1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Uitwisselen motor
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 20 april 2005 04:28 PM

Als je een GSA motor op een amiSuper/eendenchassis kan zetten,
kan je dan ook zonder al te veel verbouwing een eendenblok en -bak in een GSA hangen?

Ik heb het dan nog niet over het aansluiten van de hydrauliek ofzo,
puur het ‘inhangen’ van het blok, en het aansluiten van de aandrijfassen.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 april 2005 04:54 PM
  [ # 1 ]

Zo eenvoudig is het niet, een AMI super heeft namelijk een GS blok er standaard inliggen, je kunt niet zomaar een GS blok in een eend leggen want dat past dus niet, ten eerste is het blok langer (je hebt 2 cilinders extra Smile en vervolgens is het chassis er ook niet op berekend.

En verder is alles te bouwen als je maar de mogelijkheden ervoor hebt.
Als je geld en tijd over hebt zou je kunnen overwegen een eendenchassis zo te verbouwen dat je er een zwaar bolk in kan leggen. Tegen de tijd dat je klaar bent heb je wel een compleet nieuw sjassies gemaakt Laughing

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 20 april 2005 07:56 PM
  [ # 2 ]

een eend blok past niet zo maar in een GSA. Een GSA heeft een subframe, en geen chassis. Ook zitten de motorsteunen aan de achterkant (tussen blok en bak in).  Je zou dan eerst een frame moetten maken die de motorsteunen naar voren brengt. Ook heeft de bak een andere achterkant, dus zou je daar ook een verloopstuk voor moeten maken. (een GSA bak heeft het silentblock aan de onderkant zitten)
Volgens mij kan je wel je eend aandrijfassen gebruiken om in de GSA te zetten. De GSA assen passen niet zo op een eend bak.

Je kan vogens mij ook verloopstukken kopen, zodat je een eend blok op een GSA bak zet. Volgens mij is dit makkelijker…

Hoezo eigelijk.. plannen? Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 20 april 2005 09:02 PM
  [ # 3 ]

Vage plannen Smile

Auke (BullFrogBlue) bood me z’n GSA aan voor niet te veel,
maar zonder motor natuurlijk,
het leek me wel een leuk project, op voorwaarde dat alles een beetje zou passen. maar nu twijfel ik toch een beetje… ik ben niet echt een sleutelwonder Smile

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 20 april 2005 09:03 PM
  [ # 4 ]

dan is het volgens mij makkelijker, en ook leuker om er een gewoon gsa blok plus bak in te leggen… (kan in een weekendje gedaan worden, dus valt best mee Smile

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 20 april 2005 10:00 PM
  [ # 5 ]

Het heeft wel wat….inplaats van 4 cilinder boxer nu 2 pittertjuh in het vooronder van GSA.

Met de nodige aanpassingen moet het lukken…en jah hydroliek…zou met een dergelijke v snaar op rotor wel te maken zijn.


Ik denk dat soortgelijk project meer aandacht en bekijks trekt dan de alweer 100e verbouwde 2cv met gsa blok.

EN rocco….hij staat nu nog rijdende en compleet in elkaar.

Hier en daar waren er al mensen die onderdelen zochten waaronder achtersubframe ( Goofblikscha).

Denk er nog maar even over na dan horen we je plannen wel op het forum. Very Happy Very Happy

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 20 april 2005 10:11 PM
  [ # 6 ]

ik heb liever dat de auto in een deel verkocht word hoor!!!

Het is eigelijk zonde om een auto te slopen..

Dus als rocco hem wil kopen, moet hij dat vooral doen!

Mijn GSA wacht wel even.. Wink

Maar het zou idd wel uniek zijn, om een 2 cilinder GSA te hebben… Je kan voor de hydroliek gewoon een bx pomp op het eendblok zetten, en met een snaar de dynamo en pomp aandrijven.
Alleen denk ik niet dat een GSA dan nog erg hard wil….

Je zou ook een Subaru kunnen overwegen. Dat is geloof ik ook nog niet in een GSA gezet… (ik ben gister op de sloop al ff wezen kijken naar een subaru 16v inj. 4 cilinder…)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 20 april 2005 11:21 PM
  [ # 7 ]

subarublok -> is al eens gedaan, en iedereen wil meer vermogen… waarom niet eens gewoon een beetje minder?  Wink

Ik wacht nog op en volgende vrolijke, gekke bui voor ik toezeg.
Ik heb de medewerking van een paar mensjes nodig…
m’n zwager voor transport en stalling, m’n buurman die kan lassen enzo.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 april 2005 11:51 PM
  [ # 8 ]
rocco schreef:

subarublok -> is al eens gedaan, en iedereen wil meer vermogen… waarom niet eens gewoon een beetje minder?  Wink

Op zich ben ik het wel met je eens, ik ben absoluut geen fan van subaru conversies.
Maar jij praat over een beetje minder vermogen, vergeet niet dat je met een eendenblok slechts de helft aan vermogen hebt!
Denk ook in dat een GSA al niet over erg veel vermogen beschikt met de originele motor er in. Ik ben bang dat het een zeeeeer langzame schuit zal worden. Waarom wacht je niet op een GSA blok om er in te lepelen? Ik weet misschien nog wel een adresje.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 21 april 2005 12:23 AM
  [ # 9 ]

Als blijkt dat het eendenblok gebeuren onhaalbaar is, is er als eerste alternatief natuurlijk weer GS/GSA techniek.

Maar voor mij hoeft de auto geen snel ding te worden,
ze zal toch niet gebruikt gaan worden voor streetraces (dagelijks gebruik dus).

Naar wat ik heb gehoord, weegt een GSA 200kg meer dan een eend,
en is aerodynamischer, dus, tegenwind en bergop daargelaten, zal het toch niet meer dan 15km/u schelen?
of zit ik nu goed mis?

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 21 april 2005 12:25 AM
  [ # 10 ]

Ik heb ook nog wel een blok plus bak liggen uit een x1, mocht het nodig zijn..

Geen vermogen met een gewoon blok???? onze x3’s willen wel hoor!! je word in de kussens gedrukt!

(als ze het doen dan…. veel problemen met de 2e trap van de weber carburateur)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 21 april 2005 12:35 AM
  [ # 11 ]

Heej bedankt!
ik houd het in gedachten Smile

de mail met de aanvraag voor vervoer en stalling is onderweg naar m’n zwager.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 april 2005 12:37 AM
  [ # 12 ]
rocco schreef:

Naar wat ik heb gehoord, weegt een GSA 200kg meer dan een eend,
en is aerodynamischer, dus, tegenwind en bergop daargelaten, zal het toch niet meer dan 15km/u schelen?
of zit ik nu goed mis?

Een GSA X1 weegt geloof ik zomaar een kilotje of 900. Dat is dus een behoorlijk verschil!
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je je eend met ong. 350 Kg gaat beladen. Ik denk dat je blokje continu op volle kracht staat te draaien om hem op 80Km/u te houden. En dat rijd niet ontspannend hoor. Je verbruik zal trouwens ook behoorlijk oplopen en ik denk dat je met een GSA blok net zo duur uit bent, ja kan dan immers alle hydrolica gemakkelijk opnieuw aansluiten zonder te knutselen.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 april 2005 12:43 AM
  [ # 13 ]
GoofBlikscha schreef:

Geen vermogen met een gewoon blok???? onze x3’s willen wel hoor!! je word in de kussens gedrukt!

Oeps, even vergeten dat het hier om een GSA gaat, ik ging uit van een GS zoals de mijne met een 1.2 blok er in.
Het gaat snel genoeg, maar je hebt niet echt over ofzo. Een GSA X1 is idd een stuk sneller dus.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 21 april 2005 12:49 AM
  [ # 14 ]

wat kost een blok+bak van een GS(A) ongeveer?

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 21 april 2005 01:03 AM
  [ # 15 ]

ik heb echt geen idee….
ik denk dat een blok (compleet met alles er op en er aan, dus ook startmotor en dynamo) in de buurt van de 200 euro zit?? (dat hebben wij er wel voor betaald)

En een versnellingsbak weet ik niet…
Ik heb net even in de schuur gekeken, maar wij hebben nog wel een x1 blok, maar geen bak meer. We hebben nog wel een bak staan, maar daar liggen de synchromesh (of zo) ringen uit, dus maakt die nog al veel lawaai in de 3e.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook