tip-schokkende/inhoudende 25 gti turbo1 motor- opgelost? tip
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 12 juni 2005 03:55 PM

Mijn GTI turbo 1 heeft/had soms de neiging om tussen de 2500 en 3000 toeren plotseling in te houden en een veel rauwer geluid te maken. Ik kwam dan niet boven de 3000 toeren. De turbodruk viel geheel weg.  Dit duurde ongeveer 2 a 3 minuten of een aantal seconden.
Ik heb gelezen dat meerdere GTI’s T gebruikers/eigenaren dit probleem beschreven.
Inmiddels heb ik de volgende zaken vervangen: Andere bougies, nieuwe bougiekabels, nieuwe accu. De storing kwam minder frequent voor maar stak af en toe nog de kop op.
Een tijdje terug hoorde ik iemand roepen dat het kan helpen alle contacten in te spuiten met WD 40.

Ik heb dit zo’n 1000 km geleden gedaan. En sindsien is het spook niet meer opgedoken. Zelfs op Euro 95 loopt de motor lekker.  Een bijkomend voordeel is dat de ABS sensor, die bleef branden, nu ook weer normaal functioneerd.  Smile
Ik wacht af…...

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 12 juni 2005 07:00 PM
  [ # 1 ]

Misschien niet meteen relevant voor dit probleem, maar haal alle stekkers eens los en smeer ze vol met ZUURVRIJE vaseline. Nooit meer lost van gecorrodeerde stekers en vreemde storingen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook