2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
C5: inklappen spiegels uitschakelen ?!
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 605
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 01 augustus 2005 03:34 AM
  [ # 16 ]

Confused  Tja, dat is dan bijzonder jammer. Zal dus tóch met programmering te maken hebben. En die buitenlanders maar denken: die Ollanders halen telkens de caravanspiegels van hun auto, zeker bang dat ze gejat worden! Alternatieve tip: C5 op slot doen terwijl de 2 zijruiten naar beneden zijn, spiegels klappen dan nergens tegenaan, vervolgens met AB de 2 zijruiten omhoog laten gaan, en dan maar hopen dat ze met 1 mm tussenruimte langs de caravanspiegels netjes tot boven in de sponning sluiten. Wil je je schoonouders even bellen om te vragen of dat lukt ?? Surprisedops: Nee, doe maar niet, het is al erg laat Rolling Eyes

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 01 augustus 2005 01:12 PM
  [ # 17 ]
XTR schreef:

zelfs bij het afsluiten met de sleutel (zonder AB) klappen ze in…

Wel dus, en met het verwijzen naar de dealer in het boekje zou ik denken dat het een instelling is die in de computer gedaan moet worden.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 augustus 2005 01:25 PM
  [ # 18 ]

Oplossing: heel ouderwets de caravanspiegels op de spatborden monteren.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 01 augustus 2005 01:55 PM
  [ # 19 ]

Dit fenomeen is werkelijk om te   Laughing :schater Laughing :schater

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 augustus 2005 02:20 PM
  [ # 20 ]

Als het niet kan zoals het mooi staat, moet het maar zoals het kan (ofzo) Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 01 augustus 2005 11:48 PM
  [ # 21 ]
JoF schreef:

Alternatieve tip: C5 op slot doen terwijl de 2 zijruiten naar beneden zijn, spiegels klappen dan nergens tegenaan, vervolgens met AB de 2 zijruiten omhoog laten gaan, en dan maar hopen dat ze met 1 mm tussenruimte langs de caravanspiegels netjes tot boven in de sponning sluiten.

De truck met het naderhand sluiten van de ruiten gaat ook (niet meer) op; als ik m’n schoonvader mag geloven zit er op de AB van Phase2 geen knop voor de ruiten meer…
En trouwens, de caravanspiegels steken meer dan 10mm ‘door’ de ruit; dus het is de vraag of de ruiten (of de spiegels) bestand zijn tegen die constante indrukking Confused

(leuk topic wordt dit, trouwens Wink )

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 605
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 02 augustus 2005 01:14 AM
  [ # 22 ]

Sad
Ik geef het op. Nu weet ik het écht niet meer. Ik sluit mij aan bij één van mijn voorgangers: Phase 1 was in sommige opzichten blijkbaar beter dan Phase 2.
Soms ben ik héél blij Laughing met mijn 2CV 18 PK uit 1970: de complete kabelbundel neemt slechts een half gevulde schoenendoos maat 42 in beslag. Géén gedoe met computers, electronica, electrisch dichtklappende spiegels. Oké, ooit valt het klapraampje op je elleboog, maar dat is dan ook alles. Wens je schoonouders succes met het oplossen van dit probleem bij de plaatselijke garagist.

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 02 augustus 2005 01:18 AM
  [ # 23 ]

Ik denk soms ook met weemoed terug aan m’n eerste Jettaatje, waar niets aan stuk kon gaan…

geen bobinestoringen, injectoren die spontaan weigeren op sinterklaasochtend, rood en/of geel knipperende lampjes van het motormanagement, versnellingsbaksoftwareupdates, een zijraam dat zich spontaan niet meer volledig opent, remmen die binnen het jaar gangbaar gemaakt moeten worden, compleet te vervangen dakconstructies door een zelfdestructief worm-wormwieltje…
(en dat na 14 maanden en 23000 km)

en TOCH ben ik elke dag weer trots dat ik nu Citroen rij Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 03 augustus 2005 11:27 PM
  [ # 24 ]

Ik heb het, na al deze verontrustende berichten, toch maar even geprobeerd en het instructie boekje klopt perfect. Het maakt niet uit of het contact aan is of niet. De bevroren-spiegel-stand kun je dus inschakelen door de spiegel-knop in de middenstand enkele ogenblikken naar je toe te trekken. Uitschakelen idem.

De spiegels zijn overigens “intelligent” als je ze met het knopje intrekt voor je de auto afsluit, gaan ze bij het starten niet automatisch naar buiten. Dit om te voorkomen dat je alsnog je buurman of een muur raakt.

Ik heb overigens al meerdere malen meegemaakt dat passagiers bij het instappen even “helpen” om je spiegels uit te klappen. Als je ze dan vertelt dat dat automatisch gaat, kijkt het gros je nog steeds verbaasd aan.  Confused

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 04 augustus 2005 12:28 AM
  [ # 25 ]

nou Eviltwin,

heb jij mazzel dat je een Phase 1 hebt Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 04 augustus 2005 02:09 PM
  [ # 26 ]

blijft toch vreemd als het met PhII verdwenen is Confused: maar dit is typisch een software dingetje.

Dat zou dus betekenen dat de dealer de spiegels niet alleen voor je vast kan programmeren, maar ook dat een (gedeeltelijke) software downgrade je weer PhI functionaliteit geeft.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 14 augustus 2005 12:53 AM
  [ # 27 ]

Zojuist een telefoontje ontvangen:

de C5 Phase2 staat na 2 weken vakantie weer thuis op de oprit bij m’n schoonouders Cool , met alle zijruiten nog intact   Wink


het is 1x bijna misgegaan, toen ze meteen na aankomst op de camping even snel boodschappen gingen doen in een dorpje, en het knopje op de afstandsbediening voor SLUITEN, KLAPPEN, en RINKEL al was ingedrukt.

door snel op het knopje OPENEN, TERUGKLAPPEN te drukken, kon veel ongemak voorkomen worden.

De grote gele sticker SPIEGELS, die m’n schoonmoeder blijkbaar op het dashboard heeft geplakt bij vertrek, heeft toch wel geholpen   :love1

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 14 augustus 2005 03:51 PM
  [ # 28 ]

Betekent dit, dat op een PhII de spiegels uitklappen zodra ontgrendeld wordt?

Bij een PhI gaan ze pas naar buiten als je start.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 14 augustus 2005 10:49 PM
  [ # 29 ]

dat geloof ik wel ja…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 15 augustus 2005 12:52 AM
  [ # 30 ]

da’s ook niet al te handig. Lijkt me dat de Ph.I instellingen dus duidelijk te prefereren zijn.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook