1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Help een aspirant CX rijder
NewYor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 19 april 2005 10:02 PM

Sinds enige tijd ben ik zwaar verliefd geworden op de Citroën CX. En ben van plan er binnenkort één aan te schaffen. Het liefst een Serie 1 omdat ik die het mooiste vind. Ik wil haar voornamelijk op pad nemen in het weekend. De meeste stadsritjes / woon-/werkverkeer doe ik op de fiets.

Echter ben ik niet echt technisch onderlegd, hoewel ik redelijk wat ervaring heb met elektronica, is mijn ervaring met auto’s zo goed als NULL. Bij problemen ben ik denk ik al snel aangewezen op een vakman.

Nu ben ik van plan om mijn eventuele toekomstige schoonheid niet bij de eerste de beste beunhaas te kopen maar bij een gerenommeerd bedrijf. Ik zat zelf te denken aan Citroville te Borculo. Daar ligt de prijs/kwaliteit verhouding toch wel gunstig?

Daarbij zit ik te denken aan een budget van 2500,- à 4000,- euro. Kan ik daarvoor een redelijke auto verwachten? Of ben ik te naïef.

Heeft iemand nog andere nuttige adviezen voor me?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 april 2005 10:17 PM
  [ # 1 ]

ik ben ook sinds 2 jaar verkocht aan een cx en ben ook niet handig
ik heb goed rondgekeken wat er te koop is en voor welke prijs ik kwam toen der tijd bij doro terecht waar ik goed ben geholpen en tegen een goede prijs
kijk maar eens op zijn site http://www.doro.nl Very Happy

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 19 april 2005 11:10 PM
  [ # 2 ]

Ik denk dat je voor een redelijke CX eerder richting de 4000 euro zit dan richting de 2500. Bij Citroville moet je gezien hun prijzen zeker kunnen slagen met dit budget. Geen idee wat je ervoor krijgt, de CX-en daar zien er in ieder geval heel behoorlijk uit en ik heb goede verhalen over Citroville gehoord. Bedenk je echter wel dat je, als je niet veel zelf kunt doen, met een CX van rond de 2500 euro sowieso nog wel wat te stellen zult hebben. Maar dat krijg je vroeg of laat met een CX van 4 of 5000 euro ook wel…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 19 april 2005 11:32 PM
  [ # 3 ]

Heb nog een prachtige CX voor je staan. Bewezen oerbetrouwbaar. Zie   voor meer info.

Profiel  
 
Gepost: 19 april 2005 11:38 PM
  [ # 4 ]
Lucas Unger schreef:

Heb nog een prachtige CX voor je staan. Bewezen oerbetrouwbaar. Zie   voor meer info.

Sjieke CX Very Happy
Hoeveel km heeft hij ?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 april 2005 11:47 PM
  [ # 5 ]

Lucas, je moet er nou toch eens aan gaan wennen dat je veroordeeld bent aan die auto Smile. Weg met die suffe, primitieve mcpherson strut opgehangen XM’s, en blijf bij de GtiT, geloof me, anders krijg je op een dag spijt… ik spreek uit ervaring Smile.

En, oh ja, je kan voor 4000,- zeker een leuke CX vinden… als je een redelijk basis versie koopt kan je denk ik een tamelijk goede vinden. De bijzonderdere versies zijn vaak toch nog iets duurder… en heb je ook iets meer gedoe aan. Maar goed, ik ben verkocht aan de Gti T. Heb ook nog een prachtige CX te koop, 1e bouwjaar Gti met 2 kleuren leer, maar weer met het standaard plaatwerk verhaal…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 20 april 2005 12:25 AM
  [ # 6 ]

CX heeft 206.000km gelopen. Krukaslagers, het enige zwakke punt van dit blok, zijn 9 jaar geleden al eens door Gert de Jong vervangen. De toenmalige eigenaar vertelde me vorige zomer op het Fête des Limousines dat de koppeling toen ook is gedaan. Kan het niet met bonnen aantonen, de historie op papier begint vlak daarna, maar ik durf de man wel op zijn woord te geloven.

En Sans-pareil, wat betreft veroordeeld zijn tot de CX ja, maar dan wel een diesel graag.

Groet,

Lucas

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 april 2005 12:45 AM
  [ # 7 ]

Smile

Gewoon ombouwen naar Methanol… LPG moet eigenlijk ook kunnen trouwens… ik denk dat het enige echte probleem de onsteking is, die is nogal lastig iets mee te doen op die Thomson dingen…. Door het hogere octaaan kan ie dan zelfs nog harder met een beetje hulp van de turbodruk.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
NewYor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 23 april 2005 02:18 PM
  [ # 8 ]

Ok, ik heb een cx gezien die mij erg aanstaat. Wat denken jullie van deze? Wat zijn de nadelen van dit model? Ik vind een automaat erg fijn maar is deze in de cx betrouwbaar?
http://www.cqsbelgium.be/cqsapp/cardetails.jsp?&id=1100895830708&typenaam=CX&modelnaam=CX

Profiel  
 
Gepost: 23 april 2005 03:48 PM
  [ # 9 ]

In ‘77 waren er bij mijn weten geen automaten leverbaar in CX volgens mij gaat het hier om een C-MATIC (3versnellingen vooruit die je bediend door te schakelen zonder koppeling)
Deze werden geleverd tot 7/‘80 en daarna werd de echte automaat geleverd een ZFbak met ook 3 versnellingen.

De betrouwbaarheid van deze CX’n is over het algemeen even goed als een handbak enkel ligt het verbruik hoger een CX 25 automaat verbruikt in de meeste gevallen meer dan de GTiT1.
Ik heb mij laten vertellen dat de C-matic niet aan te raden is voor dagelijks gebruik.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 april 2005 04:15 PM
  [ # 10 ]

Ik moet zeggen dat ik liever een C-Matic zou hebben dan zo’n nare 3 traps automaat… alhoewel die automaten extreem relaxed zijn - beetje te relaxed voor mij eigenlijk.

Mijn 2400ie verbruikt overigens ook aanzienlijk meer dan de GtiT2 (ongeveer 1 op 8.5 op z’n best terwijl de GtiT2 makkelijk 1 op 9 haalt… de GtiT1 was idd misschien nog wel rampzaliger nu ik er aan denk.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 23 april 2005 09:11 PM
  [ # 11 ]

Ik heb ooit eens geinformeerd bij Citroville naar deze auto (puur orienterend). Mij werd verteld dat de C-Matic toch wat hogere onderhoudskosten met zich meebrengt dan een ‘gewone’ CX. Maar ik neem niet aan dat dat betekent dat je met zo’n CX astronomische rekeningen krijgt.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 april 2005 10:42 PM
  [ # 12 ]

Je bedoelt toch neem ik aan niet astronomischer dan een andere CX Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
NewYor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 24 april 2005 05:46 PM
  [ # 13 ]
Mulder schreef:

Ik heb ooit eens geinformeerd bij Citroville naar deze auto (puur orienterend).

Heb je hem gezien? Kun je er wat meer over vertellen?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 25 april 2005 01:18 PM
  [ # 14 ]

Ik was er in september vorig jaar. Heb hem niet heel uitgebreid bekeken. Zag er zo op het eerste gezicht goed uit. De lak was wat dof maar wel netjes, geen rare plekken o.i.d. Al moet ik zeggen dat ik toen nog niet zodanig in de geheimen van de CX was ingevoerd dat ik echt heel goed wist waar ik op moest letten. Of bijvoorbeeld de onderzijden van de portieren nog 100% zijn heb ik dus niet gezien Smile Interieur zag er ook erg netjes uit. Als je deze auto overweegt is het volgens mij zeker de moeite waard eens te gaan kijken.
Hm, voor deze promo-praat zou ik van Citroville eigenlijk een gratis APK ofzo moeten krijgen…
Maar goed, de auto heeft voor mij dus niet gelopen en ik heb er dus niet in gereden e.d., alleen maar ernstig overheen staan kwijlen. Razz

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 25 april 2005 01:28 PM
  [ # 15 ]

Wat ik me afvraag, de auto in mijn avatar. Blauwe CX 2400 Pallas. Opnieuw gespoten maar de onderkanten van de deuren waren niet mooi glad. Het leek wel of de naden opgezet waren. Is zo een auto dan pertinent slecht?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook