2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Mijn eerste!
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 21 oktober 2005 12:14 AM
  [ # 16 ]

Re: Mijn eerste!

arjan_verkade schreef:
T(h)ijs schreef:
eviltwin schreef:

Dat is een lastige, gezien het kleine plaatje

mooi gezegd Cool

leuke auto, veel plezier ermee Smile

Dank zal wel lukken.

Meer foto’s als rolletje vol is en ontwikkeld. Dan scannen en uitvinden hoe ik ze kan plaatsen.

Ook al geen pics, ze rijdt lekker!

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
Gepost: 21 oktober 2005 12:58 AM
  [ # 17 ]

Gefeliciteerd met je CX !!!

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 23 oktober 2005 09:10 PM
  [ # 18 ]

regen

Vandaag balen.
Regen.
Voorruit lekt bij raamrubber.
Tsja voorruit is vervangen, maar niet echt gelukt kunnen we zeggen! Evil or Very Mad  Sad

not nice…

Zwaar kl . . .

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 oktober 2005 09:16 PM
  [ # 19 ]

Raam er uit, rubbers insmeren met TectylML, raam er weer in.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Gepost: 23 oktober 2005 09:25 PM
  [ # 20 ]

Zit de rubber wel goed om de rand van de raamopening?
Vooral de aan onderkant van de ruit is dit soms moeilijk om te controleren.

Zoals Lelijke Eend al schreef de raam er terug uithalen en rubber insmeren met ml of dreft zodat deze beter over het raamprofiel schuift.

Succes

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 oktober 2005 09:27 PM
  [ # 21 ]

Dreft lost op/loopt weg/wordt schuim. Kan dus niet goed genoeg tegen water Wink Daarom lijkt TectylML mij beter. Helpt ook nog tegen roest !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 23 oktober 2005 11:05 PM
  [ # 22 ]

volgens mij is die dreft alleen als glijmiddel om het raam goed in de rubbers te krijgen, en mag het daarna zoveel wegspoelen als maar kan.
is een rotklus, moet je met meer handen doen dan aan één lichaam zitten.
heb laatst nog bij een triumph geholpen

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 oktober 2005 11:10 PM
  [ # 23 ]

En waar water de dreft wegspoelt, krijg je roest Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 23 oktober 2005 11:16 PM
  [ # 24 ]
Lelijke Eend schreef:

En waar water de dreft wegspoelt, krijg je roest Wink

tussen rubber en glas? Shocked

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 23 oktober 2005 11:20 PM
  [ # 25 ]

Ik denk aan de andere kant van het rubber, dus tussen rubber en raamstijl…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 23 oktober 2005 11:22 PM
  [ # 26 ]

Helaas zit er maar al te vaak roest tussen ruit en rubber…. Tectyl is de oplossing.
Ik heb laatst een voorruit van een Polo vervangen, ook hier zat roest onder het rubber.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 23 oktober 2005 11:24 PM
  [ # 27 ]

dat zou ik behandelen voor de rubbers er over gaan, het moet mogelijk zijn dat goed dicht te krijgen zonder hulpstoffen, maar het is inderdaad moeilijk omdat je nooit meteen weet of het dicht is. als het gaat om lekkage tussen rubber en carosserie dan zou ik daar iets van kit tussen doen als het niet zonder lekvrij te krijgen is.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 oktober 2005 11:49 PM
  [ # 28 ]

Met kit krijg je het ruit er nooit weer uit Wink

Overigens, er kan best water onder het rubber komen, zonder dat het ruit lekt. Ik zou gewoon standaard tectylML gebruiken of een ander smerend anti-roest middeltje.

Je kan nooit teveel doen tegen roest !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 24 oktober 2005 12:15 AM
  [ # 29 ]

jullie praten allemaal wel erg makkelijk, zo van ff raam er uit. Let op het is een Prestige, eruit is inderdaad geen probleem, maar dan netjes terug zetten…. met de chroomlijst over het rubber heen…. Daar kan je een hele dag zoet mee zijn.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 oktober 2005 12:18 AM
  [ # 30 ]

Wat wil je dan ? Dat de hele handel weg rot ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook