1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Terugroepactie
Tsunami
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 15-02-2005

Gepost: 27 oktober 2005 12:08 PM

Ik heb vandaag een brief gekregen van mijn dealer ivm een terugroepactie voor mijn Citroen C4 1.6 HDI 110

Tis voor een kabel van de starter die gecontroleerd/vervangen moet worden.

Dit gewoon ter informatie Cool

Citroen C4

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 27 oktober 2005 01:08 PM
  [ # 1 ]

Kabel om te starten?? Vroegere ribbelkap-eenden moest je met een kabel starten, maar bij een C4. Weet je wat ermee bedoeld wordt?

Profiel  
 
Tsunami
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 15-02-2005

Gepost: 27 oktober 2005 02:09 PM
  [ # 2 ]

ik zal straks als ik terug thuis ben de brief nog even nalezen en anders zal ik het even aan mijn dealer vragen.

Citroen C4

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 oktober 2005 02:22 PM
  [ # 3 ]
Tsunami schreef:

ik zal straks als ik terug thuis ben de brief nog even nalezen en anders zal ik het even aan mijn dealer vragen.

Misschien heeft de voedingskabell van de startmotor een extra clipje nodig omdat ie nu mogelijk ergens tegenaan kan schuren. Zullen ze wel kijken of het al iets beschadigd is en zoniet beter vastzetten. Althans, zoiets denk ik. Als DHZert grijp ik dan altijd naar een extra tie-rap maar dat zal de klant die net tussen de 20.000 of 32.000 EUR heeft neergeteld voor een dikke diesel natuurlijk niet accepteren.

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 27 oktober 2005 02:32 PM
  [ # 4 ]

Als er toch geen tie-rapjes bestonden, zou het leven een stuk zwaarder zijn. Wink

Profiel  
 
edotax
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 29-12-2004

Gepost: 16 december 2005 09:17 PM
  [ # 5 ]

Ik had afgelopen week een brief in de bus voor aanpassingen aan de deuren bij mijn coupe. Er moest een extra versteviging aangebracht worden bij de scharnieren. Gezien het gewicht en de afmetingen van de deuren, kan ik me er wel wat bij voorstellen.

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 17 december 2005 01:17 AM
  [ # 6 ]

Hoe zijn die verstevigingen dan aangebracht, gelast…. ConfusedConfused:

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 17 december 2005 01:26 AM
  [ # 7 ]

We hebben het hier over drie verschillende terugroepacties op de C4.

er is een actie waarbij de voedingskabel van de startmotor een kwartslag gedraaid moet worden zodat ie iets meer ruimte heeft, een eenvoudige ingreep.

een tweede actie is de preventieve controle van de ABS computer. Hier moeten wij controles uitvoeren, weerstanden meten en de stekker invetten.

de andere actie waarover gesproken wordt, geld alleen voor de Coupe’s, daar moet bij de deurvanger van de portieren een extra plaatje aangebracht worden zodat de krachten verdeeld worden en niet alleen op die ene bout komen.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
niels84
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 23-10-2005

Gepost: 18 december 2005 11:11 PM
  [ # 8 ]

hoi

is het zo dat die aanpassingen bij iedere c4 moeten gebeuren? mijn wagen moet dinsdag binnen voor de ABS, maar van de deuren bij m’n coupe of de starter daar heeft de garagehouder niets van gezegd

groetjes
niels

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 19 december 2005 01:23 AM
  [ # 9 ]

Re: hoi

niels84 schreef:

is het zo dat die aanpassingen bij iedere c4 moeten gebeuren? mijn wagen moet dinsdag binnen voor de ABS, maar van de deuren bij m’n coupe of de starter daar heeft de garagehouder niets van gezegd

groetjes
niels

je dealer zal de auto controleren in een database, als er meer acties openstaan komt dat zeker aan het licht en zal hij deze wel verhelpen. Die plaatjes voor je portiervangers kan je zelf eenvoudig controleren. Achter de portiervanger hoort nu dus een (zwart) plaatje te zitten van ongeveer 2 bij 2 cm.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 20 december 2005 02:30 PM
  [ # 10 ]

Re: hoi

oldenhage schreef:

. Die plaatjes voor je portiervangers kan je zelf eenvoudig controleren. Achter de portiervanger hoort nu dus een (zwart) plaatje te zitten van ongeveer 2 bij 2 cm.

Hebben ze niets geleerd bij Citroen? Ik meen mij te herinneren dat er bij de BX ook een dergelijke terugroep actie was om de portiervangers te verstevigen met plaatjes.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 20 december 2005 02:43 PM
  [ # 11 ]

Re: hoi

Phritz schreef:
oldenhage schreef:

. Die plaatjes voor je portiervangers kan je zelf eenvoudig controleren. Achter de portiervanger hoort nu dus een (zwart) plaatje te zitten van ongeveer 2 bij 2 cm.

Hebben ze niets geleerd bij Citroen? Ik meen mij te herinneren dat er bij de BX ook een dergelijke terugroep actie was om de portiervangers te verstevigen met plaatjes.

Ik vind het juist netjes dat ze uit voorzorg een terugroepactie doen. Kennelijk smijt de gemiddelde automobilist nog steeds de deur te hard dicht. Moeten die ontwerpers nou onze onvolkomendheden ook al voorkomen?

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 20 december 2005 04:08 PM
  [ # 12 ]

Nou, dat ben ik dus niet met je eens. Fabrikanten moeten hun auto´s zodanig construeren, dat ze bestand zijn tegen normaal dagelijks gebruik.
Ik geloof ook niet dat de gemiddelde autobezitter zijn deuren hard dicht `smijt`, al zullen er best wel mensen zijn die dat doen, maar zeker niet de gemiddelde automobilist of de doorsnee gebruiker.

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 20 december 2005 04:48 PM
  [ # 13 ]
Phritz schreef:

Nou, dat ben ik dus niet met je eens. Fabrikanten moeten hun auto´s zodanig construeren, dat ze bestand zijn tegen normaal dagelijks gebruik.
Ik geloof ook niet dat de gemiddelde autobezitter zijn deuren hard dicht `smijt`, al zullen er best wel mensen zijn die dat doen, maar zeker niet de gemiddelde automobilist of de doorsnee gebruiker.

Auto’s worden steeds complexer. Ik denk dat het niet te doen is om een auto aan te bieden die helemaal 100% is. Het maken ervan blijft mensenwerk ..

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 20 december 2005 05:32 PM
  [ # 14 ]

Oke, maar een slecht afgehangen deur…..., bij de BX waren precies dezelfde problemen, citroen zou hier dus van geleerd moeten hebben, maar ik ben bang dat het steeds weer zoeken naar goedkopere productie-methoden belangrijker gevonden wordt dan het bedenken van een methode die in een keer deugdelijk is.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 20 december 2005 10:33 PM
  [ # 15 ]

waarom altijd zo negatief?? Het is een prefentieve actie. Het gaat om de deurvangers, die er voor zorgen dat de duer niet te ver open gaat. Het heeft dus niets te maken met de vanger voor het slot.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook