7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
   
LPG
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 07 september 2005 02:00 AM
  [ # 91 ]

Vervalt dan alleen de eis van G3 typekeur, of ook de eis van de norm waar de motor op benzine volgens “de” database aan moet voldoen?

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 07 september 2005 02:20 AM
  [ # 92 ]

op benzine moet de motor aan de norm voldoen. Op gas moet de motor 30% beter scoren op gas als wat de norm voorschrijft. Als ie dit doet, dan is G3 accoord.

Alle auto’s welke op het kentekenbewijs geen toevoeging hebben (dus niet 2.0i U9 of 1.6 K6 van na 1995 zouden op G3 moeten kunnen.

Voor G3 moet de fabrikant de auto op gas laten testen bij TNO. Dan kan er op alle auto’s met dezelfde gas installatie G3 keur.

Heeft de fabrikant dit niet gedaan, dan kun je de auto alsnog G3 laten keuren. Alleen wat de exacte kosten zijn is mij nog niet bekend.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 06 oktober 2005 07:49 PM
  [ # 93 ]

Maar als ik het goed begrijp (heb hele onderwerp even doorgelezen) is LPG dus goed bij de hele oude auto’s (DS, GS enz.), maar minder bij oude Xantia’s. Is het bij de nieuwe Xantia’s en C5en nou wel goed of niet? Ik raak daar de discussie een beetje kwijt! Ik zit er over te denken om op termijn een Xantia of een C5 op LPG te gaan kopen in verband met de enorme kostenbesparing (en het rijgenot Wink ). Afrader of niet? Citroenc2 is erg tevreden over zijn Xantia op LPG maar heeft volgens mij de nodige problemen gehad. PBO heeft geen problemen. Ik hoor goede verhalen over Vaille maar ook slechte… hetzelfde geldt voor AG.

Valt er wel iets over te zeggen of is het gewoon net als bij benzine en diesel dat je ook geluk moet hebben met een LPGer?  Rolling Eyes

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 oktober 2005 08:00 PM
  [ # 94 ]

je moet niet vergeten dat een lpg vaak veel rijdt dus de slytage komt gewoon ook eerder dan bij een bezine auto met weing km en in feite als het gewoon onderhoud krijg dan gaat het wel goed maar bij de xantia moet je wel een 16v pakken

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 07 oktober 2005 12:10 AM
  [ # 95 ]

Beetje geluk heb je bij alle auto’s nodig, dus ook bij de aankoop van een gasbak. Als je dan ook nog een garage of (nog beter) een gasboer hebt, die verstand van zaken heeft, kun je veel en lang plezier hebben van een LPG-auto.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
 
7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook