2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
kan een IE ook betrouwbaar zijn?
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 20 oktober 2005 12:08 AM
  [ # 16 ]
Dieter schreef:

Geen DS zonder hydraulique, mijn gedacht!

Snap ik niet. Een oud-Chinees spreekwoord wellicht?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 20 oktober 2005 12:37 AM
  [ # 17 ]

Of een IE betrouwbaar is?
Lees vooral niet mijn berichten Very Happy
Op zich is het IE blok net zo goed als een ander blok. Werken eraan is bewerkelijker, en storingen zoeken is lastiger, omdat je met meer stekkers en andere aansluitingen te maken hebt.
Aandacht hebben voor benzineleidingen, die moeten goed zijn, en als je er eentje gaat bekijken, let eens op de koude start, gaat dat in twee keer goed, loopt dat mooi rond, en blijft zo als het blok opwarmt?
Die computers van na 71 meen ik kun je nog een beetje regelen, maar da’s alleen het stationaire mengsel. Als ik dat niet goed heb, zal Joris me wel corrigeren Razz
Dat ze kapot gaan daar heb ik nog nooit van gehoord. Vooral de slangen, stekkertjes e.d. zijn bronnen van eventuele storingen. En dat komt vaak door achterstallig onderhoud dan wel te weinig gebruik. Ikzlef sta nog steeds achter mijn IE aanschaf, ook al zit het regelmatig tegen. En ook die zaken zijn gevolg van verwaarlozing, en dat gebeurt bij elke auto die je maar laat staan.
Heel veel succes met zoeken, je zult er wel eentje vinden die je zal bevallen!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 20 oktober 2005 12:27 PM
  [ # 18 ]

Ik heb er eens een nachtje over geslapen (en het LPG inbouwstation Van Orsouw gebeld)
Van Orsouw zegt dat de injectie op LPG gevoeliger is voor storingen door alle slangetjes die eraan zitten. De inbouw is 140 euro duurder dan bij een carbu, komt op 1050, vind ik niet zo gek.

Als ik de motorruimte van de IE bekijk vraag ik me af hoe ik in hemelsnaam kleppen moet stellen met die pijpen over de motor?!

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 20 oktober 2005 12:39 PM
  [ # 19 ]

Dat moet je er allemaal afslopen om de kleppen te stellen.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 20 oktober 2005 12:51 PM
  [ # 20 ]

Misschien er nog maar een nachtje over slapen?
ter overweging: DSuper 5, met de prachtige, (misschien wel de beste) DX2 motor en de lange 5 bak, carbu dus geen overbodig sleutelwerk….
Heerlijk !

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 20 oktober 2005 04:51 PM
  [ # 21 ]

Heimwee naar je oude DSuper5 Maarten? Spijt me, ik wil ‘m niet kwijt. Ook in mijn ogen een heerlijke configuratie qua motor en bak, alhoewel ik weinig referentiemateriaal heb. Gisteren had ik een dag de beschikking over een DS23ie Pallas met halfautomaat. Misschien had ik er wat langer in moeten rijden om het helemaal vlekkeloos onder de knie te krijgen, maar dat vloeiend schakelen lukte niet zo best. Vooral het aangrijpingspunt vanuit stilstand en van 1 naar 2 ging best wel schokkerig. Alhoewel dit ongetwijfeld met de fijnafstelling te maken zal hebben, prefereer ik mijn handgeschakelde vijfbak. Maar ja, ik heb dan ook een voorkeur voor de wat ‘kalere’ versies. Kleine wieldopjes enzo Cool .

O ja, de lange-bak-discussie: Bij 3500 toeren rij ik ongeveer 125 (pas op voor :photo )  Very Happy

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 20 oktober 2005 05:13 PM
  [ # 22 ]

Ahh Kees Jan, je vergist je in de naam: Ik ben Marten. Daarnaast is er volgens mij nog een Marten actief hier… Allemaal liefhebbers!

Ik heb mijn DSuper5 al 22 jaar en ZIJ gaat nooit meer weg!
Daarvoor had ik een 23-er break, maar vanwege die grotere boring ook prompt een koppakking eruit geblazen. Nee dan die DSuper5: nooit iets mee gehad, altijd op gas: Wat je zegt een prachtige configuratie onder de klep. DX2 plus 5-lang zullen we het maar noemen. Handgeschakeld en carbu.
Ook ik ben liefhebber weinig moquet en sierstrippen.

groeten van
MartEn

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 oktober 2005 06:11 PM
  [ # 23 ]
Marten schreef:

Ahh Kees Jan, je vergist je in de naam: Ik ben Marten. Daarnaast is er volgens mij nog een Marten actief hier… Allemaal liefhebbers!

Hehe, thats’s me! Actief onder de forumnaam mpostma.

Gr,
Marten Laughing

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 20 oktober 2005 06:36 PM
  [ # 24 ]

Nee hoor Marten, ik bedoel MAAAAARTEN (Bokslag, je weet wel, degene die dit onderwerp startte)  Laughing Hij is de vorige eigenaar van mijn DSuper5, vandaar.

Maarreehhh, effe onder elkaar. Als jij in een Pallas rijdt heb je dan ook het gevoel dat je tapijtenboer bent? 100 kilo aan moquette meeslepen (oei oei, nou krijg ik gedonder met het halve forum… )  Wink

Nee hoor, was geintje. Pallas is okééé!

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 20 oktober 2005 06:37 PM
  [ # 25 ]
Marten schreef:

Ahh Kees Jan, je vergist je in de naam: Ik ben Marten. Daarnaast is er volgens mij nog een Marten actief hier… Allemaal liefhebbers!

Ik heb mijn DSuper5 al 22 jaar en ZIJ gaat nooit meer weg!
Daarvoor had ik een 23-er break, maar vanwege die grotere boring ook prompt een koppakking eruit geblazen. Nee dan die DSuper5: nooit iets mee gehad, altijd op gas: Wat je zegt een prachtige configuratie onder de klep. DX2 plus 5-lang zullen we het maar noemen. Handgeschakeld en carbu.
Ook ik ben liefhebber weinig moquet en sierstrippen.

groeten van
MartEn

Wil de echte M(a)arten NU opstaan??

Ter verduidelijking voor allen die Marten heten: ik had vroeger een DSuper5 die ik aan KeesJan heb verkocht. En heimwee, ach, het zoeken naar de auto is toch altijd het leukste? Straks koop ik lekker een 21 IE en dan blaas ik jou weer voorbij Keessie! (om daarna een dag extra te sleutelen om de kleppen te stellen, GVD!)

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 20 oktober 2005 06:40 PM
  [ # 26 ]

Ha! Simultaantikken? Ja, zoeken is inderdaad leuk. En qua blazen, we kunnen ook mijn auto langs de kant van e weg zetten en dan samen in jouw IE erlangs blazen? Je haalt me toch wel in en zo is het in ieder geval een stuk gezelliger!  Laughing

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 20 oktober 2005 06:41 PM
  [ # 27 ]
Kees-Jan Smit schreef:

Heimwee naar je oude DSuper5 Maarten? Spijt me, ik wil ‘m niet kwijt. Ook in mijn ogen een heerlijke configuratie qua motor en bak, alhoewel ik weinig referentiemateriaal heb. Gisteren had ik een dag de beschikking over een DS23ie Pallas met halfautomaat. Misschien had ik er wat langer in moeten rijden om het helemaal vlekkeloos onder de knie te krijgen, maar dat vloeiend schakelen lukte niet zo best. Vooral het aangrijpingspunt vanuit stilstand en van 1 naar 2 ging best wel schokkerig. Alhoewel dit ongetwijfeld met de fijnafstelling te maken zal hebben, prefereer ik mijn handgeschakelde vijfbak. Maar ja, ik heb dan ook een voorkeur voor de wat ‘kalere’ versies. Kleine wieldopjes enzo Cool .

O ja, de lange-bak-discussie: Bij 3500 toeren rij ik ongeveer 125 (pas op voor :photo )  Very Happy

Ik reed vorig jaar een 61’er met halfautomaat en vond het waardeloos. Vorige maand een DS21 met halfautomaat en ik had een glimlach zo breed als de auto zelf. Dat is echt wel heel erg kicken hoor, een goed afgestelde halfautomaat!!! Maar sleuteltechnisch heeft het nadelen, natuurlijk.

In de discussie neig ik er steeds meer toe om voor mijn dagelijkse auto de injectie en halfautomaat te mijden. Ik wil toch vooral probleemloos rijden. Misschien koop ik toch wel gewoon een Volvo 242. Die kosten niks en rijden forever. Bovendien vind ik het niet zo’n treurig gezicht als ze op straat staan te rotten ... Wink

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 20 oktober 2005 06:43 PM
  [ # 28 ]

Zouden ze ook Volvo’s 242 met injectie en halfautomaat hebben?  Very Happy

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 oktober 2005 07:15 PM
  [ # 29 ]

Waarom zou je een DS met halfautomaat niet aan kunnen slepen? Onder de stuurconsole zit een knopje om de koppeling te laten grijpen. Je kan een halfautomaat daarna aanslingeren. Laatst heb ik helling af de motor van mijn DS23 Halfautomaat af laten slaan, waarna ik het knopje onder het stuur bediende en de motor meteen aansloeg.

Groeten,

Dago Langen.

Citroen!

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 20 oktober 2005 07:31 PM
  [ # 30 ]
DriverD schreef:

Waarom zou je een DS met halfautomaat niet aan kunnen slepen? Onder de stuurconsole zit een knopje om de koppeling te laten grijpen. Je kan een halfautomaat daarna aanslingeren. Laatst heb ik helling af de motor van mijn DS23 Halfautomaat af laten slaan, waarna ik het knopje onder het stuur bediende en de motor meteen aansloeg.

Groeten,

Dago Langen.

Ja da’s dan toch wel weer kicken hè?
Ik ben dol op knopjes! Zijn er ook nadelen Dago? Lekkages, bijvoorbeeld?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook