C 5 uit 2004
Rob Pistorius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-2005

Gepost: 28 juli 2005 10:48 PM

Beste citrofielen,

Ik heb een vraag die ik nog nergens ben tegen gekomen.
Ik ga binnen kort een C5 break 2.0 hdi met 90 pk en 50dkm difference aanschaffen
Maar zitten hier ook nog die rare kinderziektes in of was dat alleen bij de eerste 2 jaar bij introductie van de c5.

metvriendelijke groet
Xantia rijder break 2.0 hdi met pluspakket uit 2000

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 29 juli 2005 02:07 PM
  [ # 1 ]

C5 heeft nooit echt kinderziektes gehad, alles wat er niet aan klopte van het eerste halfjaar is via een soort terugroepactie, maar dan tijdens beurten opgelost. het ging hier om een dozijn kleinigheden, niks raars aan. Rolling Eyes

Arrow De enige echte problemen die mij voor de geest komen zijn de aluminium achterste subframes. Sommige daarvan waren buiten spec, met als gevolg een incorrecte sporing van de achterwielen. De eigenaren met zo’n achteras merkten dat snel in de slijtage van de achterwielen.
Arrow Daarnaast zijn er de aluminium plaatwielen, voor zover ik weet is dit de enige echte terugroepactie voor de C5 geweest. Alleen de goedkopere modellen beschikken over deze aluminium-plaat wielen, voorzien van wieldoppen. Die wielen hadden na 200.000km scheurtjes kunnen vertonen.
Arrow Tenslotte de zgn Com2000 unit. Dit is het geheel van knoppen en staakjes ahter het stuurwiel. Ik ken verhalen van mensen bij wie een of meedere van de staakjes niet meer correct functioneerden (bij de AMS 50dkm test is het ding gewisseld, vanwege de richtingaanwijzerbediening) De vraag is of het voor dit ding de moeite waard is om de verlengde garantie aan te schaffen (4jaar 120dkm 500EUR?) Ik zou hem gewoon goed testen, vooral voelen of de staakjes soepel klikken, draaien, etc. Zowiezo heeft een 90pk geen cruisecontrol, dat scheelt al weer een staakje, radiobediening aan het stuur misschien ook niet?
Arrow Breakeigenaren kunnen je misschien nog iets vertellen over de electrische achterruit.  Confused:

De 90pk zou absoluut niet mijn keus zijn. Als je van rustig rijden houd is de 110pk wel een goede keus, maar ik vind 90pk echt te weinig voor 1400kg aan auto. Evil or Very Mad

Ik had voor mijn C5 een 110pk Xantia HDi (beide berlines) en het verschil in gewicht in combinate met de hoogte van de C5 maakt dat de 110pk C5 niet in de buurt komt van die Xantia, als het om prestaties gaat. Ik moest daarom wel naar de 136pk 2.2HDi16v overstappen. Ik kan me zo voorstellen dat de 110pk in het dagelijks gebruik ook zuiniger is dan de 90pk, doordat de motor met intercooler veel efficienter werkt, en je minder hoeft te trappen. Dit geldt nog sterker voor de C5 break gezien zijn formaat.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 29 juli 2005 02:27 PM
  [ # 2 ]

Ik heb ook m’n twijfels over een 90 pk HDI in een C5…

M’n schoonvader had een C5 HDi 110, die absoluut niet lekker liep in de 5e versnelling onder de 90 km/h.
Ook was het onderstel van die auto (bouwjaar 2001) niet stil; veel dreungeluiden, die we in de familie bij andere grote Citroen nooit gehoord hebben; niet bij de vorige Xantia 1.8 van m’n zwager, ook niet bij z’n huidige XM 2.0i
Ook was er bij zijn HDi regelmatig een storing in de electronica:
- de buitentemperatuurmeter gaf 50 graden aan, terwijl het vroor
- de airbag gaf loos alarm op het dashboard
- het dashboard signaleerde onterecht dat de kofferklep niet dicht zat

Al met al heeft hij er toch 3 jaar met veel plezier in rondgereden, en het was voor hem dan ook heel duidelijk dat er weer een C5 moest komen.

De huidige C5 van m’n schoonvader (een 2.0i Exclusive) heeft trouwens een veel rustiger onderstel; dus het zou exemplarisch kunnen zijn geweest.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 29 juli 2005 03:04 PM
  [ # 3 ]

In Autoweek van deze week ook een artikel over de overstap van Xantia naar C5:

een Xantia rijder zoekt iets anders, en wordt in de keuze tussen C5, Laguna2 en Vectra begeleidt…

keuze valt op de C5 natuurlijk Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 29 juli 2005 03:12 PM
  [ # 4 ]
M&M schreef:

Dat is toch ook niet kiezen , da’s logica Wink

Niet bij de autoweek, die zullen de slopel wel aanprijzen Confused

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 29 juli 2005 03:16 PM
  [ # 5 ]

De Opel werd niet echt aangeprezen !

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 29 juli 2005 03:18 PM
  [ # 6 ]

Shocked en dit gaat wel over autoweek? Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 02 augustus 2005 02:02 PM
  [ # 7 ]

Ik heb een 1.6 Hdi met 110 Pk en deze loopt als een speer, met zeker voldoende trekkracht zelfs in oostenrijk met 4 pers en skibox.
en waar in nederland vind je dezelfde cat bergen als in oostenrijk?

in mijn evasion lag ook 90 pk en de persoon die hem nu heeft gaat elk jaar naar spanje incl sleurhut en die vindt hem geweldig.

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 02 augustus 2005 11:54 PM
  [ # 8 ]

Enkel de modellen van 2001 en 2002 vertonen vrij veel storingen. Als je mijn klachtenlijstje wil zien :   . Daar zitten dingen tussen die acceptabel zijn, maar ook dingen die dat niet zijn. Vanaf modeljaar 2003 schijnt het allemaal flink wat beter te zijn (een collega van mij heeft er een van 2003 en heeft er geen problemen mee). Een C5 uit 2004 zou dus oké moeten zijn.
De HDi van 90 pk zou ik afraden, kies liever een 110 pk. Hier in België heeft de Citroën-importeur de C5 met HDi 90 pk zelfs nooit ingevoerd.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 03 augustus 2005 03:12 AM
  [ # 9 ]

gewoon een goede keus,

ik snap best dat als je meer geld hebt de voorkeur uitgaat naar een 110 pk versie. Maar met een 90 pk versie is echt niets mis. Het is maar waar je hem voor wil gebruiken, ga je inderdaad een Tabbert trekken, tja 90 pk is dan licht, maar ga je gewoon in ons landje toeren, met af en toe het gezin eens mee, geen enkel probleem. Ik heb veel 90 pk versies in onderhoud en echt nooit een klacht gehoord over bijvoorbeeld te weinig vermogen. Eigenlijk zijn verreweg de meeste gewoon heel tevreden!

Als de auto je aanstaat en hij is goed, gewoon doen.

Johan

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 03 augustus 2005 03:32 AM
  [ # 10 ]

Re: C 5 uit 2004

Rob Pistorius schreef:

Beste citrofielen,

Ik heb een vraag die ik nog nergens ben tegen gekomen.
Ik ga binnen kort een C5 break 2.0 hdi met 90 pk en 50dkm difference aanschaffen
Maar zitten hier ook nog die rare kinderziektes in of was dat alleen bij de eerste 2 jaar bij introductie van de c5.

metvriendelijke groet
Xantia rijder break 2.0 hdi met pluspakket uit 2000

ik heb geen ervaring met de diesels maar wel met de break van 2004 de storing voor gekomen bij mijn auto waren;

1 kraken en klaperen voor en achterveering na veel vijfen en zesen bleek het de veerbollen te wezen ongeveer 5 maal terug geweest.
2 de achterruit wllde niet meer dicht = vervangen
3 krakende zijruiten = nog geen oplossing diverse dingen geprobeerd.
4 fluitende stuurbekrahtiging = nog niet gemeld
5 standard radio/cd speler alleen de radio heeft slecht ontvangst en valt nu en dan weg is erg richtingsgevoelig atene gewisseld geen verbeterng.
6 piepende remmen allerlei pogingen ondernomen nog geen oplossnig
7 diverse meldingen op het schermpje welke niet klopte,
er zijn nog zat andere storingen geweest maar dit had te maken met de 2.0 benzine motor onderdelen of de software voor deze

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook