2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Vering
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 12 augustus 2005 04:35 PM
  [ # 16 ]
engbokho schreef:

@ Joris

Moet er wel bij zeggen dat als je op de snelweg de een na hoogste stand kiest de auto als een dolle gaat vibreren (wil je echt niet meemaken).

levensgevaarlijk! niet meer doen hoor.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 augustus 2005 05:40 PM
  [ # 17 ]

Behalve de druk in de bollen (vering) zijn ook de gaatjes in de bollen (dempers) zeer belangrijk voor een soepel veergedrag. Zelf heb ik deze gaatjes al eens wat groter geboord, steeds in stappen van 0,5 mm, dan weer op de weg proberen. Mijn conclusie: bij bollen die op de juiste druk staan kan je door de demping te veranderen (lees: de boring te vergroten) veel comfort-winst halen. Let er wel op dat je ook kan overdrijven: als je de gaatjes te groot maakt blijft je auto deinen.

Succes,

Dago Langen.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 augustus 2005 07:27 PM
  [ # 18 ]

Eng bo, heb je al eens de auto op bokken gezet en zonder wielen en van druk af de veerpoten gecheckt?
Zijn ze dan wel soepel?

Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 12 augustus 2005 10:16 PM
  [ # 19 ]

@ Joris: nee nog niet moet ik nog ff gaan doen. Maar had er tot voor kort niet aan gedacht omdat de auto redelijk soepel met de hand is in te veren en ook zonder schokken en/of knarsen omhoog komt.
Maar zal laten weten hoe de uitkomst is.

thnx

eng bo

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 12 augustus 2005 10:29 PM
  [ # 20 ]
engbokho schreef:

@ Joris

Hoogte van de auto is correct, heb alle oefeningen met de handle al gedaan.
Moet er wel bij zeggen dat als je op de snelweg de een na hoogste stand kiest de auto als een dolle gaat vibreren (wil je echt niet meemaken).

Heb bij Chyparse ook even met andere (originele citroen)bollen gereden maar dat maakte geen enkel verschil…

gr

eng bo

wel eens gedacht aan een aandrijfas die niet lekker is, of de motorsteunen?

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 13 augustus 2005 12:03 AM
  [ # 21 ]

Ah vertel,vertel, wat zijn de symptomen van een rotte motor en/of baksteun en hoe vind ik een rotte aandrijfas? (behalve klokkende geluiden in de bochten?)
En zijn de motorsteunen visueel te checken of ze kapot zijn of niet. (of met de hand/schroevendraaier/koevoet o.i.d.?)

hoor t graag

eng bo

Profiel  
 
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 13 augustus 2005 12:55 AM
  [ # 22 ]

Heb je al gekeken naar de stabilatorstang?
Zit deze niet te vast aangedraaid?
Dit kan ook van invloed zijn op de soepelheid van je CX.

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 augustus 2005 01:32 PM
  [ # 23 ]

Ja oldenhage,
Hoe kan een motorsteun je vering beinvloeden?

Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 13 augustus 2005 05:14 PM
  [ # 24 ]
bogaard77 schreef:

Ja oldenhage,
Hoe kan een motorsteun je vering beinvloeden?

Rolling Eyes

motorsteun beinvloed niet zo zeer je vering, mar ik zag snel voorbij komen dat de auto op de snelweg in de verhoogde rijstand ging trillen?? toch?? dan denk ik aan een aandrijfas waarvan de meenemer van de tripoide vastzit, of een motorsteun die helemaal door is. De onderste steun van de CX kan door olielekkage zo poreus en slecht worden dat de motor een paar cm.zakt. Je kan begrijpen dat dan de aandrijflijn niet meer is zoals de constructeur die bedacht heeft. Bij grotere veersuitslagen kan de auto dan vreemde kuuren vertonen. Je zou dan denken dat de vering niet goed is, maar het is uiteindelijk een motorsteun.

Zoiets merk je dus aan een auto die bij grotere veeruitslagen enorm gaat trillen/schudden.

succes

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 13 augustus 2005 11:59 PM
  [ # 25 ]

D A N K!

Hou jullie op de hoogte, als het ietsje droger is buiten ga ik weer onder/op/in de auto inspectie houden.Even naar motorsteunen kijken…

gr

eng bo

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 augustus 2005 04:41 PM
  [ # 26 ]

En ? en? en?
Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 25 augustus 2005 09:20 PM
  [ # 27 ]

Jaaaaa, het is verholpen!
Vanmiddag zijn we even langs garage vdL te A gereden. De ellende begon tenslotte na de reparatie’s die daar zijn uitgevoerd.
Ze waren zo vriendelijk om gelijk een stukje te rijden en daarna de auto op de brug te zetten. Conclusie: het was…

...de aandrijfas! Shocked

Bij de montage van de aandrijfas was de as niet goed in de vergrendeling “geklikt”, en ja dan krijg je dus al die vreemde en nare verschijnselen. (lees stijve poot aan een kant)

Hiep hiep hoera, we hebben nu weer een auto met Citroen-waardige wegligging en zonder allerlei nare vibraties en dreunen. En kijk plotseling veert de auto weer aan de voorkant Very Happy

Dank iedereen hier voor al het meedenken, dank ook aan Yuri en Dhr.vd Laan voor het snel fixen van het probleem.

gr

Een blije Eng Bo

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 26 augustus 2005 01:01 AM
  [ # 28 ]

wat zei ik?  Laughing

en nu gaan genieten….....

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 26 augustus 2005 03:01 AM
  [ # 29 ]

ja ja ere wie ere toekomt! Nogmaals veel dank voor het meedenken.
En ja we gaan er weer van genieten.

gr

eng bo

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 26 augustus 2005 03:18 AM
  [ # 30 ]

Altijd leuk om te lezen als problemen weer netjes verholpen zijn en er weer een blije Citronist rondrijdt op des land’s wegen. Razz Mede door de kunde en bereidwilligheid van medeforummers. Alleen daarom zou je al Citroën blijven rijden. Wink

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook