olielekkage
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 30 mei 2005 11:39 PM

Mijn CX 2.0 liter uit 1983 zweet al jaren wat langs de pakking van de carterpan, maar nu is het zover dat er echt olie op straat drupt.
Wat is de remedie? De motor is nog in tip top conditie, met 106000 km gereden.
Het komt echt langs de pakking van de carterpan, de bouten kan ik niet meer verder aandraaien.

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 02 juni 2005 01:10 AM
  [ # 1 ]

Bij een CX kun je als ik het me goed herinner toch de carterpan eronderuit halen met het blok nog in de auto?

Profiel  
 
Gepost: 02 juni 2005 10:32 AM
  [ # 2 ]

Dat gaat inderdaad als je de rechter aandrijfas er uithaalt, maar ik weet niet of je echt goed aan de bouten van de carterpan kan zonder de motor te verplaatsen.

Waarschijnlijk zal je hem dan in een takel moeten hangen en de motorsteunen los maken om hem wat naar voor te kunnen brengen.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 02 juni 2005 11:56 AM
  [ # 3 ]

en die aandrijfas, zit die in de bak geperst, geborgd, of kan ik hem er zo uittrekken als ik hem aan de buitenzijde vrij heb gemaakt?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
Gepost: 03 juni 2005 01:18 AM
  [ # 4 ]

De rechtse aandrijfas word vastgehouden in de bak door het tussenlager met 2 boutjes van 11 in een uitgefreesde opening aan de carterpan.
Als je die boutjes lost en wegdraait kan je de as er uitkloppen door met een lange staaf (breekijzer ofzo) op het tripoidehuis naar buiten toe te kloppen.
Niet aan de aandrijfas trekken want dan trek je ze uit elkaar.
Best ook het verbindingsstangetje van de stabilisator naar de bovenste draagarm los maken om de as er gemakkelijk uit te krijgen.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook