1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Waarmee langdurige bescherming en glans
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 04 september 2005 12:09 AM

Ik heb tot nu toe altijd turtle wax gebruikt, de originele. Me een ongeluk poetsen en dat geeft ongeveer een week glans. Aangezien ik geen zin heb om die auto meer te poetsen dan erin te rijden zoek ik naar iets wat langer werkt.
Ik heb ‘m een maand geleden met commandant 4 gedaan en daarna met turtle wax clear vue. Makkelijk omdat je volop kan knoeien op al dat zwarte plastic zonder dat je het ziet Wink  Maar ook deze beurt heeft maar ongeveer een weekje een beetje leuk resultaat gegeven.
Wat geeft wel een langdurig resultaat en liefst ook iets wat ‘m beschermt tegen de zon. Daarbij ook iets wat niet te moeilijk uit poetst want anders komt er te veel lak vanaf denk ik, hoe voorzichtig ik het ook doe.
Ik zat al te denken aan zo’n hoes maar daar blijft het denk ik vochtig onder? En ik weet eerlijk gezegd ook niet of die lang blijft zitten Rolling Eyes Maar het zou wel een oplossing bieden tegen alle rotzooi die van de A12 komt.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 04 september 2005 12:46 PM
  [ # 1 ]

Ik ben zelf op aanraden van anderen met meguiars was bezig geweest. Hier had ik veel positieve dingen over gelezen. Heb mn auto twee dagen geleden in de was gezet, en hij ziet er iig nog netjes uit…
Ik heb zelf gekozen voor de NXT wax. Hiermee kan je gewoon over je zwarte delen van de auto. Ik heb hier totaal geen verkleuring op kunnen vinden Very Happy.
Het spul poetst heel licht uit, mits je het dun genoeg opbrengt. Dat trouwens heel makkeiljk te doen, met de gratis applicator pad die erbij zit.
Een stukje onder dit topic staat mijn vraag op dit forum of dat meguiars nou echt zo goed is, en daar kreeg ik nogal positieve reacties van mede-forummers. Misschien is het handig hier ook even te kijken.
 
Een ander voordeel van Meguiars is de NXT shampoo. Dat spul is ideaal, omdat het kalk afbreekt. Had na het wassen en drogen van mn donkerblauwe auto totaal geen kalkvlekken. Dat lukt me normaal nooit!
Op het meguiars forum kan je veel foto´s vinden van mensen die hte gebruikt hebben. Ook staan daar uitgebrieide how-to´s over het gebruik van de producten.
www.meguiars.nl/forum


Succes,

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 04 september 2005 01:46 PM
  [ # 2 ]

Duur zat, zou dan eerst een proefmonstertje willen. Maar bedankt voor de tip!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 05 september 2005 12:24 AM
  [ # 3 ]

Als je de catalogus besteld, krijg je daar een proefzakje techwax bij. Het lijkt niet veel, maar het is voldoende om je hele auto een keer in de wax te zetten.
En als je naar de meeting in Rotterdam komt, ik ben er in principe op zaterdag. Heb meestal mn poetsspullen toch wel bij me, dus dan kan je het eventueel ook wel proberen!
Succes iig,

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 05 september 2005 12:25 AM
  [ # 4 ]

eh… welke meeting?
catalogus ga ik bestellen Smile

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 september 2005 12:30 AM
  [ # 5 ]

Deze meeting.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 13 september 2005 03:55 PM
  [ # 6 ]

Ik heb pas de bx in een was gezet van het merk Platinum. Daar zit teflon in ofzo Confused Ik moet zeggen: auto blinkt als een spiegel en ook vogelpoep veeg ik er nu een stuk makkelijker af Smile

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 september 2005 04:29 PM
  [ # 7 ]

Ik heb ook goed merk busje koste 10 a 12 euro ofzo maar vliegenpoep in 1 veeg weg, en dat na 3 weken Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 13 september 2005 05:03 PM
  [ # 8 ]

Ik gebruik meestal “kleur echte” wax. Dus een wax die de kleur van de auto het dichts benaderd. Laatst het laatste beetje gebruikt van een fles Motip Colour wax. Best aardig spul in gebruik en het blijft een week of 8 mooi glimmen.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 13 september 2005 09:37 PM
  [ # 9 ]

ik heb pas van turtle wax zoiets geprobeerd. Behalve dat ik er een broek mee verpest heb ben ik er niks mee opgeschoten.

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 13 september 2005 10:20 PM
  [ # 10 ]

Meguiar’s Color-X…. blijft maanden zitten als je de wagen niet te vaak wast (paardenstal zei je ? Very Happy)

Dat is trouwens geen kleurwas ofzo… maar een was met een poetsmiddel erbij, je kan er ook licht doffe lak mee ophalen.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 september 2005 10:23 PM
  [ # 11 ]

ik gebruik :
SONAX EXtreme (polish + wax)
NR 3
Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 13 september 2005 10:27 PM
  [ # 12 ]
web schreef:

Meguiar’s Color-X…. blijft maanden zitten als je de wagen niet te vaak wast (paardenstal zei je ? Very Happy)

Van binnen ja Wink Van buiten vooral A12 ellende Rolling Eyes
Ik had ‘m maandag toen zx1.4i langs kwam speciaal opgeruimd, moet vaker mensen langs laten komen dan ruim ik ‘m nog eens op

Ik heb die meguiar catalogus besteld maar nog niks helaas…

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 13 september 2005 11:13 PM
  [ # 13 ]

Ik heb op andere forums al gehoord dat die catalogus wel een maandje kan duren. Nog even geduld dus…
Of wachten tot de forum meeting. Daar kan je de Meguiars was ook uitproberen (ligt standaard in mn auto Laughing )

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 15 september 2005 12:19 PM
  [ # 14 ]

Ik heb het binnen! Dus ff auto wassen en gelijk maar proberen Smile

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 15 september 2005 04:24 PM
  [ # 15 ]

en???? Razz

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook