1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Vering
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 06 augustus 2005 09:35 PM

Zo, gisteren sinds lange tijd weer bij Chyparse in Soest geweest.
Ik ging er naartoe omdat ik (ondanks dat ik wist dat er vorig jaar door de
vorige eigenaar nieuwe bollen op waren gezet ) de auto vindt stuiteren. De
auto veert niet zoals het hoort. Ieder dingetje voel je , zowel groot als klein.

Lijkt dus meer op een Mini Cooper dan een CX.

Alle bollen gemeten en bekeken en de conclusie was als volgt: allemaal
imitatie bollen en allemaal perfect op druk…Hmmm, daar sta je dan.
Dan maar eens originele Citroen bollen aan de voorkant gemonteerd en een
rondje industrieterrein Soesterberg om te testen. En dus helemaal geen
verbetering.Grrrr…
Aan de bollen ligt het dus niet.

Voorraadbol, remaccu, banden,fuseekogels en draagarmlagers zijn goed.
Hydraurincage (3000 km) hebben we ook al gehad.

Hun voorzichtige conclusie na twee uur puzzelen: hoogteregelaars vies of
vast.

Wat denken jullie? Roept u maar!

groeten

eng bo

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 08 augustus 2005 02:51 AM
  [ # 1 ]

Dat was mijn eerste ingeving ook, omdat die dingen nog wel eens vaker haperen.
LHM ook al ververst?

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 08 augustus 2005 02:55 AM
  [ # 2 ]

Juiste wagenhoogte? ( mocht gewoon roepen toch?)

Jeroen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25389
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2005 01:42 PM
  [ # 3 ]

Als je bollen goed zijn en de auto komt netjes op hoogte kun je de hoogteregelaars vast lassen en veert ie nog net zo goed.
Ligt NIET aan je hoogte regelaars. Die zorgen alleen voor het op juiste hoogte zijn van de auto en beinvloeden de vering niet.

Ik denk eerder aan slechte veercylinders of vatszittende draagarm lagers…
Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 08 augustus 2005 01:58 PM
  [ # 4 ]

Wagenhoogte of idd mechanische defecten als kapotte draagarmen en veerpoten.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 09 augustus 2005 01:36 AM
  [ # 5 ]

Dank voor jullie meedenken!
Wagenhoogte had ik het niet over gehad maar die is perfect in orde. Idem draagarmlagers.
En ja zelfs LHM was ook al vervangen (en dus ook al gespoeld met Hydraurincage).

Moet er wel bij zeggen dat ik het gevoel heb dat sinds de auto bij Van der Laan is geweest voor de apk (en er een fuseekogel is gedaan en een wiellager aan de andere kant) het vele malen erger is geworden.

@Joris: Nadat ik bij Chyparse de medewerker ook vol ongeloof had aangekeken over zijn hoogteregelaar conclusie kwam er nog een medewerker (de baas?) hetzelfde beweren dat vastzittende hoogteregelaars wel degelijk stuiteren kunnen veroorzaken…:shock:

Twee waarnemingen:
1) Na het nemen van een oneffenheid voel je het wiel nu hard “nastuiteren” (of dribbelen).
2) De wagen kan je voor en achter gewoon in en uitveren met je voet, maar als je aan het rijden bent lijkt de auto met name aan de voorkant nauwelijks te veren.

Blijf mee roepen en denken. Wil hier nml snel een oplossing voor hebben. De auto is niet leuk om mee te rijden zo = de lol gaat er heel snel vanaf..

Sad

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2005 12:11 PM
  [ # 6 ]

Heb dat ook ooit gehad met mijn trd turbo II. Met een sneltreinvaart op de franse peage stuiterend van de laagste naar de hoogste stand zonder aantoonbare reden. Het enige dat toen uitkomst bood was opnieuw spoelen…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25389
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2005 12:16 PM
  [ # 7 ]

Hmm,
Toch blijf ik eigenwijs en denk dat het gelul is. Bel anders nog even met citrotech voor een 2nd opinion.

Ik wil er anders wel eens een keer in rijden/ naar kijken. Word nu wel erg nieuwsgierig!

Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 12 augustus 2005 02:13 AM
  [ # 8 ]

we mogen blijven roepen toch?
Ontluchten!

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 12 augustus 2005 04:04 AM
  [ # 9 ]
bogaard77 schreef:

Als je bollen goed zijn en de auto komt netjes op hoogte kun je de hoogteregelaars vast lassen en veert ie nog net zo goed.
Ligt NIET aan je hoogte regelaars. Die zorgen alleen voor het op juiste hoogte zijn van de auto en beinvloeden de vering niet.

Ik denk eerder aan slechte veercylinders of vatszittende draagarm lagers…
Rolling Eyes

Dit klopt helemaal, sowieso heeft de LHM niets met vering te maken. Het is het stikstof waar een auto o veert. Wel is het zo dat als mechanische componenten niet goed zijn, bijv. dus dat draagarmlagers de auto echt beroerd gaat veren.

nogmaals een hoogteregelaar beinvloed niet het veergedrag

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 augustus 2005 10:53 AM
  [ # 10 ]
oldenhage schreef:

een hoogteregelaar beinvloed niet het veergedrag

Nee, een hoogteregelaar beinvloed de….....HOOGTE Cool

hoogte-regelaar….tja, anders is het een veerregelaar.

 

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 12 augustus 2005 11:34 AM
  [ # 11 ]
bogaard77 schreef:

Hmm,
Toch blijf ik eigenwijs en denk dat het gelul is. Bel anders nog even mat citrotech voor een 2nd opinion.

Ik wil er anders wel eens een keer in rijden/ naar kijken. Word nu wel erg nieuwsgierig!

Cool

Zo raar is dat niet hoor, van mijn xantia is de achterste hoogteregelaar ook niet helemaal fris meer, symptonen? zie openingspost.
je kan het enigszins camoufleren door met de hoogte instelling te spelen maar echt goed wordt het nooit.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 12 augustus 2005 11:36 AM
  [ # 12 ]
oldenhage schreef:
bogaard77 schreef:

Als je bollen goed zijn en de auto komt netjes op hoogte kun je de hoogteregelaars vast lassen en veert ie nog net zo goed.
Ligt NIET aan je hoogte regelaars. Die zorgen alleen voor het op juiste hoogte zijn van de auto en beinvloeden de vering niet.

Ik denk eerder aan slechte veercylinders of vatszittende draagarm lagers…
Rolling Eyes

Dit klopt helemaal, sowieso heeft de LHM niets met vering te maken. Het is het stikstof waar een auto o veert. Wel is het zo dat als mechanische componenten niet goed zijn, bijv. dus dat draagarmlagers de auto echt beroerd gaat veren.

nogmaals een hoogteregelaar beinvloed niet het veergedrag

Ga jij maar eens in een auto rijden waar de lhm nog niet van ververst is, daarna verversen en nogmaals rijden. En dan nog een keer beweren dat lhm geen invloed op je vering heeft Rolling Eyes  Wink
En ja, de stikstof in de veerbollen zorgen voor de vering, maar als de lhm niet soepel door de leidinkjes vloeit dan veert het ook niet echt jofel meer.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 12 augustus 2005 12:11 PM
  [ # 13 ]

Dank allemaal voor jullie tips/gedachten, meningen en ideeen.

Maar ik ga nu ietsje verder terug in de tijd om te kijken waar de ellende vandaan komt. Toen we de auto in december j.l. kochten deden we dat om ipv een altijd rammelende en tochtende Dsuper 5 een stille en niet trillende/rammelende en tochtvrije auto te rijden.
Deze CX voldeed aan die eisen en is roestvrij bovendien dus de koop was snel gesloten.

We zijn er gelijk mee op vakantie gegaan en hebben erg van het comfort genoten. Alleen de vering was niet overdreven soepel zoals ik wel gewend was van voorgaande DSuper5, BX14 en BX 19GTI. Lees: over drempels heen glijden en dat iets weee gevoel op de snelweg bij het veren.
Maar er was goed mee te leven en dacht het ooit te gaan oplossen met echte Citroen bollen oid.

Ergens in april begon zich opeens een wiellager te manifesteren. Maar dat had alleen wat meer geluid in de auto tot gevolg.

En toen kwam in juli de apk…

Hebben toen de auto weg moeten brengen naar een garage omdat ik zelf niet meer over sleutelruimte kan beschikken. De keus viel op de firma vdL te A. wegens goede ervaringen links en rechts om ons heen.
Maar begin nu steeds meer en meer het idee te krijgen dat er toen iets is mis gegaan bij de reparaties.

De twee erg versleten voorbanden waren afkeur en daarnaast zijn er toen een wiellager (ene kant) en een fuseekogel (aan de andere kant) vernieuwd. Verder is er een aandrijfas losgehaald om een hoes (beter) vast te kunnen zetten. En eigenlijk rijdt de auto sindsdien k@#te.

Het komt er in het kort op neer dat nagenoeg iedere kleine oneffenheid hard wordt doorgegeven aan de carroserie en de auto aan de voorkant qua vering “vast” lijkt te zitten. Drempels zijn helemaal eng om te nemen want bij het oprijden van de drempel stuitert een van de wielen een aantal maal (verlate reactie van het een of ander?) en bij het verlaten van de drempel hoor je soms een hele harde knal. Kortom de auto heeft eigenlijk geen vering meer en de voortrein lijkt er binnenkort vanzelf onder uit te gaan komen. Crying or Very sad

Heb dus eerder gedacht dat het door de rotte banden kwam, maar die zijn sinsdien vervangen door nieuwe Michelins en zoals je boven in het topic kan lezen zijn ook de bollen gechecked.

Oftewel we moeten terug naar garage vd L. , maar die bleken gisteren op vakantie…Dus jullie horen nog van me op een later tijdstip.

Enne Joris, mochten we er later alsnog niet uitkomen dan ben je bij deze uitgenodigd om een rondje Amsterdam zuid te doen. (lekker veel drempels en klinkers Smile)

gr

eng bo

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25389
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 augustus 2005 12:23 PM
  [ # 14 ]

Wat je beschrijft lijkt erg op compleet versleten bollen. Maar die had je al vervangen.. Blijft vreemd…

Als je de hoogte verstel handle een heel klein beetje lager zet, wat gebeurt er dan??

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 12 augustus 2005 12:38 PM
  [ # 15 ]

@ Joris

Hoogte van de auto is correct, heb alle oefeningen met de handle al gedaan.
Moet er wel bij zeggen dat als je op de snelweg de een na hoogste stand kiest de auto als een dolle gaat vibreren (wil je echt niet meemaken).

Heb bij Chyparse ook even met andere (originele citroen)bollen gereden maar dat maakte geen enkel verschil…

gr

eng bo

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook