2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
EEND GESTOLEN ! ! !
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 12 juli 2005 02:40 PM
  [ # 16 ]

Auto staat sinds 19 mei op een andere naam vlgs de site van het RDW

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 12 juli 2005 03:58 PM
  [ # 17 ]

Als dat zo is, en de auto is niet door de eigenaar verkocht, kan men daar dan niks mee? Zou toch te gek zijn als je dit over je kant moet laten gaan? “Nieuwe eigenaar” is ofwel zelf te kwader trouw, ofwel heeft ‘m in goed vertrouwen gekocht. En hoe zit het met het kentekenbewijs? Raar verhaal toch? Shocked

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 12 juli 2005 05:14 PM
  [ # 18 ]

Als alle papieren in de auto lagen, dan is het in theorie mogelijk om hem over te schrijven op je eigen of iemand anders’ naam. Op het postkantoor hoef je er als verkoper namelijk niet bij te zijn en zijn er van hem/haar ook geen id papieren nodig. Je moet wel te dom zijn om te schijten om dit te doen. Maargoed het kan wel…

Animal triste post coitum

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 juli 2005 05:17 PM
  [ # 19 ]
Serge schreef:

Als alle papieren in de auto lagen, dan is het in theorie mogelijk om hem over te schrijven op je eigen of iemand anders’ naam. Op het postkantoor hoef je er als verkoper namelijk niet bij te zijn en zijn er van hem/haar ook geen id papieren nodig. Je moet wel te dom zijn om te schijten om dit te doen. Maargoed het kan wel…

Het is natuurlijk ook erg dom om je deel 3 (overschrijvingsbewijs) in de auto te latenn liggen. En dan nog: zo’n auto staat bekend als gestolen. Dan zou het helemaal niet meer mogelijk moeten zijn om hem over te schrijven.

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 12 juli 2005 07:42 PM
  [ # 20 ]

Ja, dat begrijp ik allemaal. Maar als je aangifte van diefstal hebt gedaan, kun je met dat gegeven toch -desnoods via de Hermandad- bij de huidige bezitter gaan of laten informeren? Ik heb het idee dat de Eend in wezen heel “dichtbij” is (maar papieren procedures en wetgeving kunnen helaas vaak genoeg een onneembare hindernis vormen… Twisted Evil )

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 juli 2005 07:47 PM
  [ # 21 ]
Bassman schreef:

Ja, dat begrijp ik allemaal. Maar als je aangifte van diefstal hebt gedaan, kun je met dat gegeven toch -desnoods via de Hermandad- bij de huidige bezitter gaan of laten informeren? Ik heb het idee dat de Eend in wezen heel “dichtbij” is (maar papieren procedures en wetgeving kunnen helaas vaak genoeg een onneembare hindernis vormen… Twisted Evil )

Ïk ben wel benieuwd naar de reactie van de eigenaar van de eend. Misschien is het ding al lang weer terecht (gebruikt voor joyriding) en daarna verkocht. Als je dat niet weet blijft het gissen en kun je de meest wilde ideeen verzinnen, terwijl het misschien heel simpel is.

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 12 juli 2005 07:51 PM
  [ # 22 ]

Klopt. Simone, vertel eens!

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 12 juli 2005 08:27 PM
  [ # 23 ]

Ik heb niet de indruk dat Simone hier nog vaak kijkt,
ik zal -als 2cv-moderator- even contact zoeken voor meer nieuws.

Profiel  
 
Simone
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-04-2005

Gepost: 12 juli 2005 10:57 PM
  [ # 24 ]

Hallo hallo,

Ik ben er weer! Ik zit hier met stomheid geslagen dit verhaal te lezen?! Hoe kan het nou dat de Eend opnieuw geregistreerd is? En hoe kan je dat navragen bij de RDW? Dat kan toch niet zomaar??

Natuurlijk hadden mijn ouders niet de papieren in de 2CV liggen… maar helaas is hij ook nog steeds niet terecht (of misschien dus wel?!). Mijn moeder heeft inmiddels een andere rode 2CV Club. Eigenlijk wilde ze het niet, want het is niet ‘haar eigen Eendje’ maar er is er toch weer 1 gekomen.

Er is natuurlijk, toen de Eend gestolen is, meteen aangifte gedaan bij de politie. Iemand tips over wat te doen nu….?? Via de politie laten checken of het inderdaad om dezelfde Eend gaat? Zou toch niet moeten kunnen als dat kenteken als ‘gestolen’ geboekt staat… Erg raar allemaal! Wat denken jullie ervan…?

sorry trouwens dat mijn antwoord wat lang op zich liet wachten…we hadden de hoop een beetje opgegeven eigenlijk, en ik rijd zelfs al enige tijd geen Citroen meer…dus ik kijk hier niet zo vaak

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 juli 2005 11:01 PM
  [ # 25 ]
Simone schreef:

Hallo hallo,

Ik ben er weer! Ik zit hier met stomheid geslagen dit verhaal te lezen?! Hoe kan het nou dat de Eend opnieuw geregistreerd is? En hoe kan je dat navragen bij de RDW? Dat kan toch niet zomaar??

Natuurlijk hadden mijn ouders niet de papieren in de 2CV liggen… maar helaas is hij ook nog steeds niet terecht (of misschien dus wel?!). Mijn moeder heeft inmiddels een andere rode 2CV Club. Eigenlijk wilde ze het niet, want het is niet ‘haar eigen Eendje’ maar er is er toch weer 1 gekomen.

Er is natuurlijk, toen de Eend gestolen is, meteen aangifte gedaan bij de politie. Iemand tips over wat te doen nu….?? Via de politie laten checken of het inderdaad om dezelfde Eend gaat? Zou toch niet moeten kunnen als dat kenteken als ‘gestolen’ geboekt staat… Erg raar allemaal! Wat denken jullie ervan…?

sorry trouwens dat mijn antwoord wat lang op zich liet wachten…we hadden de hoop een beetje opgegeven eigenlijk, en ik rijd zelfs al enige tijd geen Citroen meer…dus ik kijk hier niet zo vaak

Misschien eens langs de politie om het na te vragen?

Profiel  
 
Simone
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-04-2005

Gepost: 12 juli 2005 11:05 PM
  [ # 26 ]

Heb mijn vader nu aan de telefoon. Hij is sprakeloos… Shocked . Morgen meteen naar de politie en de verzekeringsmaatschappij bellen!! Overigens heeft mijn vader het kentekenbewijs, kopie deel 3 etc, en de sleutels allemaal aan de verzekeringsmaatschappij gegeven….

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 juli 2005 11:10 PM
  [ # 27 ]
Simone schreef:

Heb mijn vader nu aan de telefoon. Hij is sprakeloos… Shocked . Morgen meteen naar de politie en de verzekeringsmaatschappij bellen!! Overigens heeft mijn vader het kentekenbewijs, kopie deel 3 etc, en de sleutels allemaal aan de verzekeringsmaatschappij gegeven….

Ik vermoed een procedureel probleempje. De database hapert wel eens vaker. Ik vermoed dat het kenteken gewoon ingetrokken is of iets dergelijks in afwachting van het terugvinden. Ik denk dat tzt het kenteken helemaal uit de database zal verdwijnen.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 juli 2005 11:19 PM
  [ # 28 ]
Simone schreef:

Heb mijn vader nu aan de telefoon. Hij is sprakeloos… Shocked . Morgen meteen naar de politie en de verzekeringsmaatschappij bellen!! Overigens heeft mijn vader het kentekenbewijs, kopie deel 3 etc, en de sleutels allemaal aan de verzekeringsmaatschappij gegeven….

Heeft de verzekeringsmaatschappij ook iets uitgekeerd? Want dan is de eend formeel eigendom van de verzekeringsmaatschappij als hij terug gevonden wordt. (volgens mij) Ze hebben dan ook geen informatie plicht meer lijkt mij.

Maar toch blijft het vreemd…

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 12 juli 2005 11:44 PM
  [ # 29 ]
Profiel  
 
Simone
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-04-2005

Gepost: 12 juli 2005 11:49 PM
  [ # 30 ]
patje74 schreef:

Heeft de verzekeringsmaatschappij ook iets uitgekeerd? Want dan is de eend formeel eigendom van de verzekeringsmaatschappij als hij terug gevonden wordt. (volgens mij) Ze hebben dan ook geen informatie plicht meer lijkt mij.

Maar toch blijft het vreemd…

Ja, de verzekeringsmaatschappij heeft ook uitgekeerd, dus je hebt helemaal gelijk, als hij terug gevonden wordt, is de eend eigendom van de v.z.maatschappij. Of ze dan geen informatieplicht meer hebben, weet ik eigenlijk niet….

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook