C-Sportlounge in productie?
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 06 november 2005 03:02 PM

In het franse TV-programma TF1 auto-moto is een kleine mini-test geweest van de C-Sportlounge. Het TV-programma heeft de C-Sportlounge kunnen testen. Er werd duidelijk gemaakt dat de C-Sportlounge goed tussen de reeds bestaande Citroen modellen past. Ene meneer Jean Louis Moncet wist er aan toe te voegen: “Ik zou niet weten waarom de C-Sportlounge niet geproduceerd zal gaan worden”.

Helaas zijn dit nog geruchten. Het is ook nog gissen onder welk type de C-Sportlounge zal worden gelanceerd: de nieuwe C5?, C7 of C9? Wat wel zeker is dat Citroen met de C-Sportlounge een geweldig model op de markt kan brengen die Citroen de nodige (positieve) aandacht zal brengen.

bron: http://www.planete-citroen.com

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 08 november 2005 02:59 PM
  [ # 1 ]

tja, leuk, maar die verhalen waren er ook bij de Activa II en de C-AirDream…laat staan de Xenia, Zabrus of Eole.

Recentelijk is er wel wat lijn tussen concept cars en productie:

Xanae Arrow Picasso
Lumiere Arrow  C3
Pluriel Arrow C3 Pluriel
Lignage Arrow C6
C-Airdream Arrow C4 coupe

maar zeker niet 1op1, kijk maar naar het interieur van de C6 of de neus van de C4 (in vgl met de airdream) of de deuren van de Xanae

De verwachting is dus min of meer:

C-Airlounge Arrow C8 II Confused:
C-Crosser Arrow C4X Confused:
C-Sportlounge Arrow  Picasso II Confused:


Het prototype op de IAA had overigens geen rijdend onderstel, maar er is ook een rijdende versie. Het is vooralsnog niet helemaal duidelijk of het C4 of C5 is, de wielbasis (2,72m) komt in de buurt van de C5, maar dat kan ook op de C4 Picasso duiden. Aangezien de Citroen persinformatie spreekt over motoren van 140-200pk (met 6bak auto), is het waarschijnlijk Picasso en niet C5. Er is geen hoogteregeling, er wordt niet gesproken over hydractive of drive-by-wire (itt de C-Crosser Exclamation ). Maar zoals hier besproken kan dit toch te maken hebben met de PSA/Mitsubishi SUV. De Picasso II is namelijik al lang klaar, dus waarom zou je een lege huls neerzetten op de IAA Confused:

De persinfo spreek ook over de actieve aerodynamica trucs:
Arrow  lucht geleiders in de voorbumber bedienen de wielkassen,
Arrow  onder de achterbumper zit een uitschuifbare luchtgeleider,
Arrow  op de bovenrand van de achterruit een set electro mechanische luchtspuitjes.
Vreemdgenoeg is dit alles gedaan voor een verbeterde stabiliteit op hoge snelheden, maar de teller loopt slechts tot 220km/h Confused

De bestuurder-zitpositie, beschreven als enigszins verhoogd, is ook een duidelijke hint naar midi-MPV.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook