1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
herkenning Ami Super Chassis?
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 07 april 2005 11:34 PM

waar kan je zoon specifiek onderstel nou aan herkennen?

behalve dat hij grotere veerpotten is voorzien.


Dit omdat een goede kennis op basis van zoon chassis een eigenbouw sportautotje wil bouwen voorzien van een gsa motor.


Let op…chassis komt niet onder een zeldzame en nog goed rijdende Ami Super weg.
Dit chassis heeft 15 jaar lang verborgen in een boerenschuur gestaan…
en volgens vorige eigenaar ging het hier om een ami super chassis…maja ben geen kenner dus wie o wie..


Want ook ik vind het nog steeds zonde dat er mooie Ami’s worden gestript om een soort van race eend te maken….  Crying or Very sad  Crying or Very sad koop dan meteen een
subaru impreza of porsche.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 07 april 2005 11:36 PM
  [ # 1 ]

ik heb m naar het ami gedeelte verplaatst!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 07 april 2005 11:53 PM
  [ # 2 ]

chassisnummer


Jeroen

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 07 april 2005 11:55 PM
  [ # 3 ]
Gerard Maas, in een ander topic schreef:

Het is toch niet zo moeilijk.Wij zullen moeten accepteren wat Citroën besloten heeft.Het chassisnummer verraad wat voor type auto het is
V =Voiture(auto)
F = Frankrijk
7 = de 7e fabriek in frankrijk hier dus Citroën
Tot zover hebben dus alle Critroëns dezelfde code.
A = Atype
M =ami
S =Ami super(dus een A type)
Y = Dyane en Mehari
ëEn zo heeft elke Citroën zijn eigen type aanduiding en de letters erachter
bepaalt in die serie welk type het is.Dus een GS heeft altijd VF7G…....
En zogauw het een besteluitvoering is komt er een U bij voor Utelety

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 08 april 2005 12:24 AM
  [ # 4 ]

chassisnummer is matig tot slecht te herkennen en of op te maken uit het chassis…

Zijn er eventuele andere punten aan of op het chassis waar je ze aan kan herkennen.

lengte bijvoorbeeld? of zou deze gelijkt zijn gebleven.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 08 april 2005 12:40 AM
  [ # 5 ]

Voorste gedeelte ziet er heel anders uit dan dat van een 2cv/dyane/ami aangezien er een GS motor+ bak ingezeten heeft. als je bekend bent met een 2cv chassis zie je onmiddelijk dat een Amisuper chassis anders is.

Jeroen

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 08 april 2005 02:54 AM
  [ # 6 ]
André schreef:

Een gewoon AMI chassis is vrijwel gelijk aan het standaard 2CV chassis.
Een AMI super chassis is vooral heel anders ter hoogte van de voorste wielophanging.

klopt daar zitten wat andere steunen enzo. Daar kun je niet langs kijken. Wink

http://www.oncourse.dk/Ami/Ami.htm

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 10 april 2005 07:00 PM
  [ # 7 ]

ami super chassis

Er zitten inderdaad ter hoogte van de trekogen voorop het chassis wat vreemde vleugels gelast vanaf fabriek.

Alleen kon ik deze beugels niet ondekken op de foto waar punky de link van gaf.


Kan je het eventueel ook herkennen aan de afstand?

Dit gemeten van voorkant chassis tot aan de voorste draagarmbalk waar vervolgens de steun van de versnellingsbak op is gelast?

dan kan ik dat van de week eens nameten

Of zijn er op internet nog meer en duidelijkere detailfoto’s beschikbaar?

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 11 april 2005 02:59 AM
  [ # 8 ]

Ik meen die beugels ook ooit eens gezien te hebben op een ami super chassis van Mark van Boekel.

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 11 april 2005 03:42 AM
  [ # 9 ]

Re: ami super chassis

Zoals je weet heeft een 2cv-chassis gewoon twee rechte balken van voor tot achter. Een Ami Super chassis is ter hoogte van de motor breder, ik dacht dat de linker chassisbalk vooraan een bochtje neemt zodat de bredere motor netjes op de twee balken past. Heb even in de Revue Technique Automobile van de Ami Super gekeken, maar daar staat geen tekening in van het chassis. Heb boven nog de factureertijden liggen van de Ami 8, daar staat normaal gezien een tekening in het Ami Super chassis. Ik post morgen een foto!

Profiel  
 
Diek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 13-04-2005

Gepost: 13 april 2005 04:35 PM
  [ # 10 ]

Ook iki heb een paar jaar geleden zo’n mooie Ami Super gesloopt om er een zgn race-eend van te maken, kun je jammer vinden maar hier heb ik meer lol aan.

Het chassis kun je inderdaad vrij eenvoudig herkennen aan bochtjes vooraan bij de motor (of waar deze hoort) en er zit ook een dwarsbalk in die in een bocht naar beneden loopt met 2 uitsparingen links en rechts. Dit was/is voor de ophanging van de versnellingsbak en de uitsparingen zijn voor de uitlaatpijpen links en rechts.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 17 april 2005 05:03 PM
  [ # 11 ]

Het is ook maar net welke staat de Ami super was..en inderdaad het heeft wel hoge humor factor.

Helaas kan ik deze grap nog niet uithalen vanwege ontbreken Ami super chassis….na alle herkenningspunten bekeken te hebben gaat het hier om normaal Ami 8 chassis.

GSA motor ligt al klaar met 5 bak ....hmms weer opzoek naar nieuw ami super chassis. Of heeft iemand nog verdwaald Ami Super kenteken liggen?

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 17 april 2005 05:07 PM
  [ # 12 ]

Sorry, was het topic even vergeten, die technische tekening heb ik helaas niet kunnen vinden.

Groets Sam

Profiel  
 
Diek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 13-04-2005

Gepost: 18 april 2005 04:33 PM
  [ # 13 ]

http://www.duckservice.nl heeft nog een Ami-Super chassis staan, ik weet alleen niet of hij er nog een kenteken bij heeft en of hij hem überhaupt weg wil doen!
Enne; vergeten papieren/chassis? Erg weinig kans maar je weet nooit natuurlijk. In Frankrijk vind je ze nog wel hoor.
Ik zou trouwens geen GS rotzooi nemen, als je zoiets serieus van plan bent . (lekt altijd olie, weinig vermogen, relatief onbetrouwbaar etc. )
Kijk eens op http://www.de13e.nl voor ombouw met Subaru motor!

Suc6

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 18 april 2005 11:30 PM
  [ # 14 ]

Dus dat wordt zo ie zo eerst zoeken naar een goed Ami super chassis :S

maja geduld is een schone zaak.

En dat subaru project lijtk erg interresant Smile

Ik wist geen eens dat subaru de eerste types ook al voorzag van 4 cilinder boxer…om welk type subaru gaat het hier dan?

En jah….hoe maak je de aandrijfassen pas?

Zijn er al vorderingen en eventuele foto’s van? erg leuk en zal het ook zeker zo nu en dan even doornemen op eventuele vorderingen.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 30 april 2005 01:13 AM
  [ # 15 ]
Diek schreef:

http://www.duckservice.nl heeft nog een Ami-Super chassis staan, ik weet alleen niet of hij er nog een kenteken bij heeft en of hij hem überhaupt weg wil doen!
Enne; vergeten papieren/chassis? Erg weinig kans maar je weet nooit natuurlijk. In Frankrijk vind je ze nog wel hoor.
Ik zou trouwens geen GS rotzooi nemen, als je zoiets serieus van plan bent . (lekt altijd olie, weinig vermogen, relatief onbetrouwbaar etc. )
Kijk eens op http://www.de13e.nl voor ombouw met Subaru motor!

Suc6

Tis dat ik het nu pas lees…

GS motoren onbetrouwbaar?! GS rotzooi?! Ga je mond spoelen!
De GS motor is klein maar ze hebben erg veel PK’s per liter en je kunt ze belachelijk opvoeren. De gebroeders van Buren weten 9000 toeren uit zo’n blok te halen, met een 1130 een top van 185 ECHTE kilometers per uur, en 195 met een 1300. De truuk: statisch ontstekingstijdstip erg vroeg zetten. Dit kan alleen met een blok wat flink los is.

GS motoren hebben een zwakke plek en dat is de linker nokkenas en in iets mindere mate de rechter. Voor de rest zijn ze bijna onverslijtbaar.

Bezint eer ge begint, een Subaru of Alfa Romeo blok is een dermate grote ingreep dat je je snel in je vingers snijdt.

En als laatste: wie het nog in z’n hoofd haalt om een Ami Super te slopen om er een 2CV koets op te bouwen, die mag van mij iets oplopen. 2CV’s zat op de planeet, GSsen ook maar Ami Super’s zijn tering schaars!

Lepel dan een Astra blok in een Kadett A.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook