1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
ax schokt enorm bij optrekken
bartje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-04-2005

Gepost: 28 april 2005 08:27 PM

als de motor even kracht moet geven, vooral bij het optrekken vanuit stilstand, begint alles enorm te schudden en schokken.
loopt dan ineens op 3 cilinders oid.

hij houd heel erg in kan en weet iemand wat dit kan zijn….

Profiel  
 
Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 04-01-2005

Gepost: 28 april 2005 11:19 PM
  [ # 1 ]

Omdat je zegt dattie even op 3 cilinders loopt denk ik de onsteking.

-nieuwe bougies steken. Helpt dat niet dan;
-nieuwe bougiekabels


Heb je een carburatuer of een injectie ax?

Profiel  
 
Maaike
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 28 april 2005 11:29 PM
  [ # 2 ]

Ik heb het met mn Saxo gehad, als ie koud was. Dan ging ie ook echt horten en stoten, heel vreemd. En inderdaad, toen ik nieuwe bougies erin heb gezet, was het over.

Succes!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 april 2005 11:36 PM
  [ # 3 ]

Ik heb precies het zelfde gehad met mijn GS, warm had hij geen probleem, koud wel. Ook vocht speelde een grote rol.
Nadat ik de kabels en bougies heb vervangen is het probleem verdwenen.

Je zou eventueel ook je kabels extra isoleren door er een stuk tuinslang omheen te doen.

Profiel  
 
Maaike
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 29 april 2005 01:25 AM
  [ # 4 ]

Trouwens, ook bij het AX-en forum staat een soortgelijke vraag met antwoorden!

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 29 april 2005 12:01 PM
  [ # 5 ]

Gasklephuis wat gaar is ? is het een injectie of op carbs ? zo te zien carbs

Profiel  
 
Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 04-01-2005

Gepost: 29 april 2005 01:43 PM
  [ # 6 ]
Blueduck schreef:

De mijne doet dat alleen als ik optrek in de bocht naar links (schudden, niet op 3 cilinders)... Binnenkort es ff een andere aandrijfas van de sloop halen Smile

Kzou ook de bouten van de motorsteunen en versnellingsbakophanging even nakijken. Je weet maar nooit wat er losgetrilt is.  Wink

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 01 mei 2005 09:13 PM
  [ # 7 ]

Lijkt mij een injectie, want 1.1 u9…

Ik zit met min of meer hetzelfde probleem. Auto rijdt best goed maar het lijkt erop alsof hij zo nu en dan geen benzine krijgt bij optrekken.  Evil or Very Mad

Profiel  
 
bartje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-04-2005

Gepost: 03 mei 2005 12:08 AM
  [ # 8 ]

okee, tnx voor de tips, heb nieuwe bougies en nieuwe kabels inclusief doppen, liep een stuk mooier, ook nog de benzine filter vervangen en hij loopt als nieuw…

niks meer aant handje..

Profiel  
 
bartje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-04-2005

Gepost: 17 mei 2005 02:37 PM
  [ # 9 ]

tis nu 2 weken goed gegaan met mn ax, liep als nieuw, maar nu begon het ineens weer..

precies hetzelfde verhaal…

iemand idee waar ik nu moet zoeken??

Profiel  
 
bartje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-04-2005

Gepost: 18 mei 2005 12:36 AM
  [ # 10 ]

verdelerkap is vrij nieuw zo zij mijn overbuurman van de garage, die heeft em ff bekeke…
hij heeft de rotor doorgemeten en die schijnt goed te zijn..

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 mei 2005 01:46 AM
  [ # 11 ]
bartje schreef:

verdelerkap is vrij nieuw zo zij mijn overbuurman van de garage, die heeft em ff bekeke…
hij heeft de rotor doorgemeten en die schijnt goed te zijn..

Hoe bekeken? door de verdeelkap+rotor eraf te halen en te kijken of deze niet inmiddels verrot gedraaid is? Dat doe je niet effe, voor zover ik het weet moet bij de AX ook de accu eruit en de luchtslang opzij om er goed bij te kunnen. (Klote accu zit ook altijd in de weg Confused )

Heb je de verdeelkap+rotor vervangen door origineel (Duccellier) of door imitatie? Ik heb in mijn ZX met een imitatie setje 2 weken gereden, voordat de boel begon te schokken, verdeelkap+rotor waren verrot, origineel erin en nooit meer problemen gehad. Na 30.000km de verdeelkap+rotor geinspecteerd, zag er uit als nieuw. Origineel kost c.a. €35, imitatie kostte mij €16, in dit geval was goedkoop duidelijk duurkoop Crying or Very sad

Profiel  
 
bartje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-04-2005

Gepost: 18 mei 2005 01:34 PM
  [ # 12 ]

ik heb zelf de verdelerkap eraf gehaald en toen de rotor.

hiermee naar de garage gelopen, en daar mag het niet aan liggen zei die.  de rotor gaf als ik me niet vergis 2 ohm aan, en dat was zo als het hoorde zo zei hij. en hij zal het beter weten als mij Smile
dus nu weet ik nog nie waar het aan ligt Crying or Very sad

vanmiddag dagje naar groningen met mn axje, hopen dat ie het allemaal een beetje volhoud…. Cool

Profiel  
 
Joost
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 28-01-2004

Gepost: 18 mei 2005 01:53 PM
  [ # 13 ]

welke benzine gooi je erin?

heb gemerkt dat 98 nog wel eens verlossend kan zijn.
verders is er ook nog kans op een vuil benzinefilter

Bezoek en beleef de enige Citroën AXClub!  http://www.axclub.net
en mijn Xantia 2.0SX rijdt ook super!

Profiel  
 
Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 04-01-2005

Gepost: 18 mei 2005 01:55 PM
  [ # 14 ]

Heb je nou een carb of een injectie?

Met injectie kan het volgens mij ook de gaskleppositiesensor zijn.

Profiel  
 
jaap1980
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-02-2005

Gepost: 18 mei 2005 05:17 PM
  [ # 15 ]

Je kunt ook de ECU een keer resetten. De ECU is dat zwarte kastje wat links op je wielkast ligt als je voor de motor staat. Daar zit een kabel op de zijkant aan vast. Die haal je los en die laat je er even ( 10 a 15 min) naast liggen. Hierna klik je die weer vast en start je de motor. De motor moet je nu warm laten lopen zonder verder iets te doen! overal van af blijven. De ECU gaat zichzelf nu weer instellen. Laat de auto minimaal een kwartier stationair draaien of tot de ventilator aanslaat. Bij mij heeft dit enorm geholpen.

ik wilde nog wat aardigs zeggen maar had al op submit gedrukt

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook