2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
ax schokt enorm bij optrekken
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 18 mei 2005 07:05 PM
  [ # 16 ]
Kakelbont schreef:

Heb je nou een carb of een injectie?

zo te zien aan zijn tekst onder de avatar is ‘t een injectie (1.1 U9)

Profiel  
 
bartje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-04-2005

Gepost: 19 mei 2005 12:40 AM
  [ # 17 ]

het is idd een injectie. ik tank meestal 95, maar heb de laatste keer v power getankt.
de filter is 2en halve week geleden vervangen.
heb de accu er vandaag een uur vanaf gehad, dan is je ecu toch ook gereset las ik ergenss????

toen een kwartiertje aan de loop gehad, heeft niks geholpen zover ik weet.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 19 mei 2005 02:05 AM
  [ # 18 ]
bartje schreef:

het is idd een injectie. ik tank meestal 95, maar heb de laatste keer v power getankt.

een injectiemotor moet natuurlijk gewoon goed lopen op euro 95. Doet ‘ie dit niet is ‘98 of V-power tanken natuurlijk geen oplossing!! Misschien loopt de motor wel iets beter maar de oorzaak is dan nog niet boven water!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 mei 2005 01:56 PM
  [ # 19 ]
Blueduck schreef:

Die vertelde me toen trouwens ook dat axen er gevoelig voor kunnen zijn (lees: beroerd lopen) als er verkeerde bougies gemonteerd zijn.

TU motoren zijn inderdaad nogal gevoelig voor de elektronica, dat vertelde een ex Peugeot monteur mij.

Profiel  
 
bartje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-04-2005

Gepost: 19 mei 2005 04:48 PM
  [ # 20 ]

ik tankte v-power, nog voordat de problemen begonnen he..

dus niet om te kijken of het hielp.

weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik dacht, ik vermeld het maar even.

vandaag weer naar groningen geweest, maar hij loopt gewoon kloten.

ga zo even tanken, mn tank is helemaal droog.
ik ga gewoon 95 tanken, en tja… verder geen idee..

en de bougies die ik erin heb zijn hetzelfde als voor die tijd, heeft de meneer vn automat in het boek opgezocht, en deze zaten er origineel ook in zo zei hij.
rotor in de verdelerkap was slecht zei iemand van een garage in bedum tegen mij, waar ik gratis een nieuwe kreeg, het pobleem leek opgelost, maar hij doet het nog steeds, wel iets minder voor mn gevoel. 
toch bedankt voor de goeie service bij een garage, waar ik nog nooit was geweest.

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 19 mei 2005 04:58 PM
  [ # 21 ]

V-Power maakt echt niks uit… kan je beter euro 98 tanken, dan is je motor veel stiller en looptie lekkerder !

Profiel  
 
bartje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-04-2005

Gepost: 19 mei 2005 05:37 PM
  [ # 22 ]

ik heb al getankt Surprisedops:

gewoon 95, daar liep hij altijd goed op, dus eerst daar maar mee, en eerst et probleem zien op te lossen.

en die injectiereiniger, wat is dat precies, en waar kan ik et kopen en is het duur?

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 19 mei 2005 05:54 PM
  [ # 23 ]

Injector Cleaner van:  ‘Wynns’ gebruik ik altijd, die is echt goed !

Profiel  
 
bartje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-04-2005

Gepost: 19 mei 2005 06:04 PM
  [ # 24 ]

okee, tnx voor de tips.

hioe werkt dat spul dan? wat moet dje dr mee doen?

en is het het proberen waard denken julie?
kun je zoiets bij de autoshop ook kopen?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 mei 2005 06:06 PM
  [ # 25 ]

Mijn voorkeur gaat uit naar dit spul, hier afgebeeld “kleppen reiniger”, maar je heb ook “injectie reiniger” van dit merk, beide kosten €5,50 per fles.

Schildwolde ligt niet echt in de buurt (dacht dat het in Zeeland lag Surprisedops: ), anders zou ik zeggen kom naar de sleutel meeting op 04-06-2005 en laat eens een leger “deskundigen” die daar aanwezig zullen zijn kijken.

Profiel  
 
bartje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-04-2005

Gepost: 19 mei 2005 06:12 PM
  [ # 26 ]

gooi je dit door de benzine of denk ik nu helemaal fout Surprisedops:

heb nog nooit van dit spul gehoord..

en tja, schildwolde licht helemaal int noorden, dus nie echt in de buurt,
wrom zijn er hier in de provincie nooit van die meetings Confused

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 mei 2005 06:21 PM
  [ # 27 ]
bartje schreef:

gooi je dit door de benzine of denk ik nu helemaal fout Surprisedops:

heb nog nooit van dit spul gehoord..

en tja, schildwolde licht helemaal int noorden, dus nie echt in de buurt,
wrom zijn er hier in de provincie nooit van die meetings Confused

Dit spul (kleppenreiniger of injectie reiniger) gooi je in de tank en dan tank je de auto meteen vol, dan vermengt het lekker goed. Ik zou als eerste de injectie reiniger proberen, de kleppenreiniger kan bij de volgende tank erin.

Er is pas nog een meeting in Assen geweest, maar ja dat was een Xantia Sleutel meeting. Ik zou zeggen kom gewoon op 04-06-05 naar de meeting in Brabant, is een stukkie rijden, maar er zullen mensen aanwezig zijn die erg veel weten, zoals “kreazyV8wuppo”
Met een zuinig AXje zullen de brandstofkosten nog te overzien zijn.

Profiel  
 
bartje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-04-2005

Gepost: 19 mei 2005 06:29 PM
  [ # 28 ]

ga ik zo ff dat spul kopen…
kan nooit geen kwaad dan lijkt me..
tnx voor de tips, en als iemand meer ideen heeft, ik hoor et graag Very Happy

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 21 mei 2005 01:14 AM
  [ # 29 ]

Ik heb bij mijn GTI een tijdje euro 98 getankt, geen enkel verschil. Ook injectiereiniger had geen enkel effect net als het resetten van de ECU. Hoop dat het bij jou anders is!

Bij mij is het probleem alsvolgt:
- steenkoud meestal niets
- vervolgens tussen de 2000 en 3000 schokken soms hevig soms licht
- soms kan ik gasgeven wat ik wil maar gebeurt er echt helemaal niets
- even het gas liften en dan gaat ie wel
- ook reageert ie soms niet zo lekker meer op het gas en loopt ie soms behoorlijk belabberd.
- vaak is het op een gegeven moment zo goed als weg
- het is me opgevallen dat ie het na een (lange) rit over het algemeen nog slechter doet dan wanneer ie een tijdje heeft ‘gerust’ (paar uur)
- ook slaat regelmatig mijn auto af als ik de koppeling intrap (hij wil wel stationair lopen opzich) maar dat staat denk ik los van dit probleem. (stappenmotor?)
- benzineverbruik is redelijk

Bij mij zijn de bougies e.d. pas nog vervangen… dus daar kan het niet aan liggen. Lijkt echt of hij zo nu en dan geen benzine krijgt Crying or Very sad

Zodra ik mijn tentamens achter de rug heb ga ik proberen mijn ECU uit te lezen. Als dat niets oplevert breng ik hem naar de garage. Kan dus nog wel even duren en zal wel weer flink geld gaan kosten Rolling Eyes

Ondertussen hou ik dit onderwerp goed in de gaten want ik ben heel benieuwd wat jouw probleem is!

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 21 mei 2005 02:22 AM
  [ # 30 ]

ik hoor intussen veel omschrijvingen waar ik met mijn ID ook mee te maken had (  ): wel stationair lopen, schokken, lijkt wel benzinetekort, dan weer wel dan weer niet, lijkt op 3 cylinders te lopen.
Bleek bij mij uiteindelijk de condensator over de contactpunten te zijn. Die heb je met een elektronische ontsteking niet, maar het geeft wel aan wat voor gevolgen een kleine storing in de ontsteking op de prestaties kan hebben. En zo’n elektronische ontstekingsmodule heeft ook niet het eeuwige leven. Ik heb het al 2 keer meegemaakt dat ze het spontaan begaven (ook toen door de WW thuisgebracht). Keertje uitwisselen met 1 van iemand anders en kijken of het helpt?

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook