2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Prijs Citroen C6
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 27 juni 2005 06:55 PM
  [ # 16 ]

Prijs Italie

De prijzen in Italie:

http://www.citroen.it/pagine/press/articoli/nwwx-it-PirxCitroënC6_F_270605.pdf

Prijzen:
Citroen C6 3.0 V6 24v: vanaf 43.700,-
Citroen C6 2.7 V6 biturbo: vanaf 46.500,-

De bovengenoemde prijzen zijn de prijzen waarmee het C6 gamma begint, voor verdere prijzen zie bovengenoemde link.

P.s. kan iemand even een rekensommetje erop lossaten en de Nederlandse prijzen globaal berekenen.

Schroom niet bezoek de site en wordt lid.

http://citroenc52008.hyves.nl/

Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 27 juni 2005 09:47 PM
  [ # 17 ]

Jammer dat m’n Italiaans wat magertjes is, maar die Exclusive lijkt me wel wat. Niet dat ik ergens dik 50.000,—euro heb liggen, maar gelukkig schrijven grote Franse wagens lekker snel af… ‘t heeft ook voordelen!

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 28 juni 2005 01:51 AM
  [ # 18 ]

Franse prijzen etc. staan hier

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 28 juni 2005 02:03 AM
  [ # 19 ]

Nederlandse prijzen
 

________C6______C6 Lignage_C6 Executive
3.0i V6   € 55.100 € 59.000   € 67.700
V6 HDiF   € 60.300 € 64.200   € 72.900

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 28 juni 2005 03:15 AM
  [ # 20 ]

Citroën C6: met afstand duurste Citroën ooit


door onze redactie
 
   
AMSTERDAM - Ruim voor de officiële marktintroductie heeft Citroën de prijzen van haar spiksplinternieuwe topmodel bekendgemaakt. De voorlopig voordeligste C6 kost meer dan 55.000 euro. De prijslijst loopt op tot liefst 72.000 euro. Nooit eerder bood Citroën zo’n dure productie-auto aan.

Het leveringsprogramma van de C6 bestaat bij de verkoopstart uit drie uitrustingsniveaus. Het basismodel heet simpelweg C6. Het daarop volgende type Lignage en de duurste versie draagt de toevoeging Exclusive.

Ongeacht het geopteerde niveau zijn zaken als cruise control, voor-achter gescheiden airconditioning, hydropneumatische vering met instelbare demping, parkeerhulp vóór en achter, meedraaiende xenon-koplampen, negen airbags inclusief knie-airbag, Head-Up display en Lane Departure Warningsystem standaard. Eveneens op alle versies aanwezig is de actieve motorkap, die bij een aanrijding met een voetganger automatisch omhoog komt. De accessoirelijst is kort en vermeldt onder andere een open dak, Pack HiFi, Pack Executive met luxe fauteuils.

De keuze voor de aandrijving op de voorwielen is vooralsnog beperkt tot twee V6-motoren. De een is 2,9 liter groot en consumeert benzine, de ander is een zelfontbrander met een slagvolume van 2,7 liter. De krachtbronnen leveren respectievelijk 215 en 208 pk.


De voordeligste combinatie van motor met uitrustingsniveau is de C6 3.0 V6. Die kost exact € 55.100,-. Het topmodel luistert naar de naam 2.7 HDiF Exclusive en kost € 72.900,-.

Citroën is inmiddels begonnen met de productie. In een oplage van 100 tot 120 stuks per week rolt de vierdeurs limousine uit dezelfde fabriek als waar de Fransen de C5 produceren. De eerste exemplaren verschijnen eind dit jaar, begin 2006 in de vaderlandse showrooms. Op termijn introduceert Citroën kleinere motoren, waaronder een 2.2-diesel.

bron: autotelegraaf.nl

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 28 juni 2005 09:19 AM
  [ # 21 ]

Duits persbericht van Citroën zelf
 

Duitse prijzen zijn ivm BPM wat moelijk te vergelijken, maar de uitrustingsdetails zijn wel interessant.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 28 juni 2005 11:45 PM
  [ # 22 ]

De prijzen staan sinds vandaag op de site van autoweek.

 

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 30 juni 2005 01:55 PM
  [ # 23 ]

en ook de specificaties:

de 3.0i v6: 0 - 100 in 9,4 seconde
de 2.7i v6 HDIf 0 - 100 in 8,9 seconde

top van 230 Cool

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 30 juni 2005 02:27 PM
  [ # 24 ]

Blijkbaar staat die achterspoiler afgesteld voor extreme downforce. Op die manier is de concurrentie 20km/h sneller Sad

Kom op Citroën, stop d’r eens een fatsoenlijke motor in!

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 juni 2005 02:31 PM
  [ # 25 ]

Ach die biturbo diesel zal zeer goed te chiptunen zijn… dat lijkt me wel wat.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 30 juni 2005 03:54 PM
  [ # 26 ]

dat kan wel, maar of er veel extra uit te halen valt?

2.2 HDiF 16v 100kW = 45.5kW/L
2.0 HDi 16v 101kW = 50.5kW/L
2.7 HDiF BiT 150kW = 55.5kW/L

van de 2.2 wordt gezegd dat chiptuning tot 130kW oplevert, da’s 59kW/L (~30% extra)
daarmee komt de 2.7 op 72.9kW/L = 196kW (266pk)...dat zou goed moeten zijn voor een maximum snelheid van 252km/h…yummie!

maar de 2.7 heeft al een hogere graad van tuning dan de 2.2 dus of er nog 30% extra inzit? bovendien zit er een 6-bak automaat aan, die heeft het vast al zwaar met 440Nm, moet je voorstellen dat je er 575Nm doorheen jaagt.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 juni 2005 04:21 PM
  [ # 27 ]

Met turbo’s zit het er altijd wel in Smile. Het is alleen een kwestie van hoe lang je wilt dat je motor mee gaat. Met moderne diesels is de opbrengst eigenlijk al heel aardig, vrijwel in benzine motor oorden… als je echt wilt denk ik dat je dus wel een heel eind komt… enige is of je niet tegen je max toeren aanloopt kwa topsnelheid… anders moet je weer bakverhoudingen gaan klooien… heel godoe… daarom komt er op termijn een TRD T2 bak in mijn CX…

Maar goed, als je echt wilt dan denk ik dat er extreem veel rek in die 2.7 zit, en als de C6 mij bevalt, lijkt me dat zeker ook de moeite van het proberen waard zodra ze een beetje betaalbaar worden… alleen chiptuning levert waarschijnlijk al niet veel op, een leidraad is de jaguar met 2.7 diesel (zelfde motor grotendeels geloof ik) daar kan http://www.chippoint.com volgens hun 30pk meer uit halen en 45% meer koppel. Dat zal dus goed te doen zijn… als je verder wilt, dan komen de intercoolers, uitlaatsysteem, turbodruk en dieselinspuiting aan de beurt…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 30 juni 2005 04:33 PM
  [ # 28 ]

S-type (en XJ) hebben exact dezelfde V6 HDi als de C6 (p607) maar vooralsnog zonder roetfilter. Ben benieuwd wat dat doet als je gaat spelen met de chip, maar goed, het werkt ook met de 2.2 HDiF.

N.B. Die toename van het koppel is met 45Nm niet 45 procent!
dat wordt dus net geen 500Nm

Ik zie trouwens dat de Clio V6 standaard 245pk haalt uit de benzine V6, maar dat chippoint tot 270pk gaat…

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 juni 2005 04:40 PM
  [ # 29 ]
eviltwin schreef:

N.B. Die toename van het koppel is met 45Nm niet 45 procent!
dat wordt dus net geen 500Nm

Oh ja, ik zie het, leek me al wat veel… op een aantal van hun oudere lijsten ztond het in procenten… vandaar de verwarring…

Maar goed, als het electronisch naar zoiets kan, zal je met echte aanpassingen er nog wel wat meer uit kunnen halen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 30 juni 2005 07:41 PM
  [ # 30 ]

Ik vind 55 mille wel meevallen, een 94-er XM V6-24V kostte destijds ook 105.000 ouderwetse guldens. Dat zou nu ruim 56.000 euro zijn

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook