2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Aanschaf CX
Gepost: 24 juni 2005 01:31 AM
  [ # 16 ]
Ijs schreef:

Tja onderhoud is iets wat je ook aan de bx hebt, heb niet het idee dat hier veel verschil tussen zit of ben ik..  Rolling Eyes

Dat idee heb ik er ook over.

In totaal hebben wij hier 4 CX’n op de baan garage kosten zijn er enkel voor de onderdelen het sleutelen doe ik volledig zelf.
Eens je CX op punt staat zijn het zeer betrouwbare wagens en het onderhoud valt heel goed mee.
Natuurlijk als je alles moet laten doen door de garage lopen de rekeningen op zeker bij de grotere herstellingen zoals b.v. een nieuwe koppeling enz.
Als je dan toch de garage het onderhoud laat doen ga je best naar een CXspecialist de gewone Citroën dealer ziet je liever gaan dan komen met je CX(allesinds in Belgie toch)

Als je zelf wat handig bent in sleutelen zou ik niet twijfelen en voor de CX gaan Laughing

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 24 juni 2005 01:35 AM
  [ # 17 ]

Als je dan toch de garage het onderhoud laat doen ga je best naar een CXspecialist de gewone Citroën dealer ziet je liever gaan dan komen met je CX(allesinds in Belgie toch)

dit is ook in nederland zo

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 juni 2005 02:24 AM
  [ # 18 ]

Ik sluit me volledig aan bij Oldenhage… werk zelf bij een Citroen specialist, en ook bij ons het zelfde beeld als bij hun in het bedrijf.
Iedere CX apk is weer een gevecht, 1 met de klant over de kosten, 2 met die k… CX, 3 met de RDW als je een steekproef hebt… dan ben je scht niet blij! Sad  Sad  Sad  Sad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 24 juni 2005 11:37 PM
  [ # 19 ]

Ga voor de cx, een bx is een klasse apart.

Ik zou voor de cx gaan, een 22trs of een 25 gti,een betrouwbare belasting vrije kost al gauw zo’n 3000 tot 4000 euro.Een betrouwbare 22trs heb je al wel voor 1000 euro
Aan cx’en valt goed te werken (in tegenstelling tot de xm).Maar…. koop niet de eeste de beste,en neem iemand mee die de auto’s goed kent.
Als je een auto koopt waar de gevoelige punten al eens gerepareerd zijn zoals draagarmlagers ,koppeling,laswerk dan zijn ze voor redelijke bedragen nog wel door de keuring te slepen.
Zet je hem bij de citroen dealer neer,dan ben je zo bankroet.
Zoek een specialist,werk desnoods met 2e hands onderdelen,tip:  kijk even in het magazijn van de cx-club,je kunt er ook nwe onderdelen bestellen.
Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 25 juni 2005 10:42 AM
  [ # 20 ]

Ja maar de BX wordt ook al niet meer serieus genomen door de dealer Wink
En ik heb al een keuze gemaakt, maargoed.
Ik heb het nu nog lekker goedkoop, maar als ik met het hydraulisch systeem bezig ga, ben ik al behoorlijk wat kwijt Shocked

Maargoed, zelf weten.
Het schijnt dus dat het niet veel verschilt qua onderhoud.
Maar in aanschaf is de CX (letterlijk) tien keer zo duur als de BX.
Nogmaals: Ik heb al voor de CX gekozen en nu jij nog Wink

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 25 juni 2005 04:26 PM
  [ # 21 ]

Ik zie dat de meningen toch behoorlijk uiteen lopen, de bx ken ik al..heb er 3 gehad thuis. Cx niet, maar als je kap open doet dan is het toch wel even slikken..ipv een 1.4 blokje in een bx..waar je omheen kan lopen. Ook aanschaf speelt best een rol, omdat bx zo ondergewardeerd is zijn ze zo goedkoop, onderdelen genoeg op de sloop..  Crying or Very sad. Ik ga er nog eens over nadenken Rolling Eyes

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 25 juni 2005 10:45 PM
  [ # 22 ]

Als je geen dikke spaarrekening hebt, is de kans groot dat je op een CX volledig leeg loopt.

Een BX is veel goedkoper in onderhoud, omdat dat die grotendeels leunt op de techniek van Peugeot en dezelfde onderdelen vonden een weg in de 305 en 405. Het veersysteem van een BX is niet zo kostbaar.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 25 juni 2005 11:31 PM
  [ # 23 ]

Tis en blijft een lastig onderwerp, er zijn altijd mensen die (vind ik ook fijn voor hun) geluk hebben met de aanshaf van hun CX. 

Wij keur(d)en regelmatig CX’en ook aankoopkeuringen en er zijn er echt veel waar een hele hoop werk aan zit. De auto kost dan wel minder, maar het werk wat er aan zit (te komen) kost wel een hoop geld. Wat je dan wel eens ziet is dat men de goed bedoelde raad in de wind slaat en het werk niet uit laat voeren en er toch mee gaat rijden, na verloop van tijd hoor je of direct of via via dat de auto toch weg is omdat hij zoveel koste en het gewoon een rot auto was. En dat steekt mij, een goed onderhouden CX is een bijzonder fijne auto om mee te rijden, maar een CX met matig onderhoud geeft een totaal verkeerde indruk zeg maar de verkeerde indruk.

(vraag dat maar eens aan M&M, Rene van Maaren of Jack van Nieuwenhoven)

Even op de andere meningen, uitingen in dit draadje reageren, inderdaad de meeste dealers weten geen raad met de CX, maar er zijn toch nog wel een aantal dealers die onderhoud kunnen en willen plegen aan de CX en ook een uurloon hebben wat daarvoor gerechtvaardigd is,

En een CX is zeker wel duurder dan een BX in onderhoud, vraag maar na bij een willekeurige specialist, neem iets wat normaal slijt?? remmen, check eens het verschil tussen de voorremmmen met schijven van een CX en een BX, of pak een band, die slijten ook, nog geen eens over de TRX gesprokken, er zin talloze voorbeelden te noemen,

Wil je niet afraden om een CX te kopen alhoewel het lijkt er wel op, maar kijk eerst eens hoeveel je kan missen per jaar aan onderhoud, en wegenbelasting. En wat de aanschaf mag doen, nog een vraag ben je zelf handig???

vraag hier eens wat de gemiddelde man kwijt is aan onderhoud en je kan de juiste afweging maken, succes

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 26 juni 2005 04:43 PM
  [ # 24 ]
oldenhage schreef:

vraag hier eens wat de gemiddelde man kwijt is aan onderhoud en je kan de juiste afweging maken, succes

Daar is al een topic over.
 

Maargoed, wat er gezegt wordt over de kosten van de BX vergeleken met de CX is gedeeltelijk waar.
Want over de type 1 CX hoef je geen wegenbelasting te betalen (naja, wij wel met de CX 25 GTi uit 1984)
Dus een type 1 zou ik dan nemen.
Maar ik wil die vraag van Oldenhage even afwachten of gij handig zijt.


edit>rené>quote,fixed Wink

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 26 juni 2005 11:27 PM
  [ # 25 ]

@Oldenhage

Toevallig rijd ik tegenwoordig in zwarte CX GTI Turbo 1 die door de vorige eigenaar bij jullie is aangeboden (2001) om hem RDW klaar te maken. (was Duitse import) Ik rij nog met de OLDENHAGE kentekenplaat.
In ieder geval rijdt ze nog naar behoren!

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 27 juni 2005 12:21 AM
  [ # 26 ]

Auto van Marco? met leer?

ja die ken ik, hebben we ook nog getaxeerd rapport zat er bij toch?

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 27 juni 2005 12:37 AM
  [ # 27 ]

Ja klopt,
Taxatierapport heb ik doorgelezen, de rest, onderhoudsbonnen + foto’s e.d. heb ik bij de auto gekregen.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 27 juni 2005 01:04 AM
  [ # 28 ]

Ik heb al jaren een bx diesel en een cx gti, niet altijd dezelfde autos, soms koop ik een andere bx of cx.
Een bx is een veel betere auto dan een cx, veel minder gedonder mee.
Ook is er veel meer te krijgen voor de bx, zeker tweedehands.
Bx is beslist goedkoper.

Maar met een cx is prima te rijden, belangerijke vraag is inderdaad of zelf wel kan sleutelen, als je voor alles naar een garage moet gaat het zeker in de papieren lopen, en het negeren heeft geen zin, dan stop ie er vanzelf mee.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 27 juni 2005 01:54 AM
  [ # 29 ]
wannabee schreef:

Ja klopt,
Taxatierapport heb ik doorgelezen, de rest, onderhoudsbonnen + foto’s e.d. heb ik bij de auto gekregen.

dan kan jij het beamen wat ik hier schrijf, en ik denk toen jij de auto kocht (er was in de tussentijd echt weinig mee gereden,) dat je er nog geld in moest steken om het “goed” te krijgen, terwijl er voor echt veel geld aan versleuteld is.

ps die KPH blijft zitten???

mvg Johan

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 27 juni 2005 09:03 PM
  [ # 30 ]
oldenhage schreef:

vraag dat maar eens aan M&M, Rene van Maaren of Jack van Nieuwenhoven

Hallo, meneer Oldenhaage.
één Atje minder…..ik ben net zo een sloeber als jij, en heb maar één A gekregen Wink

Zonder dollen, Als je die CX-GTi bedoele die je naar buiten zette, zelden zo een mooie CX gezien!  echt waar, wat een gaaf exemplaar…ik had hem ter plekke geruild!  (ben bang dat ik ff te veel moet toe betalen)

Tja, een auto valt of staat met onderhoud natuurlijk..
Als je wacht met “tot er iets stuk gaat” ben je ff te laat…

Als je dan zo een wagen koopt en er nog ff 5000 Eurorakkers tegenaan moet gooien is het natuurlijk een K#twagen…

 

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook