Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
@ WYD: Tegen een Golf (type 2, ter info) 16V, dat is toch geen kinderachtige bak hoor. En dit exemplaar was niet helemaal standaard, aan het gebrul te horen. Ik vond het in ieder geval zo gek nog niet, voor een ouwe GTI met 230.000 km op de teller.
winnetou schreef:@ WYD: Tegen een Golf (type 2, ter info) 16V, dat is toch geen kinderachtige bak hoor. En dit exemplaar was niet helemaal standaard, aan het gebrul te horen. Ik vond het in ieder geval zo gek nog niet, voor een ouwe GTI met 230.000 km op de teller.
Een golf en snel
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
metro2005 schreef:Een golf en snel
Laten fervente Golf rijders nou precies hetzelfde zeggen van een BX….
winnetou schreef:metro2005 schreef:Een golf en snel
Ik denk dat ze dat niet snel zeggen van de BX GTI’s. Ik zeg dat wel van de Golf GTI
winnetou schreef:metro2005 schreef:Een golf en snel
[spoiled mode on]
Een schone BX GTI is ook helemaal niet zo snel.
[/spoiled mode off]
wil ik net de lhm gaan verversen gaat het regenen
grr
metro2005 schreef:winnetou schreef:@ WYD: Tegen een Golf (type 2, ter info) 16V, dat is toch geen kinderachtige bak hoor. En dit exemplaar was niet helemaal standaard, aan het gebrul te horen. Ik vond het in ieder geval zo gek nog niet, voor een ouwe GTI met 230.000 km op de teller.
Een golf en snel
HAHAHAH
Even ter duidelijkheid, we hebben het hier over een Golf II gti 16V en een BX Gti 8V of in mijn geval een 1.9monopoint 8V
Ik heb ook nog wel een filmpje waar ik tegen een Golf II Gti 8V rijd hoor
De Golf Gti 16V waar ik tegen reed was overigens ook zeker niet standaard, maar ik moet toegeven dat die van mij dat ook niet helemaal is
rara wat is / was dit :kots
hm staat dat in de Haynes manual?
“alvorens de LHM te verversen, dient men schoenen en sokken uit te trekken”
Lijkt een beetje op de zooi die bij mij uit de BX kwam nadat ik gekocht had.. In mijn geval zat er hydraurincage in, misschien bij jou ook, of je hebt echt antieke LHM (levert misschien een hoop geld op ).
Had nog wel even problemen met de bx weer omhoog te laten komen, gelukkig even op dit forum geneust en daar stond dat je even wat LHM in de leiding naar de pomp moest gieten, dat werkte prima
Auto veert een stuk beter, stuurbekrachtiging gaat lichter en auto komt nu sneller omhoog dus ik vind het missie geslaagd. (en hopelijk zakt ie nu ook niet zo snel meer in)
Harm schreef:hm staat dat in de Haynes manual?
“alvorens de LHM te verversen, dient met schoenen en sokken uit te trekken”
:schater :schater
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Nou, die verse LHM heeft zijn uitwerking wel zeg
De auto komt VEEL sneller omhoog, ligt VEEL minder snel op de grond en de stuurbekrachtiging werkt weer zoals die hoort te werken en hij begint zelfs weer een beetje te zweven
(en net nog even de 170 aangetikt, moest helaas afremmen voor een andere auto )
metro2005 schreef:Nou, die verse LHM heeft zijn uitwerking wel zeg
![]()
De auto komt VEEL sneller omhoog, ligt VEEL minder snel op de grond en de stuurbekrachtiging werkt weer zoals die hoort te werken en hij begint zelfs weer een beetje te zweven![]()
![]()
(en net nog even de 170 aangetikt, moest helaas afremmen voor een andere auto
)
Dat is wel te begrijpen ook zeg, de gemiddelde kop automatenkoffie is minder donker dan jou LHM
Maarre, de BX gaat waarschijnlijk vanzelf weer sneller zakken hoor, dat is een kwestie van wennen aan zijn verse groene sapje..
voge schreef:metro2005 schreef:Nou, die verse LHM heeft zijn uitwerking wel zeg
![]()
De auto komt VEEL sneller omhoog, ligt VEEL minder snel op de grond en de stuurbekrachtiging werkt weer zoals die hoort te werken en hij begint zelfs weer een beetje te zweven![]()
![]()
(en net nog even de 170 aangetikt, moest helaas afremmen voor een andere auto
)
Dat is wel te begrijpen ook zeg, de gemiddelde kop automatenkoffie is minder donker dan jou LHM
![]()
Maarre, de BX gaat waarschijnlijk vanzelf weer sneller zakken hoor, dat is een kwestie van wennen aan zijn verse groene sapje..
Waarom zakt een bx eigenlijk sneller met oude lhm olie