1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Nieuwe forum-member + audio vragen
mg_xpower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 27 oktober 2005 09:38 PM

Hallo Allemaal,

Ik ben Sander uit Roosendaal.
Vandaag of morgen moet mijn nieuwe zwarte C2 1.4 VTR bij de dealer binnen vallen. Ik heb ook al een VDO MS4140RS (navigatiesysteem) besteld bij navco.nl die morgen afgeleverd gaat worden.

Verder heb ik een MGF die voortaan binnen mag gaan staan als het winter is; de C2 gaat voortaan voor het dagelijkse vervoer zorgen.

—De vraag…—-

Nu weet ik niet zeker meer (dacht van wel) of er al speakers aanwezig zijn in de C2 (zonder radio)... Wie kan me dat vertellen ? Ook lees ik over het niet gebruiken van de geschakelde + (ACC) uit de ISO stekker maar deze te pakken bij de sigarettenaansteker… Bij Peugeot 206-en met matrix bekabeling kon je volgens mij ook een diode in lijn met de (geschakelde?) voeding solderen om problemen met de bus te voorkomen. Wie kan me hier meer voer vertellen of aangeven waar ik er meer over kan vinden ?

Ook zit ik nog met de draad van de verlichting en het speed signaal. Kan ik die uit de ISO halen ?

Bedankt voor de info !

mgf.be forum member

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 27 oktober 2005 09:41 PM
  [ # 1 ]

Op je vraag heb ik geen antwoord, maar bij deze van harte welkom op dit geweldige citroen forum Very Happy
En binnenkort wel :photo he Wink

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 oktober 2005 09:49 PM
  [ # 2 ]

Je dealer kan je voor een paar euro een kruiskabeltje verkopen welke je tussen de stekker in de auto en de stekker van je VDO steekt. Op deze manier ben je goedkoop klaar zonder aan de originele kabelboom te rommelen.

Groet,

L

Profiel  
 
mg_xpower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 27 oktober 2005 10:03 PM
  [ # 3 ]
Lucas Unger schreef:

Op deze manier ben je goedkoop klaar zonder aan de originele kabelboom te rommelen.

Kijk daar heb ik wat aan ik zal morgen alvast eens informeren bij de dealer ! Dank je !

mgf.be forum member

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 28 oktober 2005 01:20 AM
  [ # 4 ]

Mooi zo’n C2 VTR. De combinatie C2 - MG is overigens een heel goede. Ik kan daarover meepraten. Ikzelf heb een C2 VTS (voor dagelijks gebruik) en een MG A (voor het fraaie weer zoals nu .... eind oktober).
Nu we het toch even over MG hebben, die F van jouw, wat voor eentje is dat?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 oktober 2005 02:03 AM
  [ # 5 ]

Welkom op het forum! Ik ben zo vrij geweest om even de topic-titel te veranderen. Zo heb je wat meer kans dat de leden die je vraag kunnen beantwoorden ook werkelijk dit topic lezen.

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 28 oktober 2005 02:18 AM
  [ # 6 ]

Re: Nieuwe forum-member + audio vragen

mg_xpower schreef:

Ook lees ik over het niet gebruiken van de geschakelde + (ACC) uit de ISO stekker maar deze te pakken bij de sigarettenaansteker… Bij Peugeot 206-en met matrix bekabeling kon je volgens mij ook een diode in lijn met de (geschakelde?) voeding solderen om problemen met de bus te voorkomen. Wie kan me hier meer voer vertellen of aangeven waar ik er meer over kan vinden ?

Ook zit ik nog met de draad van de verlichting en het speed signaal. Kan ik die uit de ISO halen ?

Bedankt voor de info !

Je kan niet zomaar een puls signaal ergens vandaan pikken omdat het snelheidssignaal is gedigitaliseerd in het CAN netwerk van je auto. Toma Car Parts uit Oldenzaal heeft hiervoor een module ontwikkeld die het signaal omzet in een pulssignaal welke bruikbaar is voor je navigatie.
Misschien kun je je navigatie en radio het beste door een dealer laten aansluiten. Suc6 Wink

Profiel  
 
mg_xpower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 28 oktober 2005 01:27 PM
  [ # 7 ]

Re: Nieuwe forum-member + audio vragen

Willibrord schreef:

Nu we het toch even over MG hebben, die F van jouw, wat voor eentje is dat?

Het is een F van 1997 uitgevoerd in British Racing Green. Normaal 120pk blok iets gekieteld naar 135pk (gemeten) Verder zitten er een hoop TF160 accesoires op zoals de remmen/velgen/lederen interier enz Very Happy

Phritz schreef:

Je kan niet zomaar een puls signaal ergens vandaan pikken omdat het snelheidssignaal is gedigitaliseerd in het CAN netwerk van je auto. Toma Car Parts uit Oldenzaal heeft hiervoor een module ontwikkeld die het signaal omzet in een pulssignaal welke bruikbaar is voor je navigatie.
Misschien kun je je navigatie en radio het beste door een dealer laten aansluiten. Suc6 Wink

Ojee ik dacht een paar euro bespaard te hebben maar ik moet dus nog een berg met verloopjes, doosjes, adapterringen en speakers aanschaffen. Gaat het toch nog duur worden Sad

mgf.be forum member

Profiel  
 
mg_xpower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 28 oktober 2005 06:48 PM
  [ # 8 ]

Shocked

Net gebeld met een dealer van dat spul en zo’n can-bus doosje kost me €249,- EX BTW Evil or Very Mad

Dat is niet grappig meer….

mgf.be forum member

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 28 oktober 2005 11:27 PM
  [ # 9 ]

De beschrijving van je F klinkt goed!  D Wat het navi-systeem van je C2 betreft. Ben je nog goedkoper uit of…..

Profiel  
 
mg_xpower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 29 oktober 2005 01:48 PM
  [ # 10 ]

Ik heb een adres gevonden wat me *misschien* het canbus doosje voor €175,- kan verkopen. Speakersetje van Pioneer gaat me ongeveer het zelfde kosten (compo voor + coax achter) dus ben toch nog minimaal €350,- mee kwijt dan met een fabrieks radio+CD. Als ik dit van te voren had geweten had ik die wel genomen en had ik er Tomtom Go 300 bij aangeschaft, scheelt een hoop met ellende….. Achja, alst het straks allemaal goed werkt ben ik dat ook weer snel vergeten Wink

mgf.be forum member

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 30 oktober 2005 11:59 AM
  [ # 11 ]

Heb je het “nieuwe” modeljaar C2, dus met full-CAN?
Kun je het makkelijkste zien aan wel of geen cruise control bediening op het stuur.

Heb je cruise control bediening op het stuur, dan heb je een Bi-Van/Can auto en moet je ook een interface hebben voor zo’n auto.
Deze auto’s hebben namelijk een VAn netwerk in de auto en die werken met andere spanningsniveau’s als een CAN netwerk.

Heb je een sensodrive of normale handgeschakelde versnellingsbak?

Profiel  
 
mg_xpower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 30 oktober 2005 01:18 PM
  [ # 12 ]

Ik krijg model 2006 met de zilveren randen rond de ventilatie kanelen en de middenconsole. Ik heb begrepen dat er ook een nieuwe (full) canbus in zit. De mijne moet nog binnen komen maar er stond een zelfde binnen bij de dealer afgelopen vrijdag, die had de cruiscontrol op een los pookje naast het stuur.

Ik weet niet of het nu CAN of VAN is…. De mijne heeft een beetje van beiden. Kort samengevat kan het dus ook nog eens zo zijn dat ik het nieuwe systeem heb waar (nog?) geen converters voor zijn en kan ik de navigatie helemaal niet gebruiken ?

Crying or Very sad

(Ik heb trouwens de handbak)

mgf.be forum member

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 30 oktober 2005 02:06 PM
  [ # 13 ]
mg_xpower schreef:

Ik krijg model 2006 met de zilveren randen rond de ventilatie kanelen en de middenconsole. Ik heb begrepen dat er ook een nieuwe (full) canbus in zit. De mijne moet nog binnen komen maar er stond een zelfde binnen bij de dealer afgelopen vrijdag, die had de cruiscontrol op een los pookje naast het stuur.

Ik weet niet of het nu CAN of VAN is…. De mijne heeft een beetje van beiden. Kort samengevat kan het dus ook nog eens zo zijn dat ik het nieuwe systeem heb waar (nog?) geen converters voor zijn en kan ik de navigatie helemaal niet gebruiken ?

Crying or Very sad

(Ik heb trouwens de handbak)

Dan “krijg” jij dus de full-CAN C2. Dan ben je dus de converter nodig. Waarschijnlijk kun je dezelfde converter gebruiken als voor de full-CAN C5 II, maar dat zou ik moeten nakijken.
Deze auto heeft trouwens ook geen ISO connectors meer voor de radio maar een MOST aansluiting. Als je navigaite/radio ISO aansluitingen heeft moet je ook een verloopje hebben van MOST naar ISO.

Profiel  
 
mg_xpower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 30 oktober 2005 02:20 PM
  [ # 14 ]

Bedankt voor de info ! Zijn die verloopjes zo te koop of moet ik die zelf in elkaar zetten met losse connectoren ? Zit er voor de speakers wel een ISO connector in en enkel een MOST connector voor de power en signalen ?

Ik wil namelijk proberen zoveel mogelijk origineel te houden wat betreft de bekabeling. Verknippen van de stekkers doe ik liever niet.

mgf.be forum member

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 30 oktober 2005 02:50 PM
  [ # 15 ]
mg_xpower schreef:

Bedankt voor de info ! Zijn die verloopjes zo te koop of moet ik die zelf in elkaar zetten met losse connectoren ? Zit er voor de speakers wel een ISO connector in en enkel een MOST connector voor de power en signalen ?

Ik wil namelijk proberen zoveel mogelijk origineel te houden wat betreft de bekabeling. Verknippen van de stekkers doe ik liever niet.

Verloopstekker van MOST naar ISO is gewoon te bestellen bij je dealer. Wordt o.a. geleverd door Toma Car Parts.
Ook een verloopje voor je antennekabel kun je daar bestellen. Er zit aan de antennekabel namelijk een andere aansluiting ivm fabrieksradio.

Verloopjes voor de speakers zijn ook gewoon te krijgen bij je dealer. Meeste hebben deze gewoon liggen.

Kun je dus alles origineel houden.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook