4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Een dagje CHYPARSE. (bollen & LHM specialist)
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 13 september 2006 11:30 PM
  [ # 46 ]

hai allen.

Nauw, het was vandaag zover, chyparse dag. 14:00 Stipt aan wezig.
De heren zaten nog te eten, moet ook gebeuren Very Happy ff wachten dus.
Ik kon met de xm naar binnen rijden, auto omhoog en aan de slag.
Het grootste probleem zat toch wel achter,alle 7 bollen op druk gezet,
1 van de 7 bollen vervangen. De hd bol achter daar zat meer lhm in dan gas, dus die door een tweedehands vervangen. De rest van de bollen konden nog gevuld worden. Filters schoon gemaakt en nieuwe lhm er in en klaar was ie, kosten 156+ euro’s en iets meer want ik heb nog een retourslangetje en een dvd van 50 jaar DS er bij gekocht.
Maar al met al een zeer prettige dag, een aanrader als het om hydrauliek gaat. Razz Razz Wink

tot XM Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 14 september 2006 01:51 PM
  [ # 47 ]

Wat kostte die 2dehands bol als ik vragen mag?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 14 september 2006 01:56 PM
  [ # 48 ]

ik meen 45 voor een nieuwe en 25 voor een tweedehandse
maar dat is voor een cx

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 september 2006 11:45 PM
  [ # 49 ]

hai serge

kan het zo niet zeggen, de bon van chyparse licht nog in de xm.
ik woon in a’dam en de xm staat niet voor de deur,maar 2km verder op.
van daar ,kom er morgen nog op terug,oke Wink

tot XM Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 15 september 2006 03:27 PM
  [ # 50 ]

:6 Wink

Animal triste post coitum

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 15 september 2006 11:34 PM
  [ # 51 ]

hai serge

prijs voor een tweedehands druk bol achter is 21euro+19%btw. Wink
na een paardagen touren en gewenning,vind ik toch, dat zij tijdens gymnastieken, op de voor veering ,het toch een beetje stroef gaat.zij komt niet al te snel om laag en om hoog. Confused
en pijl glaasje zit vast, kan niet kontroleren of er voldoede lhm in zit.
heb je misschien nog een tip om mijn olie pijl stok goet af leesbaar te krijgen,er zit wel olie aan maar het zit niet waar het hoort te zitten. Razz Wink

tot XM Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 16 september 2006 11:27 AM
  [ # 52 ]
eXpelliarMus schreef:

hai serge

prijs voor een tweedehands druk bol achter is 21euro+19%btw. Wink
na een paardagen touren en gewenning,vind ik toch, dat zij tijdens gymnastieken, op de voor veering ,het toch een beetje stroef gaat.zij komt niet al te snel om laag en om hoog. Confused
en pijl glaasje zit vast, kan niet kontroleren of er voldoede lhm in zit.
heb je misschien nog een tip om mijn olie pijl stok goet af leesbaar te krijgen,er zit wel olie aan maar het zit niet waar het hoort te zitten. Razz Wink

tot XM Cool

> hebben ze ook die lhm bak schoongemaakt?

> oliepeilstok zou je wat op kunnen ruwen, maar t peil aflezen blijft bagger, ik hou t op een combinatie van de de dashboard meter en en gokje van t niveau op de peilstok…  Wink

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 17 september 2006 03:22 AM
  [ # 53 ]

hai ieksEmmu

Yes LHM bak is schoongemaakt. alleen de de pijl flotter bleef hangen dacht ik,maar er zit gewoon iets teveel in. ga ik nog corrigeren.met een grote plistic spuit die ik heb mee genomen uit het ziekenhuis,daar trek ik het overtollige LHM er mee uit. Wink
ik zal eerst een nieuwe olie pijlstok halen wand ook het rubber waar je hem er mee uit trekt is aardig rot.
De pokkapok stangetjes kan je die alleen halen bij de dealer? Rolling Eyes
heb nu de xm van mijn broer teleen,die is ook een paarmaanden geleden bij chyparse geweest,wat een verschil met een type 1 z’on type2,een stuk sneller en stiller,maarrrrr ik ruil mijn type 1 xm break voor geen goud in op een type 2. Razz Razz Wink

tot XM Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 17 september 2006 09:26 PM
  [ # 54 ]

Nou Broer, ik ruil de mijne ook echt niet in voor een type 1 ondanks dat ik het dashboard veeeeeeeele malen mooier vind dan dat van een type 2….. Dusseeh je krijgt je break morgenavond netjes terug met een nieuw aandrijfashoesje erop.. lol

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 20 september 2006 12:44 AM
  [ # 55 ]

hai allen.

nou het aandrijfashoesje en een nieuwe stuur kogel rijker,vond ik hem in eerste instantie niet lekker rijden,weer anders,maar na een steevig stukje gimnastyken gaat het toch de goede kant uit. alles onder controle,
geen paniek. Razz Wink

  tot XM Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 10 oktober 2006 12:42 PM
  [ # 56 ]

Een lofzang voor Chyparse:

Gisteren ben ik daar weer langs geweest op doorreis, in hoofdzaak om 4 DS stuurhuizen te laten checken van Gare du Nord in de hoop dat er 1 goede tussen zou zitten voor mij, maar daarnaast ook om ff een voorraadbol op druk te laten brengen, die dan m’n achterste hydractive kon gaan vervangen, want ik vermoedde dat dat ding aan gort was.

Daar aangekomen werden de stuurhuizen op een kar gelegd en naar achteren naar de testbank gereden. Met die bol ben ik naar Martin gelopen, met de vraag of hij ‘m ff kon checken. Enthousiast als de man altijd is, moet ik de XM meteen maar ff op de brug zetten, dan draait ie ‘m meteen er ook ff onder. Zo gezegd zo gedaan. Bol gevuld, andere er onder weg, die gecontroleerd en idd; zo lek als een mandje. De voorraadbol kan ook nog wel wat hebben zegt ie vervolgens (± om de 15sec) en hij wil die voorste hydractivebol eigenlijk ook nog wel ff zien. De voorraadbol krijgt er 15 bar bij. Tot mijn grote verbazing blijkt de voorste hydractive echter ook kapot te zijn! Nou vond ik sowieso al vanaf de aanschaf dat ze tamelijk stug was en daar kwam geen verandering in nadat een hier niet nader te noemen door zichzelf uitgeroepen specialist en hydrauliekdokter zich ermee gemoeid had in de eerste week na aanschaf. Uiteindelijk kwam er pas echt verandering in toen ik op de veerpoten-voor grotere bollen draaide. Vanaf dat moment veerde ze zoals ik het ken van een typeI; niet slecht maar beduidend minder dan ik ken van de type II’s waar ik ooit in heb gereden en ik heb inmiddels toch zeker een stuk of 20 tot 25 type I’s gereden. Maar goed, die lekke bol wordt vervangen door een goed exemplaar en ondertussen vertel ik Martin bovenstaande. Nadat de dame op haar pootjes staat, wil hij toch nog wel eens even kijken wat die ‘halve liter’ bollen van mij inhouden. Wat blijkt; het waren BX bollen en met een lichte duw op de bumper stootte ze direct tegen de stootrubbers aan. Ik had onbewust die kapotte hydractivebol (waarmee ze dus in sportstand staat) gecompenseerd door er bollen van een veel lichtere auto op te schroeven, waardoor ze weer enigszins fatsoenlijk veerde. Toen er echter een goede hydractivebol onder zat, was ze met die BXbollen een dweil geworden. De BXbollen werden dus snel vervangen door XMbollen, passend bij mijn motortype. LHM ff bijvullen en Martin trekt voor de gein het peilmetertje uit het vat, die tot mijn grote verbazing compleet zwart is (het hele LHM circuit + filters was dus zo’n 3/4 jaar en 35dkm geleden nog schoongemaakt door de niet nader te noemen door zichzelf uitgeroepen specialist en hydrauliekdokter, met de doorspoel methode…...). Als ik binnenkort weer in de buurt ben, of anderszins ff tijd heb laat ik het zaakie ff opvullen door Martin met hydrauincage.

Ik heb vanaf Chyparse tot mijn voordeur nog 400km ontzettend mogen genieten van 1 van de soepelste XM’s waar ik ooit in gereden heb en zeker de soepelste type I die ik onder m’n kont heb gehad! Oja en 1 van de 4 stuurhuizen was ook nog zeer ok, dus het andere wijfie gaat er ook weer sprongen op vooruit!

Martin, Chyparse   [smilie=212.gif]

Animal triste post coitum

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3739
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 10 oktober 2006 02:08 PM
  [ # 57 ]

test chyparse die stuurhuizen gratis?

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 10 oktober 2006 02:17 PM
  [ # 58 ]

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Er is het 1 en ander verdisconteerd, ingeruild etc etc. + dat die stuurhuizen in eerste instantie van Gare du Nord waren.

Als ik jou was zou ik ze gewoon ff bellen en vragen wat het kost.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 oktober 2006 05:17 PM
  [ # 59 ]

17 november mag ik weer, dat was de enige datum of anders pas volgend jaar…..............

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 17 november 2006 07:04 PM
  [ # 60 ]

Zo ben net weer terug en heb nu een sis-vrije XM, Martin heeft m’n debiet-regelaar vervangen en was weer compleet verrast door m’n overgangsmodel (=serie 2, zonder anti-inzak)

Hij zei tussen neus en lippen ook nog iets over een missertje met een debietregelaar die hij laatst had, wat resulteerde in een niet werkende stuurbekrachtiging Shocked

Samen met 2 retourslangetjes en wat klein materiaal 170 euro mogen aftikken.

Chyparse verhuist naar Almere, vanaf 19 december zitten ze daar

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook