Eindelijk
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 02 oktober 2005 03:37 PM

Nou daar is die dan eindelijk, mijn LNA.
De eerste aanblik was even schrikken omdat het interieur wat gedemonteerd achterin de auto lag en dat een achterbank toch wel heel erg afwezig was, maar verder is het nog best te doen. Er zit wat laswerk in, maar verder lijkt het mee te vallen. In 15 minuten tijd kregen we de motor even niet aan de praat, wel bijna overgens, maar ja, hij heeft ook dik een jaar stil gestaan in een schuur. Er zit werk in, maar we gaan toch proberen hem door de apk te krijgen de komende weken!

hierbij foto’s
http//www.flyingduckman.com/nocturne/lna1.jpg
http//www.flyingduckman.com/nocturne/lna2.jpg
http//www.flyingduckman.com/nocturne/lna3.jpg

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 oktober 2005 03:40 PM
  [ # 1 ]

leuke wagen Very Happy kom je in frankrijk nog wel eens tegen

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 03 oktober 2005 05:09 PM
  [ # 2 ]

Nou, even nog een update.
Zaterdag kregen we de LNA dus nog niet aan de praat. Ik heb hem bij Duck Service neergezet en hun hebben hem nu wel aan de praat gekregen. Hij rijdt dus, en dat na een dik jaar stil staan! Verder hebben ze hem wel even bekeken, maar waar ik ook al aan twijfel en hun dus ook is de roestvorming op de linkerdorpel. Dus dat is even de vraag of dat allemaal kan voor de apk. Ook was er wat roestvorming op het subframe. De remmen voor leken iets aan te lopen. Maar hij gaat nu voor een voorkeuring voor de apk, dus later deze week hoop ik meer te horen, tot nu toe valt het me allemaal wel mee, maar goed, het laswerk kan tijd en geld in gaan zitten!

groeten Niko

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 oktober 2005 05:15 PM
  [ # 3 ]
FLYING DUCKMAN schreef:

Nou, even nog een update.
Zaterdag kregen we de LNA dus nog niet aan de praat. Ik heb hem bij Duck Service neergezet en hun hebben hem nu wel aan de praat gekregen. Hij rijdt dus, en dat na een dik jaar stil staan! Verder hebben ze hem wel even bekeken, maar waar ik ook al aan twijfel en hun dus ook is de roestvorming op de linkerdorpel. Dus dat is even de vraag of dat allemaal kan voor de apk. Ook was er wat roestvorming op het subframe. De remmen voor leken iets aan te lopen. Maar hij gaat nu voor een voorkeuring voor de apk, dus later deze week hoop ik meer te horen, tot nu toe valt het me allemaal wel mee, maar goed, het laswerk kan tijd en geld in gaan zitten!

groeten Niko

Leuk. Het is onderhand echt een rariteit geworden, zo’n LNA. ik vroeg me af of hier een 1100 visa motor inligt of een 2 cylinder zoals in de Visa.  In elk geval veel plezier toegewenst met het karretje. En als ie idd een tijdje heeft stilgestaan zul je wel wat aankoopproblemen kunnen verwachten. Vastzittende remmen of een motor die nog niet gelijk wil starten is niet zo vreemd. In elk geval maar hopen dat ie door de APK heenkomt en dat het structurelere werk ook niet al teveel om het lijf zal hebben.

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 03 oktober 2005 06:18 PM
  [ # 4 ]

Ach, je moet er niets van verwachten, de auto heeft me in principe niets gekost en alles wat lukt is mooi meegenomen en lukt het nu niet, dan blijft hij staan voor later om op te knappen.
Deze heeft een 1100 cc motortje die ook in de visa heeft gelegen. De LN was het oorspronkelijke model en die had een 602cc eendeblokje, later kwam de LNA die kreeg dus de 4 cylinder en een 652 cc blokje uit de visa, zo’n LNA heb ik ook al gehad.

groeten Niko

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
citrocitrus
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 315
Geregistreerd: 09-02-2005

Gepost: 03 oktober 2005 07:19 PM
  [ # 5 ]

Ik kwam er vorige week..woensdag of donderdag avond nog 1 tegen op de weg tussen Winterswijk en Groenlo. Een prachtig glimmende lichtblauwe.. geen foto kunnen maken (

Dus ze zijn er! Je moet ze alleen toevallig tegenkomen.

How to Raise your I.Q. by Eating Gifted Children…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 oktober 2005 07:32 PM
  [ # 6 ]
citrocitrus schreef:

Ik kwam er vorige week..woensdag of donderdag avond nog 1 tegen op de weg tussen Winterswijk en Groenlo. Een prachtig glimmende lichtblauwe.. geen foto kunnen maken Sad

Dus ze zijn er! Je moet ze alleen toevallig tegenkomen.

In Tunesie zag je ze bij bosjes. Hier in NL bijna alleen nog op citro meetings.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 04 oktober 2005 06:46 PM
  [ # 7 ]

zitten er nou bx stoelen in de lna?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 04 oktober 2005 07:05 PM
  [ # 8 ]

Nou heb je nog foto’s? Was het een van de twee die op marktplaats stonden of nog een andere?

Bij mij zitten er inderdaad BX stoelen in, de achterbank is niet meer bereikbaar en er zat nu iets van een houten geval in, of het goed genoeg is voor de apk?
Het zijn trouwens GTI stoelen!
Het leuke is ik heb er ook nog een toerenteller in zitten, naderhand ingebouwd, binnenkort wel meer foto’s verwacht ik. Eerst afwachten wat de apk doet.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 04 oktober 2005 08:06 PM
  [ # 9 ]

Een LNA is in principe precies als een andere auto, dus op dezelfde manier opknappen. Ik heb ook nog contact gehad met de eigenaar, maar heeft hij echt een opknapbeurt nodig dan, want die eigenaar was er wel gek mee, vond het wel een goede nette auto.
Waar je zeker op moet letten is het subframe en de dorpels, ook binnenschermen achter, waar de dorpel uit komt en natuurlijk bodemplaten. Dat zijn bij mijn LNA in ieder geval wat zwakkere plekken en eigenlijk standaard altijd bij een LNA, ook standaard zijn rotte schermen en motorkap e.d.
De stoelen kunnen ook doorgezakt zijn.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 05 oktober 2005 12:15 AM
  [ # 10 ]

maak er eens ene paar foto’s van als je kunt dan kunnen we wat beter zien wat het is. Probeer altijd even met een schroevendraaier ook wat te steken in de slechtere plekken. je hebt dan kans dat je door het plaatwerk heen gaat, maar dan weet je meteen wat er aan de hand is en lekken doet hij op die plaats dan toch al. is het vlugroest, dan zul je het moeten proberen af te schuren en opnieuw opspuiten.

Haal de bekleding eens los en kijk hoe de bodemplaten eruit zien. Zien ze er goed uit dan zou ik de binnenkant gaan bewerken met owatrol. Dit is een zeer goede roestremmer en voorkomer. De onderkant zou ik inderdaad wel eens goed nalopen en helemaal in de tectyl zetten. owatrol zou hier ook kunnen werken, maar in mijn ogen kun je beter Tectyl gebruiken omdat dit ook een beschermende laag tegen steenslag bied.

Ik zal dit weekend eens foto’s maken van mijn bodemplaten, ik denk dat je dan wel opgelucht adem haalt lol

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 05 oktober 2005 12:44 AM
  [ # 11 ]

Hier nog wat foto’s die ik nog toegestuurd kreeg. Let vooral op bij de foto van de voorkant, naar het spatbord, dat is dus ook typisch voor een LNA die roestvorming

http//www.flyingduckman.com/nocturne/lna4.jpg
http//www.flyingduckman.com/nocturne/LNA5.jpg

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 05 oktober 2005 01:25 PM
  [ # 12 ]

Nou de uitslag voor de apk is er en het ziet er niet goed uit. Er zit heeeeel erg veel laswerk in. Dus de LNA gaat even aan de kant en ik concentreer me weer even op de 2CV.
Ik ga zaterdag nog wel foto’s maken van wat er aan mankeert!

groeten Niko

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 oktober 2005 02:55 AM
  [ # 13 ]
aerjen schreef:

Ik ben sinds maandag de trotse eigenaar van een LNA 1.1 RE.
Het is mijn eerste auto en ben er nu al verliefd op.

groeten Ærjen.

Ha, dan woon jij zeker tegenover de basisschool in Mantgum? Ik heb mijn 2CV al menig maal achter je LNA gezet als ik mijn zoontje van school ging halen.
Je hebt een erg leuke wagen joh, ik heb er met bewondering naar zitten kijken. Wellicht eens tijd voor een micro-meet?

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15749
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 oktober 2005 02:49 AM
  [ # 14 ]
FLYING DUCKMAN schreef:

Hier nog wat foto’s die ik nog toegestuurd kreeg. Let vooral op bij de foto van de voorkant, naar het spatbord, dat is dus ook typisch voor een LNA die roestvorming


Jammer dat de typeplaatjes missen op de achterklep. Ik heb er nog wel eentje in mijn typeplaatjescollectie, maar die hou ik liever voor mezelf.  Rolling Eyes

Verder ziet het eruit als een gaaf karretje. Zeldzaam, dus bewaren, ondanks wat de apk-voorkeuring aangaf. Succes ermee!  Wink

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 17 oktober 2005 10:38 AM
  [ # 15 ]

Inderdaad, toevallig ben ik een LNA bij mij om de hoek ongeveer, tegengekomen. Deze was helaas al onderweg om gesloopt te worden en hadden ze al uit elkaar geslepen. Had ik deze eerder geweten dan had ik hem nog kunnen redden. Ik heb de onderkant nu gered, de bodem en de dorpels zijn nog erg hard. Dus die kunnen op mijn LNA, dan kan ik denk ik bijna alle rotte delen vervangen door goed plaatwerk!
Nu alleen nog een keer uitvoeren, maar dat zal volgend jaar zijn.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook