Lekkage achter Bijrijders stoel
citroensurfer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 04-11-2004

Gepost: 29 oktober 2005 08:27 PM

Hallo,

Vorige week ontdekte ik een flinke plas water in Berlingo achter de bijrijders stoel. Inmiddels heb ik alles droog maar ik ben er niet echt achter gekomen waar het vandaan moet komen.

Ik denk dat het komt van het bakje waar de (onderste) rails van de schuifdeur in eindigd maar zeker weten doe ik het niet.

Iemand ervaringen?

Profiel  
 
Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 04-05-2005

Gepost: 30 oktober 2005 08:42 PM
  [ # 1 ]

Ik heb er geen ervaringen mee, maar ga eens met de tuinslang erop (aan de buitenkant) staan en kijk waar het water naar binnen komt. Misschien dat de rubbers van de schuifdeur ergens dubbel of los ligt.

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  
 
JeroenM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 21-09-2005

Gepost: 01 november 2005 07:21 PM
  [ # 2 ]

plassen water

Hoi,

Ervaringen, ja.

Ik heb weliswaar een tussenschot, dus het plasje water komt niet verder dan de deur. Maar telkens als ik door de autowasstraat ben gereden zie ik dat het bij de schuifdeur heeft gelekt. Geen grote hoeveelheden, maar consequent is de lekkage wel. Vooralsnog alleen in de autowasstraat, nooit bij regen.

Het rubber ziet er nog goed uit, maar ergens moet dat lek er zitten. Als ik iets vind, laat ik het weten.

succes!
Jeroen

Profiel  
 
citroensurfer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 04-11-2004

Gepost: 18 november 2005 07:57 PM
  [ # 3 ]

Ik heb het nu ook gevonden, het komt via de schuifdeur ergens binnen (waar weet ik nog niet precies. De dorpel van de schuifdeur was zijknat en via een kanaaltje was het naar voren gestroomd onder de bijrijders stoel. Ik heb nu iig het kanaaltje dicht gekit en heb het rubber van de schuifdeur nog eens goed vastgeklemd.

Volgende vraag rijst dan nu wel; hoe stel je de schuifdeur af zodat hij goed tegen de rubbers klemt.

Andere mogelijkheid van de lekage kan zijn omdat ik het rubber mis dat bij het handvat van de schuifdeur zat. Deze was kapot gegaan. Zou je die kunnen bestellen bij de dealer??

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook