Sterk schommelend stationair toerental.
Gepost: 21 augustus 2005 06:27 PM

De 22RS Break heeft al een hele tijd last van een onrustige stationaireloop.
De toerentalmeter beweegt tussen de 80 en 150 tpm hoger en lager , dit is ook goed hoorbaar.
De motor draait schokkerig,hij wil precies mooi draaien maar het lukt hem niet Confused
Tijdens het rijden merk ik niets van schokken of inhouden, ik heb wel het gevoel dat hij i.v.m. de TRS meer koppel onderin heeft , maar boven in de toeren iets mist.

Wat ik al gedaan heb:
-carburator gekuist.
-nieuw luchtfilter.
-Bosch super4 bougie’s.
-nieuw bobijn.
-nieuwe rotor en verdeelkap.
-nieuwe bougiekabels.

De compressie heb ik ook gemeten:
cilinder:
1 -11.5
        2 -11.1
        3 -12
        4 -12.9
Hier zit wel wat verschil op maar volgens mij niet om een probleem te geven.

Ik tank altijd super98 met loodvervangende toevoeging.

Iemand een idee ?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 augustus 2005 08:21 PM
  [ # 1 ]

Hmmm… brandstofpomp?

Zo te zien heb je de rest immers al gehad…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 22 augustus 2005 12:06 AM
  [ # 2 ]

Dacht ik ook aan.
Maar omdat hij tot nu toe enkel slecht stationair draait en voor de rest niet inhoud ofzo, denk ik dat de brandstoftoevoer nog inorde is (bij m’n TRS heb ik ook een probleem gehad zie http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164052 en daar was blijkbaar een verstopte brandstoffilter de oorzaak).

Ik ben nu vanplan om de ontsteking te laten controleren bij de Boschdienst misschien dat er daar iets aan het licht komt.

Of anders is er iets niet goed afgesteld aan de carburator (co te laag?) maar blijkbaar kan er niemand nog echt een carburator deftig afstellen Crying or Very sad zelfs een pakking er voor vinden is zoeken naar een naald in een hooiberg.

Weet er iemand hoe ik de CO wat kan verhogen ?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 22 augustus 2005 12:23 AM
  [ # 3 ]

co afstellen

Als je voor de auto staat zit aan de rechteronderzijde van de carburateur een kleine opening hierin zit de stelschroef van de co.
Met een kleine schroevendraaier moet je erbij kunnen.
Je kunt de auto heel goed op gehoor afstellen,meestal zit ie dan wel iets te hoog voor de keuring.
Als de co veel te hoog zit dan kun je dat aan de uitlaatgassen heel goed ruiken,hele zware lucht.

Succes,Raymond.

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Gepost: 23 augustus 2005 01:04 AM
  [ # 4 ]

Stelschroef gevonden.

Als ik de schroef losser draai verhoogt het motor toerental.
Verhoogt of verlaagt het Co gehalte dan ?

De schroef kan bijna niet vaster meer gezet worden, geef je dan bij losser zetten meer lucht en dus minder Co zoals bij injectie ?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 augustus 2005 01:14 AM
  [ # 5 ]

door de schroef losser te draaien kan hij inderdaad sneller gaan lopen maar je kan dit dan weer met de rallentie schroef naar beneden brengen

zat die vijs volledig in?

je mag telkens maar max een kwartje draaien aan die vijs en dan terug testen

een motor welke heel goed op co is afgesteld draait nooit rustig maar met een verschil van 50rpm tot 200rpm max.

heb je de condensator ook vervangen?

heb je soms een lek aan de pakking van de carburator dat hij valse lucht zuigt?  kan je testen door met draaiende motor rond de carb met startgas te spuiten (motor gaat dan direct hoger in toeren als je een lek hebt)

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 23 augustus 2005 01:27 AM
  [ # 6 ]

De co stond bij de meeting op de controle heel laag, dus het kan zijn dat het daar aan ligt.
Maar als ik de schroef verdraai geef ik dan meer lucht?

Het lijkt erop dat de vijs er volledig inzat.

Een condensator heeft deze niet volgens mij (electronische ontsteking)

Pakking heb ik bij het kuisen van de carburator gecontroleerd , maar ik zal nog eens testen met een spuitbus.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 augustus 2005 01:29 AM
  [ # 7 ]

condensator is enkel bij platinnekes klopt

je geeft meer benzine door die vijs uit te draaien

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 23 augustus 2005 10:52 PM
  [ # 8 ]

De co bijstellen geeft geen verbetering.
De pakking van de carburator is inorde, dus moet de oorzaak ergens anders zitten.

Nog iemand een idee?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 24 augustus 2005 12:03 AM
  [ # 9 ]

cx

Probeer is een andere carburateur uit of wissel hem is om met je andere cx.
Veel 20re/22trs’en krijgen problemen met de carb. ,is slijtage.De carb. van een 20re is dezelfde alleen de sproeiers omzetten.
Echt veel werk is het ook niet zo’n carb. overzetten.

Het was een cx of niks

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 augustus 2005 12:42 AM
  [ # 10 ]

En als je er echt niet uitkomt, probeer een megasquirt Smile. (Of is dat niet echt behulpzaam? Wink)...

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 24 augustus 2005 01:01 AM
  [ # 11 ]

Ja ik heb al wel gedacht aan injectie ,maar zou dan liever voor een “kant en klare oplossing “kiezen als die er zou zijn.

Probeem is volgens mij de plaatsing van de temperatuurvoelers en injectoren in het blok denk ik .
En dan ook het inlaatspruitstuk met gasklephuis enz.

Had al gedacht aan een R25 maar dat lijkt niet te passen.
Xm misschien ?

Ik zal eens proberen met een andere carburator, heb nog een blok liggen van een 80000km wagen maar dat is eigenlijk al gereserveerd Laughing
Waarschijnlijk is het mengsel niet goed versleten zou nogal snel zijn (de auto heeft nog maar 130000 km)

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Bing17
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 24 augustus 2005 01:49 AM
  [ # 12 ]

Volgens mij trekt ie ergens valse lucht.Inlaatspruitstuk ofzoiets.

beter langharig als kortzichtig

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook