1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Antenne afgebroken
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 19 april 2005 01:14 AM

Ik probeerde vorige week hoe buigzaam mijn antenne nog was. Ik had toen de spriet in mijn handen, inclusief het bevestigingsstukje waar de schroefdraad aan zit. Op mijn dak zit nu alleen nog maar een plat plaatje met een rond stukje staal dat een centimeter naar boven wijst. Zou ik hierop nog een nieuwe antenne kunnen zetten of moet ik dan van binnenuit te werk gaan?
Serge.

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 19 april 2005 01:44 AM
  [ # 1 ]

ik ben bang dat je dan idd een andere antenne moet scoren, en die compleet op je BX zetten. Als het goed is heb je een dakconsole (kaartleeslampje, cv enz) en die kan je er af halen (desnoods alleen het kaartleeslampje verwijderen). Dan kijk je (als je geluk hebt)  tegen een oranje kabel aan, waar ook de moer van het antenne voetje zit. Deze kan je dan losschoeven en er dan zo een andere antenne op zetten, van de sloop of zo..

Ps: als je geen dakcosole hebt, weet ik niet hoe je bij de antenne moet komen. ik geloof dat er dan een plastic dopje in je dakbekleding zit.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 19 april 2005 02:40 AM
  [ # 2 ]

hij heeft een Tzi dus zal ook wel die dakconsole hebben.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 19 april 2005 02:56 AM
  [ # 3 ]
WYD schreef:

Vergis ik me nou compleet of zit het dopje van de antenne gewoon onder of tegen de houder van de zonnekleppen aan, dus helemaal niet onder de dakconsole? Toch echt al wel eens antennes vervangen, maar tjeemig, hoe vaak kijk je eigenlijk naar zoiets confused

Ich bin ein Breaker

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15873

- Ami 8 Club
Gepost: 19 april 2005 03:54 AM
  [ # 4 ]
karel schreef:
WYD schreef:

Vergis ik me nou compleet of zit het dopje van de antenne gewoon onder of tegen de houder van de zonnekleppen aan, dus helemaal niet onder de dakconsole? Toch echt al wel eens antennes vervangen, maar tjeemig, hoe vaak kijk je eigenlijk naar zoiets confused

Ik heb enkele weken geleden de antenne van m’n Digit op m’n Leader gezet, en dat was inderdaad binnen 2 minuten gedaan. Nu scheelt het dat een Leader geen kaartleeslampje heeft en is het dus te doen met het demonteren van de zonneklephouder.
Maar wanneer je een kaartleeslampje hebt zitten zal je na demontage ervan ook een kleine opening in de dakbekleding zien zitten. Je ziet dan 2 schroefjes zitten waarvan aan 1 de bevestiging zit van een draad die tot in het radiocompartiment loopt en die dikke antenne is die je achterin je radio bevestigt.
Wanneer je die andere schroef losdraait kun je je dakantenne loshalen en vervangen door een ander exemplaar.

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 19 april 2005 03:56 AM
  [ # 5 ]

Dus ‘t is eigenlijk niet zo ingewikkeld.. De antennes van basis BX’en zijn ook goed te gebruiken neem ik aan? Dan haal ik er binnenkort even een uit een sloop BX…

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15873

- Ami 8 Club
Gepost: 19 april 2005 04:28 AM
  [ # 6 ]
voge schreef:

Dus ‘t is eigenlijk niet zo ingewikkeld.. De antennes van basis BX’en zijn ook goed te gebruiken neem ik aan? Dan haal ik er binnenkort even een uit een sloop BX…

Er zijn bij mijn weten 5 of meer verschillende soorten antennes gebruikt voor de BX. Tenminste, zo veel heb ik er tot nu toe gezien.
Ik ga ervan uit dat ze allemaal moeten passen, aangezien Citroën het gaatje in het dak niet zou hebben aangepast aan het soort antenne wat erop werd gezet.

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 19 april 2005 04:30 AM
  [ # 7 ]
XBXG schreef:

Er zijn bij mijn weten 5 of meer verschillende soorten antennes gebruikt voor de BX. Ik ga ervan uit dat ze allemaal moeten passen.

Waar zitten die verschillen dan in? Het is mij nog nooit opgevallen, maar ‘t is ook geen onderdeel waar je echt op let natuurlijk.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 19 april 2005 11:05 AM
  [ # 8 ]

Hm Voge, was jij zaterdag toevallig bij de voorjaarsrit? ik kan me herinneren dat ik een BX heb gezien waar de antenne af was Smile

Maar er zijn inderdaad verschillende antennes:
zilverkleuring/ zwart,
zeskant/ ronde onderkant

en misschien nog wel meer varianten. Overigens heb ik niet de indruk dat mijn antenne veel doet. skyradio is amper te ontvangen, alleen Noordzee gaat goed…

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 19 april 2005 11:45 AM
  [ # 9 ]

bij onze auto’s zijn er ook verschillende antennes die het niet goed doen, en toevallig zijn dat steeds de zwarte inschuifbare versies. Die vind ik wel het mooiste staan op een bx, helemaal als je ze een stukje inschuift. Staat lekker sportief.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 19 april 2005 06:50 PM
  [ # 10 ]
Harm schreef:

Hm Voge, was jij zaterdag toevallig bij de voorjaarsrit? ik kan me herinneren dat ik een BX heb gezien waar de antenne af was Smile

Haha, dat klopt.. ‘t was die groene die eenzaam en alleen rechts van de heksenketel stond, aan de voorkant Very Happy

Harm schreef:

Maar er zijn inderdaad verschillende antennes:
zilverkleuring/ zwart,
zeskant/ ronde onderkant

Maar de bevestiging is ‘t zelfde??
Alvast bedankt!!
Serge.

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 19 april 2005 06:52 PM
  [ # 11 ]
GoofBlikscha schreef:

bij onze auto’s zijn er ook verschillende antennes die het niet goed doen, en toevallig zijn dat steeds de zwarte inschuifbare versies.

Inschuifbare antenne op een BX?? Nog nooit gezien(of is me nog nooit opgevallen)!! Mijn antenne deed inderdaad ook niet zo gek veel, maar nu ie eraf is kan ik nog minder ontvangen.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12528

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 april 2005 06:59 PM
  [ # 12 ]
voge schreef:

De houder, het gedeelte waar je de antenne inschroeft is bij de dealer niet zo duur, kost je nog geen €10.
Zoveel was ik kwijt voor de houder in mijn ZX, welke precies hetzelfde.

Over Antennes gesproken, ik ga eens kijken of ik een lange Antenne zoals op de AX/ZX/Xsara op mijn Xantia kan schroeven. De radio ontvangst is af en toe echt om te huilen en dan is het vooral Sky-Radio Confused

Profiel  

martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154

Gepost: 19 april 2005 10:55 PM
  [ # 13 ]

Wie luistert er dan ook naar Sky-radio? Confused

Het ligt meestal niet aan de antenne, maar aan de gevoeligheid van de radio….Ik heb er laatst een antenne van 5cm opgezet, zo’n sportief dingetje. Er is geen verschil met ontvangst van de zenders (uiteraard afhankelijk welk gebied van Nederland je rijd, zo moet ik van Rotterdam naar Duiven 3 verschillende frequenties hebben voor radio Veronica). Ook zonder antenne heeft m’n radio ontvangst..

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 20 april 2005 01:12 AM
  [ # 14 ]
voge schreef:
GoofBlikscha schreef:

bij onze auto’s zijn er ook verschillende antennes die het niet goed doen, en toevallig zijn dat steeds de zwarte inschuifbare versies.

Inschuifbare antenne op een BX?? Nog nooit gezien(of is me nog nooit opgevallen)!! Mijn antenne deed inderdaad ook niet zo gek veel, maar nu ie eraf is kan ik nog minder ontvangen.

Ze zitten standaard op breaks.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 208

Gepost: 20 april 2005 01:15 AM
  [ # 15 ]

Ik heb laatste een nieuwe dak-antenne gekocht bij ton van soest. Die kan je eraf draaien, en neerklappen, en uitschuiven en was 16 euro. Dat zijn de kosten niet dus.  Wink

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook