kapotte lagers?!? krgkrgkrgkrgkrkgrkgrkgrkrg
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 11 mei 2005 07:18 PM

als ik tijdens het rijden met warme motor mijn gas loslaat hoor ik toch een bult herrie van voren komen!!!

ik dacht eerst dat het mijn motorsteun was, die was aan vervanging toe maar dat is het toch niet (alleen).

in bochten hoor ik ook wel wat gekraak. ik heb onlangs mijn aandrijfassen vervangen dus dat het daar aan ligt is erg onwaarschijnlijk.

lagers? ik moet volgende maand gekeurd worden maar moet tot die tijd nog 2000 km rijden en mijzelf verhuizen dus ik zou graag snel iets willen vervangen anneer dat noodzakelijk is.

iemand op afstand advies?

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 11 mei 2005 07:54 PM
  [ # 1 ]

Re: kapotte lagers?!? krgkrgkrgkrgkrkgrkgrkgrkrg

hugo schreef:

als ik tijdens het rijden met warme motor mijn gas loslaat hoor ik toch een bult herrie van voren komen!!!

ik dacht eerst dat het mijn motorsteun was, die was aan vervanging toe maar dat is het toch niet (alleen).

in bochten hoor ik ook wel wat gekraak. ik heb onlangs mijn aandrijfassen vervangen dus dat het daar aan ligt is erg onwaarschijnlijk.

lagers? ik moet volgende maand gekeurd worden maar moet tot die tijd nog 2000 km rijden en mijzelf verhuizen dus ik zou graag snel iets willen vervangen anneer dat noodzakelijk is.

iemand op afstand advies?

Is het niet een spanrol waarvan de lager kapot is ?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 11 mei 2005 09:10 PM
  [ # 2 ]

krgkrgkrgkrgkrkgrkgrkgrkrg Shocked  Confused:

Loopt er iets aan of zo…..probeer eens dit te doen :

(op een rustige weg) door de motor bij ong. 80 km p/u even uit te zetten (wel de sleutel in het contact houden, stuurt anders zo rottig Twisted Evil )....en dan te luisteren of het uit de aandrijving komt….of rem even, dan kun je de aandrijving e.d. iig uitsluiten en zou het uit de motor zelf moeten komen.

Trap tegelijk (als je de motor uitzet) ook even de koppeling in…...ik ben benieuwd. Cool
Dit zijn testjes die ik al in 1969 leerde van een oude monteur…. Wink

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 11 mei 2005 11:55 PM
  [ # 3 ]

Re: kapotte lagers?!? krgkrgkrgkrgkrkgrkgrkgrkrg

gti_styling84 schreef:
hugo schreef:

als ik tijdens het rijden met warme motor mijn gas loslaat hoor ik toch een bult herrie van voren komen!!!

ik dacht eerst dat het mijn motorsteun was, die was aan vervanging toe maar dat is het toch niet (alleen).

in bochten hoor ik ook wel wat gekraak. ik heb onlangs mijn aandrijfassen vervangen dus dat het daar aan ligt is erg onwaarschijnlijk.

lagers? ik moet volgende maand gekeurd worden maar moet tot die tijd nog 2000 km rijden en mijzelf verhuizen dus ik zou graag snel iets willen vervangen anneer dat noodzakelijk is.

iemand op afstand advies?

zou kunnen

Is het niet een spanrol waarvan de lager kapot is ?

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 11 mei 2005 11:56 PM
  [ # 4 ]
Bram schreef:

krgkrgkrgkrgkrkgrkgrkgrkrg Shocked  Confused:

Loopt er iets aan of zo…..probeer eens dit te doen :

(op een rustige weg) door de motor bij ong. 80 km p/u even uit te zetten (wel de sleutel in het contact houden, stuurt anders zo rottig Twisted Evil )....en dan te luisteren of het uit de aandrijving komt….of rem even, dan kun je de aandrijving e.d. iig uitsluiten en zou het uit de motor zelf moeten komen.

Trap tegelijk (als je de motor uitzet) ook even de koppeling in…...ik ben benieuwd. Cool
Dit zijn testjes die ik al in 1969 leerde van een oude monteur…. Wink

ik laat de wagen altijd uitrollen, als ik de rem intrap hoor ik het niet meer, als ik met draaiende motor het gas loslaat, dan begint het gedonder.

koppeling ga ik morgen proberen.

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 16 mei 2005 11:44 PM
  [ # 5 ]

Update:

Ondergetekende heefd even in de bak van Hugo gereden, het zijn de remmen. De wagen trekt scheef bij het remmen, piept, knarst, er loopt dus iets aan. Bij het achteruitrijden en dan remmen de welbekende KLONK.
Remmen dus maar eens checken….

Test

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 17 mei 2005 02:29 AM
  [ # 6 ]

Veertje losgeschoten van stelmechanisme trommelrem.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 22 mei 2005 08:03 PM
  [ # 7 ]

Worden nieuwe cylindertjus en voerinkjus. Alles was gaar in de trommels…

Test

Profiel  
 
knolleman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 26 mei 2005 04:20 PM
  [ # 8 ]
Thijsvandebles schreef:

Update:

Ondergetekende heefd even in de bak van Hugo gereden, het zijn de remmen. De wagen trekt scheef bij het remmen, piept, knarst, er loopt dus iets aan. Bij het achteruitrijden en dan remmen de welbekende KLONK.
Remmen dus maar eens checken….

Ja die KLONK had ik in mn vorige ook, en nu komt ie weer, steeds aan de rechtervoorkant. Ik heb me door een garagehouder laten wijsmaken dat het de fuseekogel is, en dat dat niet erg is. Klopt dat of is het iets anders?

Ever felt the tork of a hemi? ever seen the face of the lord? Jesus built my hotrod…...

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 28 mei 2005 02:35 PM
  [ # 9 ]

Kan een fuseekogel zijn, maar tegen de tijd dat je kogels zo’n kabaal maken, zou ik ze vervangen.

Test

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 02 juni 2005 08:31 PM
  [ # 10 ]

het was dus een kapotte aandrijfas,
ik had ‘m vorige herfst vervangen door een tweedehandse die (zei de verkoper) gereviseerd was…
gereviseerd door Bassie en Adriaan waarschijnlijk…
als ‘ie al na 15.000 km naar de kl**ten gaat…

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 04 juni 2005 03:42 AM
  [ # 11 ]

Ja, die Bassie en Adriaan kunnen dat voor geen meter. Asje vervangen van Hugo gister, kwamen we erachter dat de fuseeeeekogel ook gaar was. Gelijk maar nieuwe ingezet. Is stukken van opgeknapt. nog wel iets zei Hugo, maar is al veel beter. Nu de remmerij achter nog…

Test

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 04 juni 2005 09:09 PM
  [ # 12 ]

nou heeft ‘ie WEER een probleem…

als ik een bocht maak geeft ‘ie nog een slinger na,
alsof je een windvlaag krijgt na een vrachtwagen!!

een maat van me gebeld, die zei dat de aandrijfas misschien niet goed in de bak zat.

gecheckt en er was idd aldaar wat olie te vinden!!
hij zei me dat ik dat ik een flinke tik op de moet van de aandrijfas moest geven en dat de as dan verder in de bak schiet.

dat heb ik gedaan en hij reed idd een stuk beter, in het begin (kan verbeelding zijn…) maar later begon ‘ie toch weer het slingereffect te tonen…

toen ik thuis was en achteruit de oprijlaan in reed hoorde ik een flink gebonk bij de aandrijfas vandaan komen…

nu weet ik het niet meer en kan beide vrienden/beunen niet bereiken.

iemand hier een idee???

grts Hugo

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 06 juni 2005 11:11 AM
  [ # 13 ]

Wielbouten genoeg aangetrokken? Lijkt stom, maar ik heb dat eens gehad met een GSA…

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 06 juni 2005 03:12 PM
  [ # 14 ]

ja , dat heb ik ook eens gehad, werd ik op de snelweg ingehaald door m’n eigen linkervoorwiel…

nou het is èn (nog…) een nieuwe fuseekogel,
èn… dat weet ik dus nog niet?!?

ik heb binnen twee weken ruim € 300,- bij de automaterialenboer gebracht,
2 fusees,
1 aandrijfas en
een remmenrevisiesetje achter

daar kan je bijna een andere C15 voor kopen… Smile

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 11 juni 2005 06:42 PM
  [ # 15 ]
hugo schreef:

ja , dat heb ik ook eens gehad, werd ik op de snelweg ingehaald door m’n eigen linkervoorwiel…

nou het is èn (nog…) een nieuwe fuseekogel,
èn… dat weet ik dus nog niet?!?

ik heb binnen twee weken ruim € 300,- bij de automaterialenboer gebracht,
2 fusees,
1 aandrijfas en
een remmenrevisiesetje achter

daar kan je bijna een andere C15 voor kopen… Smile

probleem opgelost door het bovenstaande te vervangen.

mar tsjongejonge wat was dat ding even een waibak zeg, ik voelde me net als in een eend die met 110 p/u een hooivrachtwagen als tegenligger passeert…

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook