LNA te koop
lex
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 24-08-2005

Gepost: 24 augustus 2005 02:27 AM

Sinds de aankoop van mijn, 2de hands, auto, heb ik al problemen met de temperatuur regeling (‘temperatuur geregelde’ airco). In het begin werd er geen warme lucht ingeblazen, maar ook de airco deed het niet geweldig.

Diverse malen ben ik teruggeweest naar de dealer. Die hebben oa de temperatuursensor in het dashbord en de regelunit onder garantie vervangen. Verder was er volgens hen niets te vinden en moest alles het gewoon doen.

De airco doet het inmiddels goed en afgelopen zomer in Tsjechië en Frankrijk geen problemen gehad en een lekkere koele auto.

Maar… Het begint ‘s avonds, ‘s nachts en ‘s ochtends vroeg alweer aardig af te koelen en dan wil het lekker warm hebben in de auto. En niet zoals vorige winter, met sjaal om in de auto en ijskoude lucht. Dus de verwarming op hoog.

Helaas, weinig tot geen warme lucht. De kachelradiateur is niet verstopt oid, want als ik de regelmotor voor de temperatuur regelklep loshaal en de klep met de hand bedien, werkt alles perfect en is de lucht HEET en blijft heet, zolang ik de klep op heet houd natuurlijk. Met de motor geplaatst reageerd de stelmotor wel iets, maar niet bijster veel.

Verder ben ik erachter gekomen, dat de recirculatieklep het ook niet doet. Gecontroleerd door het dashbordkastje te verwijderen. Verder las ik in deze topic:   over het automatisch bijkomen van de airco als je de lucht op de voorruit zet. Dit gebeurde voor het uitwisselen van de regelunit wel, en nu niet meer. Ik heb een klein vermoeden dat niet de juiste regelunit is geplaatst.

Nu is mijn vraag: Bestaat er een manier (bij de dealer) om de regelunit uit te lezen en te kijken wat de sensoren aangeven, wat ook kan bij de echte ECC’s? Of heeft één van jullie een ideetje waar ik eens zou kunnen gaan zoeken naar een/de storing?

P.S. Ik heb trouwens drie temperatuursensoren gevonden. Eén in het dashbord, één bij de voeteninblaas bij de pasagier en één achter de radio. Zitten er nog meer en waar? En moeten die bij eenzelfde temperatuur dezelfde weerstand hebben?

BVD

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook