2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
xantia en defecte verwarming
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 10 september 2005 01:08 PM
  [ # 16 ]
citroen23 schreef:

zo….......de nieuwe Very Happy kachel zit erin
nu ik het dashboard eruit had kon ik fff uitgebreid stofzuigen

het dashboard hangt er al weerin.  nu alleen nog de waterslang vervangen die van en naar de kachel gaat. de vorige eigenaar had deze doorgeknipt Crying or Very sad (en doorverbonden)en een nieuwe koste me €125,- Shocked  plus kachel zit je dan al weer op €200,- maar toe maar weer ...........goed is goed
er is niks zo irritant als het achteraf weer gaat lekken

p.s. het rijden zonder dahboard geeft wel een heeeel ruimtelijk gevoel Laughing

Dat zag er bij mij exact hetzelfde uit, en ik had dus beter op dit forum moeten lezen Citroen23 Surprisedops: dit was dus al eens gepost…..

Hoe lang ben je er mee bezig geweest? Ik heb de slangen weer aan elkaar geknoopt met slangenklemmen omdat ik niet aan de onderste slang kon komen zonder brug of put…..hoe heb je dit gedaan?

Marc

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 september 2005 09:19 PM
  [ # 17 ]
ZX1.4i schreef:

Mooie foto Cool
Heb je er nog meer van dit klusje Confused:

Reed de Xantia nog met het dash eruit? kreeg je nog rare reacties Confused:

reed prima Wink  de enigste bekabeling die niet aangesloten is verlichting/schakelaar dashboardkastje en “klokkenpaneel”

een enkeling die eens een blik in de xantia wierp met een blik van:
dat kan toch niet…........ Laughing

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 september 2005 09:23 PM
  [ # 18 ]
marx-7 schreef:

Dat zag er bij mij exact hetzelfde uit, en ik had dus beter op dit forum moeten lezen Citroen23 Surprisedops: dit was dus al eens gepost…..

Hoe lang ben je er mee bezig geweest? Ik heb de slangen weer aan elkaar geknoopt met slangenklemmen omdat ik niet aan de onderste slang kon komen zonder brug of put…..hoe heb je dit gedaan?

Marc

die slangen moet ik nog vervangen en inderdaad die waterslang achter/onderaan het moterblok ben ik nog niet uit maar,...........
ik denk dat ik ‘m in z’n hoogste stand zet en er dan bokjes onderzet zodat ik die ook kan de-/monteren Idea

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 11 september 2005 02:19 PM
  [ # 19 ]

die slangen moet ik nog vervangen en inderdaad die waterslang achter/onderaan het moterblok ben ik nog niet uit maar,...........
ik denk dat ik ‘m in z’n hoogste stand zet en er dan bokjes onderzet zodat ik die ook kan de-/monteren Idea

Hmm dat heb ik ook geprobeerd en heb er onder gelegen maar ben wat dat betreft wat voorzichtiger en durfde niet goed er helemaal onder te kruipen Rolling Eyes

Maar als ik me niet vergis kom je er zo niet goed aan omdat die grote plaat aan de onderkant van de motor in de weg zit.

Ik ben benieuwd of het je lukt, hou me op de hoogte dan probeer ik het bij mij alsnog….Het zit nu goed en werkt prima met wat slangeklemmetjes maar heb het liever toch een beetje origineel Laughing

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 24 september 2005 10:22 PM
  [ # 20 ]

zoooooooooo,het interieur is weer compleet en afgewerkt.
wat die waterslang betreft ik denk dat ik die maar ff uitbesteed daar je eigenlijk een brug nodig hebt voor de slangaansluiting achter onderaan het blok maar nu ffff een mededeling van financiele aard:

de zwarte kunstof kap die onderaan de vooruit zit dient verwijderd te worden om het dashboard (3 moeren) los te maken.
deze dien je voorzichtig te verwijderen daar je ‘m weer nodig hebt bij montage. eerst wou ik eerst wou ik een nieuwe bestellen maar (gelukkig) heb ik een goede verstandhouding met m’n dealer deze vertelde mij namelijk dat deze strip zou €150,- ex.btw moest gaan kosten
Shocked  men is dus gewaarschuwd Idea

de oude kun je gewoon met een goeie montage kit weer bevestigen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 25 september 2005 05:01 PM
  [ # 21 ]
citroen23 schreef:

de oude kun je gewoon met een goeie montage kit weer bevestigen.

Wat vaag dat ze dat niet zo maken dat je het gewoon weer terug kan plaatsen

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 september 2005 08:39 PM
  [ # 22 ]
Peteryed schreef:
citroen23 schreef:

de oude kun je gewoon met een goeie montage kit weer bevestigen.

Wat vaag dat ze dat niet zo maken dat je het gewoon weer terug kan plaatsen

zit onderaan het voorruit geplakt met een reepje dubbelzijdig plakband.
en ja dat “plakt” niet meer naar demontage Laughing
maar gelukkig hebben ze daar bij citroen een oplossing voor terwaarde van €180,- incl…............. Confused

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 september 2005 08:48 PM
  [ # 23 ]
marx-7 schreef:

die slangen moet ik nog vervangen en inderdaad die waterslang achter/onderaan het moterblok ben ik nog niet uit maar,...........
ik denk dat ik ‘m in z’n hoogste stand zet en er dan bokjes onderzet zodat ik die ook kan de-/monteren Idea

Hmm dat heb ik ook geprobeerd en heb er onder gelegen maar ben wat dat betreft wat voorzichtiger en durfde niet goed er helemaal onder te kruipen Rolling Eyes

Maar als ik me niet vergis kom je er zo niet goed aan omdat die grote plaat aan de onderkant van de motor in de weg zit.

Ik ben benieuwd of het je lukt, hou me op de hoogte dan probeer ik het bij mij alsnog….Het zit nu goed en werkt prima met wat slangeklemmetjes maar heb het liever toch een beetje origineel Laughing

Ik had vandaag niks te doen vandaar dat ik toch zelf deze waterslang maar gemonteerd heb ( 2 uurtjes werk).
heb het inderdaad gerealiseerd dmv de bokkepootjes en vewijdering van het rechtervoorwiel dan is het te doen:
vanuit de wielkast kun je (met rechterhand) de slang monteren/demonteren en (met je linkerhand) kun je onder de auto
de slangeklem monteren/demonteren Wink
het slangeklemmetje rechts onderaan de radiateur kun je heel makkelijk los/vastzetten dmv het verwijderen van de rechterbermlamp
(deze kun je er eenvoudig uittrekken) Idea
al met al toch weer een paar honderd euro bespaard Very Happy

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 januari 2012 04:52 PM
  [ # 24 ]

Inmiddels de activa ook van een nieuw kachel radiateurtje voorzien. Blijkbaar moet iedere xantia er vroeg of laat eens aan geloven. bleh Inmiddels wordt er al aan m’n schouder getrokken voor het vervangen van deze radiateur bij een 21td break. Gelukkig hou ik wel steeds minder boutjes,moertjes
en zelftappers over haha

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Lbarré
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 juni 2019 12:58 PM
  [ # 25 ]

Wel mijn Xantia heeft ook vermoedelijk deze problemen. Er komt nog wel wat warme lucht uit, maar eerder lauwe lucht. Zelf met de blazer aan voel je niet veel warmte meer. Vreemd is ook wel dat de motor veel trager warm wordt. De warmteindicator van de motor staat, zelf na 15 km te hebben gereden, net onder de 60* C. Zou dat dan ook kachelradiateurtje zijn dat defect raakt.  Zal wel enorm werk worden en tijd nemen om dit te vervangen als het gehele dashboard eruit moet. Iemand informatie?

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 14 juni 2019 01:43 PM
  [ # 26 ]

Ik denk eerder dat je thermostaat stuk is. Onderdeel van een tientje en vervangen doe je in tien minuutjes. Tenzij je een v6 hebt (maar ook daarbij is het niet heel dramatisch).

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 14 juni 2019 05:33 PM
  [ # 27 ]

Die sensor zou zomaar eens voor de thermostaat kunnen zitten en dan klopt de aanduiding 60 graden daar deze thermostaat dicht blijft zitten (lees defect is). Je kachel wordt dan ook niet warm.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 14 juni 2019 05:52 PM
  [ # 28 ]

Dat was mijn redenering ook inderdaad, alleen denk ik juist dat de thermostaat open blijft hangen. Heeft mijn v6 nu ook. Warmen de koelslangen naar de radiateur snel na een koude start op? Die horen pas warm te worden zodra het koelwater minimaal een graad of 80 is (bij de meeste motoren zelfs tegen de 90).

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 14 juni 2019 06:10 PM
  [ # 29 ]

Eens met de conclusie: een defecte thermostaat die open blijft staan.

Alleen hier gaat het om een HDi, als ik me niet vergis.
Die motor heeft zo’n hoog rendement dat er een elektrische verwarming in het koelcircuit zit om de motor sneller op temperatuur te brengen. Die blijft nu permanent aan staan. Kun je beter niet te lang mee door blijven rijden.

En idd 10 min. werk om te vervangen bij een HDi

Mvg. Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook