Zo, vandaag ff de achterbumper gedemonteerd, wat de volgende fotoreportage oplevert:
Het uitgangspunt—> Digit met gespoten achterbumper + rubberen GT-strips:
Achterbumper gedemonteerd:
Eindelijk de schade rechtsachter eens goed kunnen bekijken:
Het valt me nog mee hoe weinig roest er zit. Ik heb menig type 3 BX met veel meer roest gezien
Bijna klaar:
KLAAR!!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Harm schreef:Maarre wouter, heb jij ooit al eens in een BX gereden die echt helemaal AF is?
Nee, maar dat houdt het spannend toch?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nee, maar dat houdt het spannend toch?
De laatste keer dat je een affe BX had ben je maar in een eend overgestapt zeker
ziet er goed uit Wouter persoonlijk vind ik de achterspoiler ook niet zo..
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Harm schreef:Nee, maar dat houdt het spannend toch?
De laatste keer dat je een affe BX had ben je maar in een eend overgestapt zeker
Haha, ja, en nu wordt me een Dyane aangeboden… als ruil tegen de Leader, maar dat vind ik geen goede ruil
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
hehe elke maand een ander… citro-slet
Haha, ja, en nu wordt me een Dyane aangeboden… als ruil tegen de Leader, maar dat vind ik geen goede ruil
lijkt me toch geen verkeerde ruil
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:Haha, ja, en nu wordt me een Dyane aangeboden… als ruil tegen de Leader, maar dat vind ik geen goede ruil
lijkt me toch geen verkeerde ruil
![]()
![]()
Roy
:cevr
Ik wil heel graag een a-type erbij, maar dan toch liever een Ami8 of 2CV.
Ik heb helemaal niks met de Dyane eigenlijk, ook al vond ik degene die me wordt aangeboden best een leuk karretje, uit 1971, met 4-motortje, nog zonder derde zijruijte etc. Maar 10 jaar niet gelopen.
En om nou een vers gekeurde BX Leader daarvoor in te ruilen….
Nee, dan steek ik liever m’n geld in de Digit
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Zou dat nou eigenlijk staan, die GT spoiler op mijn Digit? Zie ik wel gelijk die oude gaten niet meer maar moet er wel nieuwe gaten voor maken
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Volgens mij erg mooi… tenslotte leek de GT qua uitvoering wel iets op de Digit, dus het past er wel bij.
Alcyone schreef:Zou dat nou eigenlijk staan, die GT spoiler op mijn Digit? Zie ik wel gelijk die oude gaten niet meer maar moet er wel nieuwe gaten voor maken
Denk dat die GT-spoiler die je hebt mooier staat op je Digit dan Sport-bumpers
Persoonlijk zou ik het ontzettend zonde vinden als je je Digit daarmee uitrust….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zo, vandaag om 9.30 de BX de brug van Hegru op laten rijden, en om 10.30 was ie klaar: voorzien van 5 reeds op druk gebrachte veerbollen en 2 reeds geprepareerde draagarmen. Kosten?—> € 270
Maar wat rijdt dat heeeerlijk
Ik voel me als een god in Fran…. eh een BX
Jammer is alleen dat de HD-pomp nog steeds elke seconde tikt. Ik had verwacht dfat dit over zou zijn na het vervangen van de veerbollen, maar wellicht moet ik er een nieuwe HD-pomp op zetten.
Binnenkort wordt de octopus vervangen, en komen er nieuwe leidingen onder, want het is ontzettend roestig aan de achterkant van de Digit
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Kijk liever eens naar je retourstromen ipv de pomp. Kom binnenkort maar ff langs, dan kijken we ff welk onderdeel loopt te varken.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Kijk liever eens naar je retourstromen ipv de pomp.
Je pomp is wel de allerlaatste component die je hierop aan moet kijken!
Die kán het zelfs niet eens zijn.
Wel een vrij wijdverbreid misverstand dat snel tikken iets met veerbollen te maken heeft overigens.
Als ie tikt betekent dat dat er een (retour)lek is in het circuit na de drukregelaar. Tikt ie erg snel dan kun je dat misschien een beetje dempen met nieuwe veerbollen, maar het tikken zal blijven.
De pomp zit vóór de drukregelaar dus die valt meteen af.
Ich bin ein Breaker



Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
XBXG en Alcyone ff pics maken van jullie dash bij schemer!!!
Mannen zouden jullie eens een kiekie willen schieten van jullies dashboards als het wat schemerig wordt buiten….ik zie ze nu enkel op jullie avatars..en wil ze wel eens full size zien..