Tiplijst
Beheer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68

Gepost: 22 september 2005 10:35 PM

In dit topic vindt je tips terug voor het type Citroën waar dit sub-forum over gaat. De tips zijn elders op het forum ook al geplaatst (tenzij anders vermeld) , maar worden hier nogmaals genoemd. Aangezien het niet de bedoeling is dat er in dit topic over de tips gediscussieerd wordt, is dit topic op slot. Alleen moderators kunnen er in posten.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 23 oktober 2005 03:27 AM
  [ # 1 ]

Knipperlichten:

jumpy schreef:

misschien een leuk idee voor jullie,nieuwste type knipperlichten van een c1.c3.c5. 206 en 307 passen perfect op bv.een xsara ik heb het zelf ook lijkt best chique kosten bij dealer eur 16 per twee. Idea  Idea  Laughing

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 23 oktober 2005 06:36 PM
  [ # 2 ]

Ruitenwissers:

ID66 schreef:

Pas naar een autoshop gegaan voor een nieuwe achterruitenwisser voor m’n Picasso. Een dikke 11 Euro vroegen ze ervoor. “Ja meneer, speciaal voor een Picasso hè.” Nou had ik van tevoren die wisser eens bestudeerd en gezien dat je het rubber heel eenvoudig kunt verwijderen. Gevraagd of die rubbers los te krijgen waren, en jawel hoor. 2 x 71 cm voor 3 Euro. Genoeg voor 2 wissers en dan hou ik nog 2 eindjes over die op m’n ID kunnen. Voor een achterwisser 1 of 11 Euro uitgeven! Het scheelt nogal.

De rubbers worden geleverd door Carpoint. Staan in de on-line catalogus onder Vervangingsrubbers (lekker logisch) met nummer 19.105.20. Ook in 2 x 61 cm te verkrijgen. Dealers via http://www.carpoint.nl

PeTeR

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27188

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 december 2006 11:20 PM
  [ # 3 ]

Tip voor in het donker:

XsaraVTRRR schreef:

Hoi allemaal,

Even een tip vd donkere dagen voor kerst :

Op het moment dat je de contactsleutel uit het slot trekt, moet je even de grootlichtschakelaar aantikken. Dan blijven de koplampen nog 30 seconden branden alvorens uit te gaan.
( Uiteraard moet je wel eerst je dimlicht uitzetten )

Ik weet niet of dit op alle Xsara-types werkt overigens…

Groetjes ,
Pieter

Bron

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27188

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 september 2007 10:48 PM
  [ # 4 ]
2D schreef:

Het aantal issues met de auto begint alleen maar af te nemen Laughing

Tijdens een bezoekje aan dealer Van Boxmeer in Ville de Wuppo kwam een monteur vragen of ‘jij dat niet was met die kofferklepknop die niet werkt’. Ja, dat ben ik dus. Blijkt: de niet meewerkende knop van de achterklep is gewoon een instelling. Ik heb het nooit ergens in de boorddocumentatie gevonden, maar je moet de sleutel in het contactslot steken en met het contact aan op de kleine knop van de AB drukken. Als je ‘m twee seconden in hebt gehouden hoor je kort de claxon. Eén keer betekent klepknop aan, twee keer betekent klepknop uit. Nu ik dit weet denk ik dat ik ‘m op uit laat staan aangezien ik er al aan gewend ben en weet dat er helemaal niets kapot is. Het maakt me wel heel erg nieuwsgierig naar wat er allemaal meer voor verborgen instellingen te doen zijn..

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook