2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Bosch Dieselpomp lekt ZX
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 april 2005 12:41 PM
  [ # 16 ]
Weefje schreef:

Als het mooi weer blijft en Weefje heeft er nog zin in

Vandaag wordt het mooi weer! En zin? Ach, let’s give it a try…

Ssst Exclamation , niet te hard roepen, anders gaat het straks weer regenen Wink

Ik zie je vanavond wel, heb er goede hoop en zin in met dit mooie weer. Cool

Profiel  
 
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 21 april 2005 01:11 PM
  [ # 17 ]

Net even gebeld met een dieselspecialist. Hij vertelde dat alleen het o-ringetje vervangen totaal geen zin heeft…..

Er moet een gereviseerde deksel op. Vervolgens moet alles weer “op tijd” worden gezet.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 april 2005 02:03 PM
  [ # 18 ]
Weefje schreef:

Net even gebeld met een dieselspecialist. Hij vertelde dat alleen het o-ringetje vervangen totaal geen zin heeft…..

Er moet een gereviseerde deksel op. Vervolgens moet alles weer “op tijd” worden gezet.

De dieselspecialist waar ik de ringetjes heb gekocht zei dat alleen revisie van het deksel voldoende is, maar alleen een O-ring kan ook helpen. Al dan niet tijdelijk, daarom doen ze alleen complete revisies, die €€€ kosten Crying or Very sad

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 21 april 2005 05:18 PM
  [ # 19 ]
Weefje schreef:

Net even gebeld met een dieselspecialist. Hij vertelde dat alleen het o-ringetje vervangen totaal geen zin heeft…..

Er moet een gereviseerde deksel op. Vervolgens moet alles weer “op tijd” worden gezet.

Dat op *tijd* zetten…zullen ze wel die bepaalde bout mee bedoelen (v/h inspuitmoment), maar je kunt hem ook in elkaar proberen te zetten (dus een deksel van de sloop gebruiken) en dan zelf zoveel mogelijk zien af te regelen en er dan even mee naar een dieselspecialist rijden.
Ik zei ook al eerder dat ik dat uiteindelijk OOK moest doen…...ik heb dus gewaarschuwd. Surprisedops:

Zit daar trouwens niet een Koper busje in waar dat asje doorheen gaat van de *gas*-regelhendel ?
(ik ken de originele benamingen niet zo)

Ik dacht trouwens dat dit meer een kwaaltje was van de eerste generatie 1905-diesels Shocked ...zeg maar die van 86 t/m 89…....met de latere serie’s….dus die van na 1991….heb ik daar nooit meer last van gehad.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 april 2005 05:34 PM
  [ # 20 ]
Bram schreef:

Zit daar trouwens niet een Koper busje in waar dat asje doorheen gaat van de *gas*-regelhendel ?
(ik ken de originele benamingen niet zo)

Ik dacht trouwens dat dit meer een kwaaltje was van de eerste generatie 1905-diesels Shocked ...zeg maar die van 86 t/m 89…....met de latere serie’s….dus die van na 1991….heb ik daar nooit meer last van gehad.

Een goed geheugen heb jij Razz , het is inderdaad een koperen busje.
Het asje met de oude ring ging er makkelijk uit, de O-ring was goed plat aan alle kanten. Met de nieuwe ring erop zat de boel al een stuk strakker.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 april 2005 12:17 AM
  [ # 21 ]

Bij mijn Xant (lucas) zijn bij de laatste grote beurt ook O-ringetjes vervangen ivm lekkage. Het bedrag ging inderdaad nergens over. Ik begrijp nu met die nadere beschrijvingen ineens waarom mijn auto na die beurt niet vooruit te branden was en ze zeiden dat het ineens over was nadat de auto een dagje bij ze was geweest (denk dat ze zich een beetje schaamden ofzo).

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 april 2005 11:42 AM
  [ # 22 ]
EW schreef:

Bij mijn Xant (lucas) zijn bij de laatste grote beurt ook O-ringetjes vervangen ivm lekkage. Het bedrag ging inderdaad nergens over. Ik begrijp nu met die nadere beschrijvingen ineens waarom mijn auto na die beurt niet vooruit te branden was en ze zeiden dat het ineens over was nadat de auto een dagje bij ze was geweest (denk dat ze zich een beetje schaamden ofzo).

Grappig, de dieselspecialist waar ik de O-ring heb gekocht vertelde mij dat bij een Lucas-pomp een dergelijke lekkage einde pomp betekent Confused
Dus niet zo te lezen, en das mooi ik heb ook een Lucas ding in mijn Xantia.

Als ik jouw probleem zo lees, dan denk ik dat je precies hetzelfde heb gehad als wat ik gisteren had bij de ZX van Weefje. O-Ring erin, de boel dicht gemaakt, maar het asje stond in de verkeerde positie voordat ik het mechaniek waar de gaskabel aan vastzit heb vastgemaakt. Motor startte in één keer en liep meteen goed, alleen reageerde de motor niet op het gaspedaal, er gebeurde weinig tot niets. Mechaniek eraf, het asje iets verdraaid en het was al beter, de motor reageerde nu tenminste op het gaspedaal, alleen alleen stationair liep de boel iets te hard. Nog een paar keer dit geintje herhaald, dan weer te hoog, te laag tot ik het schroefje voor stationair afstellen zag Surprisedops: , maar goed toen zat het asje al precies goed Razz

Ik heb het afstelboutje voor het inspuitmoment inderdaad eraf gehaald om het deksel te monteren, vooraf gemerkt in welke positie deze zat en niet aan de verzegelde schroef gedraaid. De boel niet meer, na het pompen/ontluchten met de hand en na een korte rit ook niet meer. Weefje gaat vandaag een snelwegrit maken, heb er alle vertrouwen in dat het goed blijft.

Was een interessant klusje wat veel geduld vereist heb ik gemerkt, je kan niks zomaar losdraaien, eerst goed kijken en desnoods merken zodat je het ook exact in dezelfde positie terug kan monteren.

Reparatie heeft €1,35 gekost (1 O-ring), dus dealers en dieselspecialist die €75 tot €275 vragen :26

Profiel  
 
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 22 april 2005 12:56 PM
  [ # 23 ]

Een fiets repareren is voor dat bedrag onmogelijk!  Very Happy

Enfin, net even gereden. Alles doet het perfect!!!!!!!!!!

Lintje voor die man!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 april 2005 01:02 PM
  [ # 24 ]
Weefje schreef:

Een fiets repareren is voor dat bedrag onmogelijk!  Very Happy

Enfin, net even gereden. Alles doet het perfect!!!!!!!!!!

En voor de prijs waarvoor je het deksel kan laten reviseren koop je een nieuwe fiets Razz

Alles doet het perfect, dus ook geen lekkage, ook niet een heel klein beetje Confused:

Profiel  
 
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 22 april 2005 03:28 PM
  [ # 25 ]

Alles doet het perfect, dus ook geen lekkage, ook niet een heel klein beetje

Ik kan echt niks ontdekken. Ook de brandstofmeter loopt niet keihard naar beneden!  Laughing

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 april 2005 04:01 PM
  [ # 26 ]
Weefje schreef:

Alles doet het perfect, dus ook geen lekkage, ook niet een heel klein beetje

Ik kan echt niks ontdekken. Ook de brandstofmeter loopt niet keihard naar beneden!  Laughing

Jammer, ik had al ideeen voor een systeem met een lekbak onder de motor, waar de gelekte diesel word opgevangen en teruggepompt naar de tank Wink
Geint, effe afkloppen, klop klop klop, en dat alles nu goed blijft lopen Razz

Profiel  
 
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 22 april 2005 04:22 PM
  [ # 27 ]

Heb bij mijn Lucas pomp ook lekkerij gehad was een questie van moer aandraaijen van 1 vd injectoren naar motor.
Was eerst bij officiele dealer geweest die direct over een nieuwe begon, ben toen naar een kleine garage geweest die veel met PSA diesels doet, pakte een steeksleutel even draien en klaar. Service vd zaak.

Ga daar denk ik ook maar heen voor eerst volgende APK scheelt vast in de kosten.

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 april 2005 05:05 PM
  [ # 28 ]
zx19d schreef:

Heb bij mijn Lucas pomp ook lekkerij gehad was een questie van moer aandraaijen van 1 vd injectoren naar motor.
Was eerst bij officiele dealer geweest die direct over een nieuwe begon, ben toen naar een kleine garage geweest die veel met PSA diesels doet, pakte een steeksleutel even draien en klaar. Service vd zaak.

Ga daar denk ik ook maar heen voor eerst volgende APK scheelt vast in de kosten.

Dat zei Gerard Maas ook tegen mij, Citroen doet helemaal niets aan brandstofpompen, ja alleen vervangen voor veel €€€ Evil or Very Mad
Maar goed een nieuwe pomp proberen aan te smeren, terwijl je alleen maar lekkage aan een leiding/injector heb is gewoon geldklopperij. Deze dealer kan wat mij betreft aan de digitale Citroen-Forum-Schandpaal, de Specialist waar je geweest bent verdient bij deze een pluim.

Oh, ik kan geen pluim Emoticon vinden? heeft iemand deze in voorraad of kan deze gemaakt worden Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook