1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Carburateur experts gezocht!
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 01 mei 2005 12:22 PM

Mensen ik heb een reuze eigenaardig probleem met een Weber in mijn BX 19 TRS automaat wat ik jullie ga voorleggen.

Drie weken geleden heb ik een auto voor een prikkie gekocht van een garagist die dacht dat de motor overleden was. Ze hebben er duidelijk weinig tijd aan besteed, iemand heeft gewoon ongelofelijk lopen varken met de carb, dingen als CO schroef dertien slagen open, etc.

Nu heb ik de automatische choke verwijderd (een Weber wordt gelijk een kwart kleiner zoveel shit komt er af) en heb de auto redelijk netjes lopen gezien het feit dat ik stationair en CO nog niet met apparatuur heb afgesteld.

Nu rijdt deze bak prima op deellast, trekt als een beer op vollast en loopt netjes stationair als ie warm is (handchoke mod nog niet klaar)

Alleen…. niet altijd!
Zomaar opeens krijg ik soms gedonder met de eerste trap: inhouden en sputteren. Trap je verder het gaspedaal in merk je dat ie gelijk oppakt zodra de tweede trap opengaat. Pompen werkt ook, das logisch. Als de tweede trap nog niet open is wil ietsjes gas terug ook helpen.
Dit probleem komt op mij over als een verstopte hoofdsproeier, valse lucht bij de voet van de carb of een te laag vlotterniveau, maar waarom doet hij het dan af en toe en niet constant?

En dan ook als donderslag bij heldere hemel rijdt ie dan opeens weer netjes op de eerste trap. Stadsverkeer, stoplichtsprints, maakt allemaal niet uit er zit geen patroon in.

Bevestiging dat het aan de carb ligt: Heb die Weber in mijn BX Digit geplaatst, en de Solex uit die auto in de TRS. De auto met de Weber krijgt exact hetzelfde probleem, op de Solex gaat het WEL goed. Motoren zijn bijna identiek. Zodoende weet ik dat de brandstofpomp, kleppen, ontsteking en de elektrische stationairafsluiter goed werken.

Klinkt bekend?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 01 mei 2005 12:44 PM
  [ # 1 ]

Klinkt toch echt als vervuiling. Als je de beschikking hebt over een ultrasoon badje, alles demonteren en in een potje met wasbenzine in de ultrasoon.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 01 mei 2005 12:47 PM
  [ # 2 ]

ultrasoon… klinkt goed… is er geen truuk die ik zelf kan want het klinkt ook duur Very Happy

Anders: wie heeft er een ultrasoonbadje die ik even mag gebruiken en hoe lang duurt het normaal gesproken tot de boel schoon is?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 01 mei 2005 01:40 PM
  [ # 3 ]

Je kunt het wel hier in de ultrasoon mikken. Is alleen een beetje uit de richting.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 01 mei 2005 09:29 PM
  [ # 4 ]

bel ff met 06- 41686838

als er 1 godswonder op deze aardbol rondloopt, die kan lezen en schrijven met die 16 en 1900 cc carb auto’s van nederland, dan is ikke het wel.
de eerste carb die ik nie kan maken , moet nog geboren worden….\
ik heb referentie’s. aldus typt nu een vrind van mij ff zijn relaas,,,

een BX en ook een GSA solex , van hem is door mij herstelt..
lees ende huiver naar zijn relaas….
———————————————————————————————————
wat kan deze man met carburateurs
de bx 1600 automaat had hetzelfde gelazer dwz niet starten, en met kunstgrepen zien de auto aan de gang te krijgen, dwz bijna een accu leeggestart en de startmotor kreeg ook teveel op zn duvel!
probleen werd opgelost, en ik kan weer goed rijden….
Voor dagelijks gebruik heb ik een bx 14re uit 1987 welke op lpg rijdt en door de dealer was verziekt ,om hem een andere 206 oid te kunnen verkope…...(was de achterliggende gedachte!!!)
met bovengenoemd persoon is de verdaper gereviseerd en opnieuw afgesteld .
nu rijdt de auto weer fatsoenlijk zoals ze in 1987 reed.
en nog wat beter ook…...
in de schuur staat een gsa 1130 uit 1983 welke van een bejaarde gekocht was .
De auto stond op een solex welke overleden bleek er is een gebruikte carburateur gemonteerd WEBER welke wel in orde te maken was en dit heeft genoemd persoon goed gedaan.
op zijn gevoel naar wel een perfect rijdende (en startende) auto afgestelt en gemaakt..
hobby ist of niet met betrouwbaarheid en veiligheid en optisch .
wilde ik de zaak in orde hebben.
en toen kocht ik een nagenoeg nieuwe saxo.

dit ging niet vlekkeloos .

die lag te vervelenn na een halfwarme start en vele pogingen bij de dealer hielpen niet.
maar niets verbazend ,van de klepspeling klopte geen moer!!
het probleem was eenvoudig(even naar die vrind van mij..en ..... voor 30minuutjes kleppen stellen, en een pakking was het euvel opgelost.
en de dealer had zijn halve showroom leeggerooft aan computers en nogwattus, vanwege niet voorradig zijn van dergelijke onderdelen…..

en de auto reed sindsdien als een zonnetje..
gek he’’  dat de dealer terrein in de markt verliest???????????????????????????????????????????

affijn , als jij een fijne bix of wat dan ook op carb ezno wil hebben,, die maat van mij , stelt hem feiloos af…
een betere heb ik in NL land nog niet gevonden..

groetjes van ikke.. Laughing

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 01 mei 2005 09:44 PM
  [ # 5 ]

Tnx voor het posten in zwarte letters.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 02 mei 2005 02:23 AM
  [ # 6 ]

Volgens mij moet je je carbs. eerst maar eens synchroon afstellen, dan zal het probleem al heel wat minder zijn of zelfs verholpen Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 mei 2005 02:28 AM
  [ # 7 ]

synchroon afstellen? euh je heb het over een 2 traps valstroom carburateurtje…

leg mij ff uut hoe je dan synchroon kan stellen?

ti’s toch geen 1900 sport met die 4 solexbuizen?

of heb ik het nou abuis dan?? ConfusedWink

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 02 mei 2005 02:30 AM
  [ # 8 ]

kreazyV8wuppo, thanks for the info. Zal binnenkort eens bellen.

WYD, hoe bedoel je synchroon afstellen? Ik heb geen reden om aan te nemen dat de afstelling van het moment dat de tweede trap begint te openen, verlopen is.

En helaas is het een enkele dubbeltraps carb, ik heb nog steeds interesse in een 159B blok of gewoon het spruitstuk, carbs en andere delen om mijn Digit om te bouwen. De TRS geef ik aan mijn moeder en dan is 105 PK genoeg Smile

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 02 mei 2005 02:35 AM
  [ # 9 ]

Sorry, ik dacht dat je dubbele 40mm webers had.
Als die niet synchroon staan, gaan ze tuffen en pruttelen. Je stelt ze synchroon met een compressiemetersetje ofzo. Die dingen gebruiken ze ook veel voor motors. Is een setje slangen met 4 meters die je op de carbs aansluit. Is echter nog een best ingewikkeld klusje, maar wel heeeeeel erg belangrijk!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 02 mei 2005 02:36 AM
  [ # 10 ]
WYD schreef:

Sorry, ik dacht dat je dubbele 40mm webers had.
Als die niet synchroon staan, gaan ze tuffen en pruttelen. Je stelt ze synchroon met een compressiemetersetje ofzo. Die dingen gebruiken ze ook veel voor motors. Is een setje slangen met 4 meters die je op de carbs aansluit. Is echter nog een best ingewikkeld klusje, maar wel heeeeeel erg belangrijk!

Ik ken die tools ja… als ik ooit een Spogt kit in m’n Digit mod, dan zal ik het zeker regelen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 mei 2005 02:41 AM
  [ # 11 ]

geef nie, hoe dan ook, dat vucuum stellen is nie zo lastig , maar heel vaak is het daar niet mee gedaan.

doordat elke cilinder een minimalen afwijking heeft in zijn luchtstroming, is 100% zuiver afstellen nie zomaar gepiept..

het beste is als je eerst de carbs laat calibreren op een testinrichting daarvoor.

dan op het motortje ploppen, en op de testbank afstellen en inregelen.

alleen dan kan je genieten van een godsvermogen wat die krengen kunnen leveren.

je sjeest dan elke 1900 16 klepper voorbij….

greets van wupke. Wink

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 02 mei 2005 02:44 AM
  [ # 12 ]
kreazyV8wuppo schreef:

je sjeest dan elke 1900 16 klepper voorbij….

greets van wupke. Wink

Volgens mij heb jij nog nooit in een BX 16Valve/16Soupapes gereden Laughing

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 mei 2005 02:54 AM
  [ # 13 ]

ik dacht al, zal wel weer die reactie oproepen…

ja ik heb er zelfs diverse gereviseerd,en dus ook mee gereden.

en als jij nou een keer in een 1900 heb gereden met 4 van die buizen erop, die getuned waren, dan weet je dat er geen 16 batser is die dat geweld kan evenaren.

temeer omdat een carb meer puf heeft in de lagere toeren, alwaar een 16 klepper meer puf heb in de hogere toeren.

je kan twisten over welke het snelst is, echter, met de sprint legt de 16 klepper het af.
op topsnelheid vermoed ik ook, maar ja ik, ga geen 240 kmh rijden… als ik dood wil dan liever op een andere manier. hihi. Wink

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 04 mei 2005 01:57 AM
  [ # 14 ]
kreazyV8wuppo schreef:

ik dacht al, zal wel weer die reactie oproepen…

ja ik heb er zelfs diverse gereviseerd,en dus ook mee gereden.

en als jij nou een keer in een 1900 heb gereden met 4 van die buizen erop, die getuned waren, dan weet je dat er geen 16 batser is die dat geweld kan evenaren.

temeer omdat een carb meer puf heeft in de lagere toeren, alwaar een 16 klepper meer puf heb in de hogere toeren.

je kan twisten over welke het snelst is, echter, met de sprint legt de 16 klepper het af.
op topsnelheid vermoed ik ook, maar ja ik, ga geen 240 kmh rijden… als ik dood wil dan liever op een andere manier. hihi. Wink

Ik heb ook een slopel C-kadett 2.4 8v met 45mm webers gereden dus ik weet donders goed wat sprinten is Laughing
Maar een 1.9 8v met 40mm enkele webers die sneller sprint dan een 1.9 Gti 16V geloof ik niet. Dat moet ik eerst met eigen ogen zien.  Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 04 mei 2005 02:02 AM
  [ # 15 ]

zet hier ff een sport neer,, geef me ff een week, en kom dan ff met je 16 batser, dan zal ik je ff de achterkant van die sport laten besnuffelen..

greets van wupke:die donders goed weet wat de tekortkomingen zijn van die 16 kleppers…..

Laughing

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook