overlaat, wat we meestal deden was dat we gewoon die draadjes met elkaar verbonden. Maakt in een 2cv geen verschil (niet in stationair, acceleratie, topsnelheid of verbruik)

Ik heb trouwens nog zo’n mooie rvs beugel en afgedraaid vliegwiel liggen! Dus…..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook