Wat voor motor heb ik ?
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 oktober 2005 01:29 AM

Sja, ik rij al 5 jaar Eend maar ik heb eindelijk, eindelijk iets op papier wat de techniek ervan betreft. Namelijk een copie van een copie van een copie van een reparatiehandboek. Ondanks dat het zo orgineel is als een gegalvaniseerd chassis ( Wink ), is het erg duidelijk. Ook de afbeeldingen dus Laughing

Maar er staan meerdere typen (zowel qua motor als de rest van de Eend) in beschreven. Omdat ik binnenkort de motor met versnellingsbak en al er eens uit wil plukken, wil ik dat napluizen in dat reparatiehandboek (zonder zal me ook wel lukken, maar het is leuk om het op de officiele manier te doen). Daarom heb ik eens op m’n motortypeplaatje gekeken. Volgens dat typeplaatje heb ik een A06/635 blok. Echter, dat type komt niet voor op de ‘identificatielijst’. Heb ik nou een hele rare Eend ? Of is het werkplaatshandboek te oud (de meest recente datum die er in staat wat de productie van motoren betreft is september 1975 en mijn Eend is van 1987. Ben ik nou gek of staat het er echt niet in ?

Wat er wel in staat is: AZ, AYA 2, AK 2, AYA, AM, AK 2 en AM 2. Valt mijn A06/635 blok onder 1 van die motortypen ?

M’n motornummer is 0909532469 (50 cent per minuut).

En hier een afbeelding uit m’n reparatiehandboek:

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 09 oktober 2005 03:40 AM
  [ # 1 ]

Hallo,

Jouw motor is lijkt het meeste op de AK2 en AM2. (qua carburatie het meeste op de laatste). Staat er S6 op de papieren van je auto dan is ie ook nog eens loodvrij.

groeten

eng bo

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten