2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Aankoophulp ID/DS Break
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 25 mei 2005 07:58 PM
  [ # 16 ]

Het goed strakmaken en herspuiten van een DS is lastig, door de rondingen en vooral de “knik” in de deuren en schermen
6000 euri’s is een hoop geld, maar ik heb alweer een fiks aantal jaren geleden mijn toenmalige DSpécial in de “loze” uurtjes voor een eh, aangepaste prijs laten schuren, strakmaken en spuiten, en was toen al 4000 oude harde guldens kwijt Confused

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 25 mei 2005 10:27 PM
  [ # 17 ]

Hoi Eelko,

Laat je niet op de kop zitten door slecht plaatwerk.
Heb net vanmiddag mijn eigen dame opgehaald na een verblijf van een week of 4 bij de garagist. Had ik mooi de tijd om twee Zuid-franse spatborden op te knappen….....  Afijn, ik hoop op de helft te zijn. De ene had een rare knik, de andere leek na een laagje spuitplamuur net een poffertjespan…...  Echter, ik laat me door zoiets niet weerhouden. Ik denk dat het spuiten an sich niet duur zal zijn, maar…. de voorbewerking, het strakmaken, demonteren en weer monteren lopen volgens mij het meest in de papieren. (indien dit niet klopt, zie ik het wel van andere medeforummers).
Als jij niet opziet tegen al het handwerk, en je kan hulp krijgen, gewoon lekker doen!
Wat betreft mijn eigen DS, ik heb net de voorkant eens bekeken….. de keienbak wordt een gatenkaas, de onderranden van de voorspatborden zijn ook 3x zo dik als toen ze aan de auto zijn gehangen…... 32 jaar geleden….....
Echter, ga eerst lekker kijken naar jouw keus, en denk er dan maar eens lekker over na. Heel veel succes!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 27 mei 2005 09:25 PM
  [ # 18 ]

Iedereen die mee zou willen om de Break te bekijken wil ik heel erg bedanken. Dit weekend ga ik verder geen ID/DS meer bekijken.
De Break die gespoten zou moeten worden gaat mij iets te duur worden denk ik…

Klopt het dat ik ongeveer 800 euro kwijt ben voor het installeren van een gastank in de bodem + afstellen e.d.?

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 28 mei 2005 02:20 AM
  [ # 19 ]

Ik weet niet wat die break moest kosten, maar laat je niet bang maken door verhalen over 6000 euro spuitkosten.
Het kan dus ook voor 1500 of 2000, hangt er vanaf wat je zelf doet en wat de basis is( strak kost minder)
Gas inleggen kost zeker 1000 euro, dan heb je een standaard tank van 80 liter. Zo’n mooi plat takje in de benenbak van de break kost een euro of 100 meer.
Bedenk dat een harde break (roest aan de vooschermen is wel het allerminste) iets heel bijzonders is!

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 31 mei 2005 01:09 AM
  [ # 20 ]

Nou, ik heb hem hopelijk gevonden…. Very Happy
Het is een Citroen DS Familiale uit 1966 met derde neus…..
(In ‘66 hadden ze toch nog de 2e neus Confused ?)
Hij ziet er erg mooi uit. Plaatwerk verdient iets wat aandacht en hydroliek lekt een beetje. Met gasinstallatie. de prijs is er ook na.

Wie van jullie DS/ID experts kan aankomende week helpen om de break te bekijken. Auto staat in ‘s Gravenshage (Z-Holland).
Ik wou dan ook meteen een aankoopkeuring laten doen bij een ID/DS specialist in de buurt. Ik had zelf woensdag of vrijdag in gedachten

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 31 mei 2005 07:57 PM
  [ # 21 ]

Is er dan niemand die morgen (wo.) mee zou willen om de DS Break ui ‘66 te keuren… Sad ??
Ik laat sowieso een aankoopkeuring doen bij ‘Citrogijz’.
Hoe staat die bekend bij jullie?

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 31 mei 2005 08:27 PM
  [ # 22 ]

Nou…. das dus erg jammer. Citrogijz gaf aan dat de Break er mooi uitziet maar dat hij verder erg slecht is….... achterdorpel is weggerot, fuseekogels slecht, opgelapt plaatwerk aan de wielkasten e.d.
Al met al een vrij slechte basis Sad
Ik baal hier echt van!!! Mad Wanneer kom ik nou eens die mooie break tegen die ook nog eens goed is!!!

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 31 mei 2005 09:36 PM
  [ # 23 ]
Eelko schreef:

Ik baal hier echt van!!! Mad Wanneer kom ik nou eens die mooie break tegen die ook nog eens goed is!!!

....en die dan ook een heleboel geld kost!!! Een echte harde break is niet 1-2-3 meer te vinden en zeker niet voor een lage prijs Confused

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 01 juni 2005 12:51 AM
  [ # 24 ]
Eelko schreef:

Nou…. das dus erg jammer. Citrogijz gaf aan dat de Break er mooi uitziet maar dat hij verder erg slecht is….... achterdorpel is weggerot, fuseekogels slecht, opgelapt plaatwerk aan de wielkasten e.d.
Al met al een vrij slechte basis Sad
Ik baal hier echt van!!! Mad Wanneer kom ik nou eens die mooie break tegen die ook nog eens goed is!!!

Fijn toch dat je hem hebt laten keuren? Scheelt weer een miskoop. Breaks zijn duur en gave zijn er eigenlijk niet meer of HEEL duur. koop gewoon een berline, zijn er momenteel voor weggeefprijzen (vergeleken met 3 jaar geleden dan)
Wat zei Gijs over die afwijkende neus? Zit er een omgekat kenteken op?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 01 juni 2005 01:04 AM
  [ # 25 ]
maartenbokslag schreef:

Wat zei Gijs over die afwijkende neus? Zit er een omgekat kenteken op?

Zoals ik in het andere topic over de Break al suggereerde: kleur en neus is bij een Snoek vaak al lang niet meer maatgevend, omdat veel eigenaren hun DS in een andere kleur hebben laten spuiten en een ouwe neus op een “na september ‘67-er” hebben gezet of omgekeerd. Sommige snoeken zijn in Frankrijk soms al van een andere kleur voorzien, en worden veelal door een liefhebbende Nederlandse eigenaar weer in hun oorspronkelijke robe gehuld. Mijn toenmalige DSpécial had als oorspronkelijke kleur Beige Albatros, maar was in Frankrijk al in Vert Jade gespoten en dan staat er dus “groen” op het kenteken. Als ik ‘m weer Beige Albatros had laten spuiten -wat ik niet heb gedaan want gekozen voor vert Charmille- had dat ook een afwijking t.o.v. het RDW-register opgeleverd. Dat soort zaken blijft dus lastig bij DS’en. Richtlijn kan soms het ronde kleurplaatje op het schutbord zijn voor de oorspronkelijke kleur, maar sommigen vervangen dat zelfs…

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 14 juni 2005 02:04 PM
  [ # 26 ]

Nou, het is me gelukt!! Very Happy Heb een prachtige d.blauwe Citroen ID23 Break op de kop weten te tikken. Zo goed als nieuw rood stoffen interieur met een gerevisserde ID23 bak. Aankoopkeuring laten doen door ex-monteur van garage L’est. Blij dat ik dit gedaan heb anders zou ik teveel hebben betaald
Er moeten nog wel een paar dingen vervangen worden volgens de monteur, was de prijs ook wel na.
- er moeten 4 nieuwe banden onder
- bol linksvoor bijvullen
- accu/dynomo nakijken ( laad erg slecht bij, waardoor ik een aantal  
  keren heb stil gestaan Sad )
-Stuurkogels vervangen, erg veel speling, verklaart de slechte banden.
verder rijdt deze godin fantastisch!

Vanavond meteen ff langs bij Citro-classique in Borculo banden verwisselen en accu/dynamo nakijken.

Iedereen heel erg bedankt voor de hulp!!! Very Happy

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 14 juni 2005 02:57 PM
  [ # 27 ]

Proficiat Eelko!!!
Heb je al foto’s? Is zij niet aan het roesten, welk bouwjaar?
Veel plezier met je break!

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 14 juni 2005 04:11 PM
  [ # 28 ]

Hey Eelko , harstikke leuk man , dan ben je zeker bij Jan Konijnendijk in Rotterdam geweest . Gefeliciteerd met de aankoop van een wat oudere dame .Laat even wat foto`s zien dan . Met de groeten van : Benjamin .

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 15 juni 2005 10:06 PM
  [ # 29 ]

De dame komt uit 1971. Er beginnen al weer wat kleine blaasjes te vertonen. Vooral op de achterklep is dit zichtbaar. Als je onder de dakgoot kijkt begint het daar ook al wat. Vlot bijwerken en ze is weer strak. Weinig roest eigenlijk! foto’s kan ik moeilijk posten omdat ik geen internetruimte heb.
 
 
 
Dit zijn een paar foto’s van de break van marktplaats
Voor eigen foto’s heb ik geen webspace.

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 15 juni 2005 10:42 PM
  [ # 30 ]

Hey Eelko, ziet er op het eerste oog mooi uit!!
Maar “Vlot bijwerken”? Ik hoop het. Wink
Als je wil kun je mij foto’s mailen, dan zet ik zet ik ze wel hier op het forum: selen(AT)hccnet.nl
Geniet ervan!

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook