Verschillen in koppelingskabels Cx 1
ger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 06 november 2005 01:55 PM

Heb een Cx 1e serie van 1976 . Heb wat problemen met de koppeling. Zag dat de kabel heel strak tussen de assen doorloopt en voel tijdens het rijden veel trillingen als of er iets loopt in het pedaal. Kan soms niet normaal wegtrekken bij een stoplicht en zo. Hele auto schudt dan als of de koppeling vasthapt. En heb soms hard punt waar ik doorheen moet trappen en ontkoppelt dan minder goed.Maar auto rijdt en koppelt ook soms gewoon normaal zonder problemen. Kabel is een nieuwe vervangen door vorige eigenaar . Staat op sticker Rem?????Flex en het nummer 42-2230 . Motor is een 2400 erin gelegd door vorige eigenaar.

Dus denk zelf dat de kabel in ieder geval te kort is (buitenkabel) of dat er een probleem zit in de drukgroep en/of koppelingsplaat. Kan alleen niet het goed werken verklaren wat ook gebeurt.

Dus gooi even wat tips en raad op dit bericht. En waar vind ik de verschillen in de kabels op het internet?


Mvg Ger

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 06 november 2005 08:33 PM
  [ # 1 ]

Klinkt mij alsof de drukgroep een paar tanden verloren heeft. Mensen doen dat nog weleens: plaat vervangen, drukgroep niet. Of misschien is het nog geen diafragmadrukgroep maar eentje met drie vingers (wie weet dat?) en dan is er een van die vingers afgebroken.

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
ger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 06 november 2005 08:44 PM
  [ # 2 ]

Verschillen in koppelingskabels Cx 1

Lijkt me een redelijk logische verklaring maar zou dan altijd dit gedrag moeten hebben lijkt me.
Dus enig idee wat dan de wel/niet cyclus veroorzaakt?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43105
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 november 2005 10:48 PM
  [ # 3 ]

Re: Verschillen in koppelingskabels Cx 1

ger schreef:

Lijkt me een redelijk logische verklaring maar zou dan altijd dit gedrag moeten hebben lijkt me.
Dus enig idee wat dan de wel/niet cyclus veroorzaakt?

een Cx heeft ALTIJD een moderne diaphragma koppeling.
En dat verhaal van die kabel kan wel kloppen, maar verwacht er niet te veel van. Meestal is het echt de drukgroep. waarschijnlijk is het of een verkeerd model wat wel past, of van een heel goedkoop bagger merk.
Nieuwe originele Valeo koppeling lost het meestal wel op, maar ja dat is wel een beetje sleutelwerk.
Meteen ook even nokkenaskeering, krukaskeering en oliecaterpakking goed bekijken, je kunt er nu goed bij!  Succes Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 06 november 2005 11:58 PM
  [ # 4 ]

Bedankt voor je bericht en denk zelf nu ook dat er misschien een combinatie van de kabel en de drukgroep voor deze problemen zorgen. Ga morgen eerst even de kabel controleren en kijken of ik kan traceren waar het probleem begint.

Laat je weten hoe dat loopt .

mvg Ger

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook