Glas voor de mistlichten
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 14 oktober 2005 10:43 PM

Hallo allemaal ,

hoewel ik momenteel SM rijdt heb ik toch een vraag over DS

Bij het zien van al die prachtige wagen nu zondag in Parijs is het mij opgevallen dat verschillende wagens de ruitjes voor de mistlampen in de voor-onderbak gemonteerd hebben met een dichting bovenop het plaatwerk en schroeven .

Is dit ooit zo geleverd door Citroen ???

Alle DS’en die ik vroeger onder handen heb gekregen ( weliswaar in Belgie ),hadden de ruitjes mooi ingewerkt . Dus ruit zat IN de rubber die ook rond het plaatwerk zit .
Zodoende staat dit ruitje op gelijke diepte als het plaatwerk , er dus niet bovenop .

Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb kunnen maken .

groeten , walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 14 oktober 2005 11:14 PM
  [ # 1 ]

Deze die er bovenop staan, werden volgens mij (hoofdzakelijk???) in Frankrijk gebruikt. Dit zijn complete bakken (licht, glas en behuizing), een beetje zoals de koplampbakken bij een 3e neus.
De andere exemplaren zijn gewone plexi glazen met een nestelrubber.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 oktober 2005 05:06 PM
  [ # 2 ]

Citroen leverde deze mistlampen in bakken niet. Het was een accessoire, dat gemaakt werd in Noord-Frankrijk. Chapron monteerde het regelmatig. Het is nog leverbaar (setjes worden nog nieuw gemaakt, kijk maar op Citromobile) en is niet te combineren met de fabrieksairco (omdat er bij de fabrieksairco condensors voor de voorwielen zitten). Wat een keuze: mistlampen bij slecht zicht of airco in de hitte…... Rolling Eyes

Groeten,

Dago Langen.

Citroen!

Profiel  
 
cussylechatel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 21-11-2005

- BX TZD Turbo
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 21 november 2005 06:11 PM
  [ # 3 ]
citrods schreef:

Deze die er bovenop staan, werden volgens mij (hoofdzakelijk???) in Frankrijk gebruikt. Dit zijn complete bakken (licht, glas en behuizing), een beetje zoals de koplampbakken bij een 3e neus.
De andere exemplaren zijn gewone plexi glazen met een nestelrubber.


Ik ben al even op zoek naar dit “Nestelrubber” wat te gebruiken is voor de montage van dergelijke lampen. Het moet een soort ruitrubber zijn dat aan de ene zijde om de carroserie sluit en aan de andere kant om het plexeglas. Heeft iemand tips?

Groeten,
Frank

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 24 november 2005 12:57 PM
  [ # 4 ]

Hoi Frank,
Haaglanden Rubber BV aan de kerketuinenweg heeft een heleboel types nestelrubber. Het is een soort afsplitsing van Daamen rubber waar ik zelf mijn nestelrubbers voor de ruitjes vandaan heb, volgens mij weet jij wel hoe dat eruit ziet, anders kun je een voorbeeldstukje bij me komen halen, (als bijna plaatsgenoten).
Gerard

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook