welke Loctite voor het vastzetten van vliegwielbouten ?
Gepost: 14 augustus 2005 12:16 AM

Voor het monteren van een nieuwe oliekeerring op de krukas moet ik het vliegwiel losmaken.

Nu zijn die bouten vastgezet met een soort Loctite, volgens de werkplaatsboek met Loctite 542.
Na wat googelen vind ik niet echt schroefdraadborging met dat nr Confused
Wel vind ik de 243 en de 270 iemand hier ervaring met ?

Of wat word er meestal gebruikt voor het vastzetten van de bouten?
En mag ik de oude bouten herbruiken ?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 14 augustus 2005 12:31 AM
  [ # 1 ]

Je kunt de oude bouten gewoon weer gebruiken. Ik gebruik voor deze bouten altijd blauwe loctite. Wel even op moment zetten hé?

Test

Profiel  
 
Gepost: 14 augustus 2005 12:34 AM
  [ # 2 ]

De 243 dan ?

Ja op moment zetten doe ik zeker , was alleen niet zeker van welke Loctite ik moest gebruiken .

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 14 augustus 2005 01:55 AM
  [ # 3 ]

De nummers ken ik niet, maar sterker dan ‘middel’ (is blauw geloof ik) is alleen maar lastig als het nog een keer los moet.

Je kunt de boutjes inderdaad hergebruiken als ze er goed uitzien, het zijn geen rekbouten. In veel boeken wordt voor de veiligheid geadviseerd ze te vernieuwen maar als ze niet idioot vast zaten of juist los of iets anders geks mee, dan is het geen enkel punt om ze opnieuw te gebruiken.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 augustus 2005 03:08 AM
  [ # 4 ]

Laats geleerd van een grote leverancier van mijn werkgever:

Blauwe loctite heeft dezelfde functie als een borgmoer met een nylon randje erin, als je het warm stookt met een fohn loopt het eruit.

Rode loctie is om te borgen en kan tegen warmte, maar gebruik echt maar een klein druppeltje, dan kan het nog altijd weer los met enige kracht.

Groene loctite is voor als het nooit meer los moet.

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 14 augustus 2005 03:13 AM
  [ # 5 ]

Blauw loopt in een motorblok in ieder geval nergens uit, dat hardt gewoon uit met metaal/metaal contact zoals het hoort. Ook in een warme motor blijft het gewoon hard voor zover ik het gebruikt heb. Stevige fohn nodig dus…  Shocked

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 14 augustus 2005 03:22 AM
  [ # 6 ]

Een Braun?

 

Profiel  
 
Gepost: 14 augustus 2005 11:45 PM
  [ # 7 ]

Dan ga ik mij maar een flesje blauwe Loctite kopen.
Dat is als ik het goed heb is dat de 243 dan…

De groene (270) heb ik nog staan maar die zou niet zo goed oliebestending zijn.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 15 augustus 2005 10:52 PM
  [ # 8 ]

Idd 243 is degene die je moet hebben. Deze hard niet uit maar blijft taai.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook